"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025 Брой 30, 31.07 - 06.08.2025 г

Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“

През 2025 г. се включват още две процедури – за ефективно прилагане на компетентностния модел и за достъп на уязвими групи и непедагогически персонал до висше образование

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-07-2025
in Брой 30, 31.07 - 06.08.2025 г
A A
Снимка Изпълнителна агенция „ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ“

Oще две процедури – „Подобряване на качеството на общото образование чрез ефективно прилагане на компетентностен модел“ и „Достъп на уязвими групи и непедагогически персонал до висше образование“, се включват в Индикативната годишна работна програма за 2025 г. на Програма „Образование“ 2021–2027. Това става ясно от публикуваната от Управляващия орган актуализация на Програмата.

С промените бюджетът ѝ нараства с над 202 млн. лв. и достига до над 1 057 024 401 лв. за реализацията на общо 13 процедури.

Процедурата „Подобряване на качеството на общото образование чрез ефективно прилагане на компетентностен модел“ е с общ размер на безвъзмездната финансова помощ от 166 685 431 лв. Тя има за цел да подкрепи образователния процес за развитие на ключови компетентности във всички образователни етапи от училищното образование чрез насърчаване на използването на различни подходи, инструменти и среди за преподаване и учене.

По нея ще могат да бъдат реализирани дейности по модернизиране методите на преподаване и оценяване чрез разработване и изпълнение на методически планове за развитие на ключови компетентности, както и за осигуряване на съвременен инструментариум за измерване и оценяване на резултатите на учениците. По процедурата ще се провеждат целеви обучения на педагогически специалисти и експерти.

Ще се прилага и концепцията за споделяне на ресурси и изграждане на професионални учещи се общности.

В актуализираната Индикативна програма е заложено процедурата да бъде обявена през август, а проектни предложения да се приемат до октомври 2025 г.

През септември се очаква да бъде обявена и процедура „Достъп на уязвими групи и непедагогически персонал до висше образование“. Нейната цел е подобряване на възможностите за личностна и професионална реализация чрез осигуряване на подготовка за успешното кандидатстване във висши училища на непедагогически персонал и на ученици и лица от уязвими групи без висше образование.

Допустими дейности по процедурата са идентифициране и мотивиране на представителите на целевите групи за завършване на средно образование и продължаване на образованието във висше училище, включително работа с родители на ученици от уязвими групи.

Може да се осъществява подкрепа за продължаване на образованието на лицата от целевите групи във висши училища,

за обучението на студенти от уязвими групи в I или II курс, както и за професионалното развитие на образователни медиатори/помощник на учителя със завършено средно.

Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедура „Достъп на уязвими групи и непедагогически персонал до висше образование“ е 35 679 631 лв. Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е 250 000 лв., а максималният – 750 000 лв.

С актуализацията на Индикативната годишна работна програма за 2025 г. на Програма „Образование“ 2021–2027 г. са отразени и промени в параметрите и датите на обявяване и съответно крайните срокове за подаване на проектни предложения на част от вече включените процедури.

Your Image Description

Свързани статии:

Проект на МОН подкрепя деца, родители и учители в детските градини Подкрепа за над 75 000 деца и родители осигурява нов проект на МОН Бизнесът е ключов партньор в модернизирането на професионалното образование 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags бюджет за 2025 г.Денятобразователни процедуриПрограма "Образование"увеличаване на средствата

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

МОН проверява социално-педагогически интернат

Next article

37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието

Next article
В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието

37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието

2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение

Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш

Електронни бази данни или електронни база данни

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"