"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Министър Красимир Вълчев: Повече практически задачи ще има в изпитите след 7-ми клас

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-07-2025
in Новини 2025
A A
министър Красимир Вълчев
Снимка – Олег Попов

Министерството на образованието и науката обмисля въвеждането на интегрални изпити, обединяващи математика и природни науки, от следващата учебна година. След две години предстоят промени и в изпитите по български език и литература, които също ще имат повече практически задачи, свързани с обществените науки, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в интервю за бТВ.

По думите му резултатите на учениците след изпитите в седми клас са сходни с тези от предишните години.

„Миналогодишният и тазгодишният випуск са със сходни поколенчески характеристики.  Дефицитите са свързани най-вече с трудността да се решават практически задачи, невъзможността да се прилагат знанията“, коментира Красимир Вълчев. И допълни, че основната реформа е да се освободи повече време на учениците: „Промяната за следващата година ще бъде с малка крачка, за да дадем сигнал към учениците да учат с разбиране. Ако задачите са 24, 6 от тях ще са интегрални от природните науки – физика, химия, астрономия“.

Попитан как ще се намали тежестта на частните уроци, министър Вълчев отбеляза, че „винаги ще ги има, но трябва да ги направим по-малко рентабилни. Една част от родителите ще искат да дадат предимство на децата си, защото ще имаме училища, в които местата са по-малко, отколкото са желаещите. Те трябва да бъдат класирани и това няма как да стане без някакъв входящ изпит. От друга страна, ако изпитите  са така направени, че по-малко да може да се заучи, това ще намали тежестта на частните уроци, ще ги направи по-нерентабилни“, смята Вълчев.

„С въвеждането на програмата „Добродетели и религия“ се цели да се усили възпитателната функция. Програмата ще бъде основно по възпитание в добро“, обясни той и допълни, че и в момента има религия в българската образователна система.  Министърът смята, че има две неверни тези. Едната е, че сега се въвежда „Религия“ в училище. „Религия има от край време в българската образователна система, има в цяла Европа, с малки изключения, където образователните системи също са светски. Няма в Беларус или Северна Корея, обясни Вълчев. Втората теза е, че се въвежда задължително, основната програма ще бъде „Добродетели“.

Друга важна промяна, която предстои е забраната на телефоните в училище.

„Промяната ще влезе вероятно след приемането на Закона за предучилищно и училищно образование, най-вероятно след началото на учебната година“, обяви министър Вълчев.  Целта е да се увеличи концентрацията на учениците, да общуват със съучениците си. „Ако намалим времето на децата пред екрани, те само ще подобрят представянето си. Нашите ученици, според  проучване на ОИСР, имат най-много време пред екрани, но в същото време най-малко от това време прекарват за образователни цели“, допълни по темата министърът.

Your Image Description

Свързани статии:

„Ще има последователност и приемственост в работата и политиките в образованието и науката.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, след като прие поста от служебния министър проф. Галин ЦоковМинистър Красимир Вълчев: Ще има последователност и приемственост в политиките в образованието и науката Започва първият етап от международния проект за модернизация на учебните програми в V - VII клас с участието на България и Румъния и с подкрепата на ОИСРПърви дебати по проекта за модернизация на учебните програми в V – VII клас Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието. Това става по силата на подписаното от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и вицепрезидента на международната институция за Европа и Централна Азия Антонела Басани споразумение „Укрепване на изготвянето и използването на данни за по-добри резултати от обучението в България“Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието Висшите училища трябва да проведат стратегически разговори за своето бъдеще, да променят учебните програми и да формират повече умения у младите хора, които ще сменят по няколко професии занапред, заяви министър Красимир ВълчевМинистър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags добродетели и религияизпитиинтегрални задачиМинистър Красимир ВълчевРепортерседми клас

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Кът с историята на Никопол

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"