"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
24-10-2025
in Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

Заместник-министърът на образованието и науката Наталия Михалевска отличи участниците в Националната научно-практическа конференция за разпространение на добри практики в областта на образователната интеграция и на образователното приобщаване на деца и ученици от уязвими групи, съобщават от Пресцентъра на МОН.

Близо 100 педагози от цялата страна – учители, директори и експерти и началници на РУО получиха отличия от МОН за принос и добро сътрудничество по време на практическите конференции през изминалите десет години.

Първото отличие беше за председателя на Синдиката на българските учители Янка Такева – съорганизатор на конференцията. Отличено бе и научното жури, оценявало добрите практики – проф. Пламен Макариев, проф. Янка Тоцева, проф. Лиляна Стракова, проф. Сийка Чавдарова-Костова, проф. Йосиф Нунев и доц. д-р Емил Бузов.

По време на форума акценти в представените практики бяха

екипната работа – на ученици и на учители, прилагането на иновации, проектно базирано обучение, с дигитални технологии, включително изкуствен интелект, възпитание чрез изкуство и спорт, работа за социализация на децата, както и различни инициативи за ангажиране на родителите.

„Включващото образование се основава на убеждението, че всяко дете може да учи и да се развива, ако му се осигури подходяща подкрепа. То не изолира учениците с трудности, а ги включва активно в училищния живот. Това е възможността за приобщаване на всяко дете, независимо от етнически, социални или здравословни различия, подчерта Наталия Михалевска.

Тя отбеляза, че езиковата интеграция е инструмент за инклузивното образование – не просто допълнителни часове по български език, а измерване на езиковите компетенции и специфична подготовка, така че образователното приобщаване да е ефективно.

Зам.-министърът акцентира и върху новия начин на годишното оценяване на училищния труд.

Занапред ще трябва да се отчитат не просто образователните резултати, а всички усилия за активното включване на децата във всички форми – задължителни, избираеми, по проекти, общуването в родителските срещи.

„Всичко това няма да стане без промени в квалификацията на учителите, ще има приоритетни теми, като една от тях винаги ще бъде приобщаващото образование и грижата за децата, които са различни“, каза Михалевска.

Тя посочи, че модернизацията на образованието, образователната интеграция и необходимостта от социализацията и подготовката за бъдеща реализация

налагат промени и в квалификациите,

които ще са по приоритетни теми, ще се водят от национални обучители, които ще дават модел за реализиране на политиките за приобщаващото образование. МОН предвижда поне 30% от обученията да бъдат отворени за наблюдение и конфериране от учители и експерти, ще бъдат заснети лекции, които учителите ще могат да гледат свободно по всяко време.

„Самочувствието на учителите дава самочувствие на системата. То е част от квалификацията и самоподготовката, без самочувствие и стремеж за развитие човек няма как да има желание да продължи. Пожелавам ви да продължите да споделяте добрите практики и след тази конференция“, каза Наталия Михалевска.

Успешните директори и учители бяха приветствани и от председателя на СБУ Янка Такева, по чиято идея започва провеждането на форума за споделяне на добри практики. Тя благодари на участниците, които са презентирали своите лични успешни образователни политики, и акцентира върху необходимостта от промени в подготовката на учители във висшите училища.





Your Image Description

Свързани статии:

Започна проект „Дигитално благополучие“ по програма „Еразъм+“ Зам.-министър Емилия Лазарова награди призьори в учителската Спартакиада Приеха на първо четене промени в Просветния закон Арт инсталация за дислексията гостува в МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags ДенятGood practicesезикова интеграциязам-министър Наталия МихалевскаМОННационална научно-практическа конференция за разпространение на добри практикиобразователна интеграцияотличиепринос в образованиетоСиндикат на българските учителисоциализацияЯнка Такева

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания

Next article

В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива

Next article
В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива

В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива

Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV

Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV

Красива заплаха се разпространява в САЩ

Красива заплаха се разпространява в САЩ

Последни публикации

  • Philosophy, Number 3/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2s/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 2/2025, Volume 34
  • Philosophy, Number 1/2025, Volume 34
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"