"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025 Брой 37, 18 - 24.09.2025 г.

35 млн. лв. за борбата с агресията в училище

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
18-09-2025
in Брой 37, 18 - 24.09.2025 г., Новини 2025
A A
През учебната 2024/2025 година ОУ „П. Р. Славейков“ – Велико Търново, работи по Националната програма на МОН „Без агресия, за сигурна образователна среда“ в училище Снимка ОУ „П. Р. Славейков“ – Велико Търново

Държавни, общински и частни школа могат да кандидатстват с проектни предложения за финансиране на дейности по процедура „Превенция и предотвратяване на тормоза и насилието и намаляване агресията в училищата“ до 17,30 часа на 15 декември 2025 г. чрез Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС (ИСУН).

Процедурата се изпълнява по Програма ,,Образование“ 2021 – 2027 г. Размерът на безвъзмездната финансова помощ по нея е 35 млн. лв., от които 28,724 млн. лв. финансиране от Европейския социален фонд и 6,275 млн. лв. от националния бюджет. Максималният размер на средствата за един проект е 350 000 лв., а максималната продължителност за изпълнението – 36 месеца. Това става ясно от насоките за кандидатстване по процедурата, които са публикувани на интернет страницата на Изпълнителната агенция „Програма „Образование“.

Основната цел на процедурата е формиране на благоприятна училищна среда за пълноценно личностно израстване на учениците.

Специфични цели са насочени към прилагане на ефективни модели за осигуряване на сигурна приобщаваща училищна среда; повишаване на компетентностите и уменията на участниците в образователния процес за прилагане на форми и методи за противодействие на агресията, тормоза и насилието в училище; подобряване на междуинституционалното сътрудничество и взаимодействие за превенция и противодействие на агресията, тормоза и насилието в училище.

Дейностите могат да бъдат насочени към ръководните екипи на училищата, учители и непедагогически персонал, ученици и техните родители. В показателите за изпълнение е заложено по процедурата да бъдат подкрепени 44 366 ученици на възраст под 18 години. Същият брой родители се очаква да бъдат подкрепени в процеса на приобщаващото образование. Над 5400 педагогически специалисти и непедагогически училищен персонал ще бъдат обучени за прилагане на програми или методи за противодействие на тормоза и насилието, за създаване на по-позитивна училищна и учебна среда.

Школата могат да реализират дейности, насочени към повишаване на управленския капацитет и педагогическите умения на училищно ниво.

Директори, заместник-директори, педагогически специалисти, психолози, педагогически съветници, непедагогически персонал и други могат да участват в конференции, кръгли маси, дискусионни форми, учебни посещения в други училища, насочени към управление на конфликти на училищно ниво, за превенция на насилието и агресията в училище. Педагогическите специалисти и непедагогическият училищен персонал могат да участват в обучения за развиване на умения за ефективно взаимодействие между училищния персонал и учениците или за умения за ефективно взаимодействие с родители.

За подобряване на условията за сигурна училищна среда може да бъде сформирано звено „Медиация“

с участието на педагогически и непедагогически специалисти, родители, ученици, външни специалисти, експерти, изявени лидери, авторитети или инфлуенсъри сред учениците с положителен пример и постижения в различни сфери на обществения живот.

В резултат на тази дейност следва да бъде разработен или актуализиран план на училищно ниво за превенция и справяне с тормоза, насилието и агресията с механизъм за наблюдение за прилагането на училищния подход по Националния механизъм за противодействие на тормоза и насилието в институциите в системата на предучилищното и училищното образование, както и да бъде формирано и активирано звено „Медиация“.

Друга част от дейностите по процедурата могат да бъдат насочени към

ефективна работа с родители и взаимодействие с местната общност.

Тя може да включва групова интензивна работа с родители за развитие на социални умения и компетентности за осигуряване на подкрепяща семейна среда или  активиране на родителски клубове и участието им в процеса на групова медиация. Участието им в училищни инициативи като седмица, месец или година без тормоз и насилие в училище и провеждането на индивидуални консултации и медиация с родители също са част от формите, които могат да се провеждат в школата по разработения от тях проект.

Дейностите могат да бъдат насочени и към ангажиране на местните общности и заинтересованите страни за превенция на тормоза и насилието в училище и намаляване на агресията чрез информационни кампании на местно и училищно ниво. Могат да се провеждат и местни и училищни събития, включително виртуални, за насърчаване на гражданската комуникация и нетърпимостта към насилието и тормоза в училището и квартала.

С цел развиване на социално-емоционални умения на учениците

могат да се провеждат работилници, дискусии за психологическа и социално-комуникативна подкрепа на учениците в клас, допълнителни занимания по гражданското, здравното, екологичното и интеркултурно образование.

Школата ще могат да организират и занимания по интереси с цел отстраняването на вътрешно напрежение чрез ангажиране със спорт, изкуство и социално приемливи цели, както и междуучилищни дейности – състезания, игри, празници, фестивали, работилници, обменни визити и извънучилищни дейности и участие в инициативи за борба с агресията и насилието и други социално значими проблеми.

Кандидатите имат право да подадат само едно проектно предложение. В случай че е подадено повече от едно предложение, оценителната комисия разглежда само последното постъпило, което не е оттеглено.

Your Image Description

Свързани статии:

В Министерския съвет 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование Подкрепа за 20 000 талантливи деца Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags дейностиДеняткандидатстванеОбразование“ 2021 – 2027 г.програмапроцедура „Превенция и предотвратяване на тормоза и насилието и намаляване агресията в училищата“работа с родителиразвиване на социално-емоционални уменияуправленски капацитетфинансиране

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

В Министерския съвет

Next article

„Приятели“ за братята в Албания

Next article
„Приятели“ за братята в Албания

„Приятели“ за братята в Албания

Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство

Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство

Стъпки за развитие на качеството на висшето образование

Стъпки за развитие на качеството на висшето образование

Последни публикации

  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"