"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2025

Министър Цоков: STEM е преживяване и изграждане на умения за живота

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-01-2025
in Новини 2025
A A
Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков присъства на интегриран STEM урок между две училища - ОУ "Христо Смирненски" в Момин проход и СУ "Неофит Рилски" в Долна баня
Снимка Пресцентър на МОН

„Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения, необходими за реалните житейски ситуации.“ Това заявява министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, който присъства на интегриран STEM урок между две училища – ОУ „Христо Смирненски“ в Момин проход и СУ „Неофит Рилски“ в Долна баня, предава Пресцентърът на МОН.

Петокласниците от двете образователни институции участват активно в интердисциплинарен урок, включващ предмети като география и икономика, български език и литература, математика, природни науки, музика, технологии и предприемачество.

Занятието „Пътешествие до Лапландия“ е в духа на наскоро отминалите празници.

Децата са разделени в отбори и под формата на игра – с разглеждане на карти и попълване на кръстословици, успяват да разберат интересни подробности за мистичното място. В края на урока те приготвят и домашни бонбони с точен грамаж.

„Часът завърши с усмивки от децата. Това показва, че преживяването за тях е било позитивно. Всяко дете беше активно, присъедини се към екип и участва с удоволствие в съвместните дейности“, отбелязва проф. Цоков.

Министърът благодари на педагогическите специалисти от двете училища, които са подготвили урока.

„Изключителен труд се изисква, за да се разработи интегрирано занятие със съвместно преподаване. Това е една от големите трудности на интегрираното обучение – добави той. – В нашите училища има страхотни специалисти по отделните учебни предмети, но за да се види общото между различните дисциплини и да се извадят свързващите акценти, се налага да се извършат много работа и проучвания“, добавя просветният министър.

Представеният от двете училища урок е в рамките на проекта „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт“ по Програма „Образование“ 2021 – 2027. През изминалата учебна година двете институции съвместно разработват и печелят проект с продължителност от две години.

В края на събитието в знак на признателност

министър Цоков връчи плакети на МОН на директорите на училищата в Долна баня и Момин проход – Петя Янева и Юлиян Одажиян.

На срещата присъстват още началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, началникът на РУО – София-област, Росица Иванова, кметът на община Долна баня Владимир Джамбазов, заместник-кметът на община Костенец Маргарита Минчева, педагогически специалисти и др.

В рамките на посещението министър Цоков гостува и на ОУ „Неофит Рилски“, където разгледа новата придобивка на училището – STEM център с три кабинета. Всеки от тях е с различна насоченост – за изучаване на химия и биология, по география и история, както и по математика, физика и информационни технологии. Проектът е на стойност 300 000 лева, като средствата са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост. Новото пространство предстои да бъде официално открито до дни.

В края на срещата министър Цоков разговаря и с педагогическите специалисти в училището, с които обсъди актуални въпроси и възможности за подобряване на образователния процес.

Your Image Description

Свързани статии:

Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков разговаря по темата за наркотиците с гимназисти от Езиковата гимназия "Пловдив". Събитието се проведе по инициатива на Ученическия парламент на училището, чиито възпитаници изразиха желание да се включат в кампанията на МОН "Просто кажи "НЕ"Министър Цоков пред пловдивски ученици: Наркотиците не са решение Министър ГалинЦоков направи първа копка за изграждането на пристройка с 8 модерно оборудвани класни стаи на Софийската професионална гимназия „Княгиня Евдокия“Разширяват Софийската професионална гимназия „Княгиня Евдокия“ Деца в Уганда учат български песни и танци INSAIT ще подпомага внедряване на изкуствен интелект в сигурността на България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags "Пътешествие до Лапландия"STEMДенятинтегриран урокМинистър Галин ЦоковОУ "Христо Смирненски" - Момин проходПетя ЯневаСУ "Неофит Рилски" - Долна баняЮлиян Одажиян

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Българският INSAIT изпреварва „Оксфорд“ и „Харвард“ на световен форум за алгоритми

Next article

Могат ли градовете да запазят местата за игри

Next article
Могат ли градовете да запазят местата за игри

Могат ли градовете да запазят местата за игри

Кучета и изкуствен интелект заедно в борбата с рака

Кучета и изкуствен интелект заедно в борбата с рака

Учени прогнозират изригването на вулкани

Учени прогнозират изригването на вулкани

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"