"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика"

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2016 г.

от
01-12-2016
in Съдържание на сп. "Педагогика"
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА LXXXVIII, 2016

PEDAGOGY
BULGARIAN JOURNAL ОF EDUCATIONAL
RESEARCH АND PRACTICE
VOLUME 88, 2016
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1: 1 – 144
Книжка 2 / Number 2: 145 – 288
Книжка 3 / Number 3: 289 – 432
Книжка 4 / Number 4: 433 – 575
Книжка 5 / Number 5: 576 – 719
Книжка 6 / Number 6: 720 – 864
Книжка 7 / Number 7: 865 – 1008
Книжка 8 / Number 8: 1009 – 1151
Книжка 9 / Number 9: 1152 – 1296

 

ACTUAL PROBLEMS OF TEACHING PRACTICE /
АКТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ НА ПЕДАГОГИЧЕСКАТА ПРАКТИКА
17 – 40 Психолого-педагогически анализ на мерките по изпълнение на националния план за образование на ромите в България [Psychological and Pedagogical Analysis of the Measures in Implementation of the National Plan for Education of Roma in Bulgaria] / Даниела Тасевска, София Дерменджиева, Камен Макавеев / Daniela Tasevska, Sofia Dermendjieva, Kamen Makeveev
41 – 70 Проект „Студентски практики“ – успешен опит за допълнително практическо обучение [Student Practices Project – a Successful Attempt at Additional Practical Training of Young Specialists] / Блага Джорова / Blaga Dzhorova
71 – 79 Сравнителен анализ на теоретико-приложни модели за дизайн на университетски курс за електронно обучение [A Comparative Analysis of Theoretical and Practical Models for the University E-Learning Course Design] / Камелия Йотовска / Kamelia Yotovska
80 – 91 Музикалнотворческите задачи като възможност за обогатяване социалната култура на учениците от началното училище [The Creative Musical Exercises as an Opportunity for Social and Cultural Enrichment of the Primary School Students] / Гина Колева / Guina Koleva

 

ART TECHNIQUES IN TRAINING / АРТ ТЕХНИКИ В ОБУЧЕНИЕТО
583 – 601 Шерсть как арт-терапевтический материал, или Фелт-терапия [Wool as an Art Therapeutic Material or Felting Fherapy: “Carpet of Resources”] / Ольга Ланберг / Olga Lanberg

 

BECOME A TEACHER! / СТАНИ УЧИТЕЛ!
777 – 780 За учителя – академично и лично [About the Teacher – Academically and Personally] / Mариана Мандева / Mariana Mandeva
781 – 788 Училище за четене [School for Reading] / Петя Георгиева, Христина Димитрова / Petia Georgieva, Hristina Dimitrova
789 – 799 Преди четенето в първи клас – за фонологичната и фонемната компетентност на малкия ученик [Before Reading in First Grade – for Phonological and Phonemic Awareness of the Young Pupil] / Анита Дериджиян, Даяна Бойкова / Anita Deridzhiyan, Diana Boykova
1173 – 1185 „Говорещото дете“ в променящия се свят – предизвикателства пред началното ограмотяване [„Speaking Child“ in a Changing World – Elementary Literacy Challenges ] / Мариана Мандева / Mariana Mandeva
1186 –1192 Родителите – важният партньор в „Училище за четене“ (първи клас) [Parents – Important Partners in „School for Reading“ (First Grade)] Анелия Николова / Anelia Nikolova
1193 – 1200 Видове упражнения в обучението по български език с оглед формиране на езиковите понятия „съществително име“, „прилагателно име“ и „глагол“ (втори клас) [Types of Exercises in Teaching Bulgarian with a View to Form the Language Notions of Noun, Adjective and Verb (Second Grade)] / Марта Николова / Marta Nikolova
1201 – 1205 Формиране на речева култура в начална училищна възраст (анализ на анкета с учители) [Speech Communication Culture in Primary School Age (Analysis of a Questionnaire Answered by Teachers) / Боряна Борисова / Boryana Borisova
1206 – 1212 Интерактивни техники за овладяване на четенето в мултикултурната класна стая – първи клас [Interactive techniques for mastering reading in multicultural classroom – first grade] / Магдалена Атанасова / Magdalena Atanasova

 

DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
119 – 137 Компетентност, компетентностен подход и разработване на компетентностни модели [Competence, Competence Approach and Development of Competence Models] / Марияна Бизова / Mariyana Bizova
418 – 425 Мрежовото сътрудничество – условие за преодоляване на самотата при децата [Network Collaboration – Condition to Overcome the Child’s Loneliness] / Александра Ковачева / Alexandra Kovacheva
548 – 552 Педагогически условия за постигане на режим на преодоляване на детската самота [Pedagogical Conditions for Overcoming Children`s Loneliness] / Александра Ковачева / Alexandra Kovacheva
648 – 662 Оценяване и кариерно развитие на учителите в Кипър [Evaluation and Development Career Teachers in Cyprus] / Христия Тукидиду / Christia Thoukididou
663 – 674 Ролята на директора за включването на заинтересованите страни в образованието като аспект на училищната ефективност [Principal’s Role in the Involvement of Stakeholders in Education as an Aspect of School Efficiency] / Елени Тукидиду / Eleni Thoukydidou
675 – 694 Концептуализация на училищния климат [Conceptualization of the School Climate] / Mелпо Тукидиду / Melpo Thoukydidou
695 – 702 Формиране и развитие на функционалната грамотност в контекста на личностноориентирания подход в образованието [Formation and Development of Functional Literacy within the Context of the Personality-Orientated Approach in Education] / Ива Стаменова / Iva Stamenova
1220 – 1229 Как да формираме обществени и граждански компетентности при учениците от I и II клас – създаване на ефективен методически модул за изграждането им чрез обучението по „Околен свят“ [How to Form Social and Civic Competences in Students of 1st and 2nd Grade – Creating an Effective Methodological Module for their Construction through the Training by Man and Society] / Радостина Божкова / Radostina Bojkova
1230 – 1244 Психолого-педагогически предпоставки за формиране на отношение към природата, като към ценност на културата (предучилищна разновъзрастова група) [Psychological and Pedagogical Prerequisites for Forming an Appreciative Attitude to Nature as a Cultural Value (Preschool Varied-aged Group)] /
Надзифе Чангалова / Nadzife Changalova
1245 – 1255 Анализиране нагласата за използване на образователна интерактивна мултимедия при чуждоезиковото обучение [Analysis of the Attitude for Using Common Educational Interactive Multimedia in Foreign Language Training ] / Десислава Баева / Desislava Baeva

 

FOREIGN EXPERIENCE / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
263 – 168 Разработки электронных учебных пособий для дисстанционного обучения как ресурс повышения качества образования [Development of Electronic Textbooks for Distance Learning as a Resource for Improving the Quality of Education] / Гулрайхан Жантеева / Gulraikhan Zhanteyeva
269 – 273 Особенности преподавания русского языка и литературы в художественной школе [Specifics in Teaching Russian Language and Literature in Art School] / Ж. Даныбаева / J. Danibaeva
388 – 408 An Overview on Formal Schooling System in Seven Countries / Alina Gîmbută, Maria Fili, Cemile Yavuz, Radmila Jeřábková, Nikolina Ratković, Paulo Manuel Oliveira Mengo de Abreu, Chiara Sega
409 – 417 The Competencies of Selected Students from the Faculty of Education, Charles University in Prague, in the Area of the Child Sexual Abuse (CSA) Syndrome Prevention / Jaroslava Hanušová, Jiří Prokop
509 – 514 Theoretical Fundamentals of Training of the Future Bachelors аnd Masters of Education for Professional Activity in the Heterogeneous Environment / Inna Fedotenko, Irina Yugfeld

 

FORMATION OF EUROPEAN IDENTITY IN SCHOOL /
ФОРМИРАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКА ИДЕНТИЧНОСТ В УЧИЛИЩЕ
906 – 917 Европа в училище – да се научим да живеем заедно [Europe at School – Learning to Live Together] / Ингрид Шикова / Ingrid Shikova
918 – 927 Готовност за включване на образованието в „свързания свят“ [Bulgarian Schools Readiness to the Inclusion in the “Connected Word”] / Оля Харизанова / Olya Harizanova
928 – 939 Европейският съюз като символика в процеса на формиране на европейска идентичност в началното училищно образование [European Union as a Symbol in the Process of European Identity Formation in the Primary School Education] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
940 – 960 Усвояване на знания за ЕС и развиване на междукултурна компетентност в обучението по езиковите дисциплини в средното училище [Knowledge about the EU and Intercultural Competence in the Context of Learning Languages at Secondary School] / Росица Пенкова, Николина Цветкова / Rositsa Penkova, Nikolina Tsvetkova

 

HISTORY OF BULGARIAN EDUCATION /
History of bulgarian education
8 – 16 Политиката на Българския земеделски народен съюз за подобряване на материалното положение на учителите и за осигуряване на средства за строеж на училища (1919 – 1923) [The Policy of the Bulgarian Agrarian People’s Union to Improve the Financial Support of Public Schools and Teachers (1919 – 1923)] / Емилия Еничарова / Emilia Enicharova

 

HISTORY OF EDUCATION / ИСТОРИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
312 – 319 Материално осигуряване на образованието в Източна Румелия (1879 – 1885) [Material Provision of Education in Eastern Rumelia (1879 – 1885)] / Емилия Еничарова / Emilia Enicharova
INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
961 – 970 The Inclusion of d/Deaf Students in the Universities of Turin, Italy: Services Provided, Individual Plans and Open Questions / Carolina Carotta, Pamela Crepaldi, Enrico Dolza

 

INCLUSION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS /
ИНТЕГРАЦИЯ НА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ
ПОТРЕБНОСТИ
367 – 387 The Process of Reading and the Teaching of Reading Skills to Pupils with Dyslexia / Blagovesta Troeva
515 – 527 Ecological Systems Theory: a Valuable Framework for Research on Inclusion and Special Educational Needs /Disabilities / Leda Kamenopoulou
638 – 647 Challenging the Concept of Cultural Deficit, through a Framework of Critical-Based Education / Mike Fox

 

INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGY FOR PERSONAL DEVELOPMENT THROUGH ART CREATIVE ACTIVITIES / ИНОВАТИВНИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ ЧРЕЗ ХУДОЖЕСТВЕНОТВОРЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ
1015 – 1020 Mултимедийната презентация на литературен урок като способ за мотивация и развитие на ученика [Multimedia Presentation of a Literature Lesson as a Way of Motivation and Development for Students] / Запрян Козлуджов / Zapryan Kozludzhov
1021 – 1035 Принципът за възпитание, образование и терапия чрез изкус-
тво в България (развитие и актуално състояние) [The Principle of Education and Therapy through Art in Bulgaria (Growth and Contemporary State)] / Нели Бояджиева / Neli Boyadzieva
1036 – 1047 Темата за рисуването в средновековните трактати [The Theme of Drawing in the Medieval Treatises] / Бисер Дамянов / Biser Damianov
1048 – 1069 Възникване на модела за анатомично онагледяване „Екорше“ в обучението на медици и художници през епохата на Ренесанса [Occurrence of the Model for Anatomical Illustration “Ecorche” in the Training of Medical Professionals and Artists in the Renaissance] / Методий Ангелов / Мetodiy Аngelov
1070 – 1090 Био- и неврофийдбек методите в полза на личностното развитие на хората с увреждания чрез стимулиране на креативния им потенциал [Bio and Neurofeedback Methods for the Personal Development of People with Disabilities by Promoting Their Creative Potential] / Юрий Янакиев, Радослав Щерев / Youri Ianakiev, Radoslav Shterev
1099 – 1108 Стоте езика на децата в Pеджио концепцията [The Hundred Languages of Children in the Reggio Concept] / Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
1109 – 1120 За необходимостта от балансиран подход към проблема за образователните алтернативи [On the Need for a Balanced Approach to the Problem of the Educational Alternatives] / Даниела Маркова / Daniela Мarkova

 

INTRANSITIVE EDUCATIONAL TRADITIONS /
НЕПРЕХОДНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТРАДИЦИИ
92 – 102 Децата на институцията „възпитателно училище-интернат“ [Childre of the Correctional Boarding School Institution] / Надежда Кръстева, Желязка Стефанова / Nadezhda Krasteva, Zhelyazka Stefanova

 

MEMORY OF DESCENDANTS / ПАМЕТТА НА ПОТОМЦИТЕ
103 – 118 Спомени за нашия преподавател от ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ по теоретична механика капитан I ранг о.р. доц. д-р инж. Цветан Илиев Папазов – учен, изобретател, изпитател, педагог и душевед [Some Memories of Our Lecturer on Theoretical Mechanics at Naval Academy “N. Y. Vaptsarov” – Captain Reserve Officer, Dr. Eng. Tsvetan Iliev Papazov, Assoc. Prof. – Scientist, Inventor, Tester, Pedagogue and Soul Connoisseur] / Илия Пеев / Iliya Peev

 

NEGATIVE EDUCATIONAL ALTERNATIVES /
НЕГАТИВНИ ВЪЗПИТАТЕЛНИ АЛТЕРНАТИВИ
528 – 547 „Криворазбраната възпитанизация“ – за модерните общества и повредените деца [„The Misunderstood Education-Civilization“ – on Modern Societies and Damaged Children] / Светослава Съева / Svetoslava Saeva

 

NEW BOOKS / НОВИ КНИГИ
279 – 282 Нова динамична модификация в границите на „Аз-концепцията“ на математическото моделиране [A New Dynamic Modification in the ‘Teacher – Learner’ System Using the I Concept of Mathematical Modelling] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Racheva-Merdjanova
553 – 561 Синергетика – ново научно познание [Synergetics – Introduction and Vocabulary] / Любомир Георгиев / Lyubomir Georguiev
978 – 981 IBM SPSS STATISTICS през педагогическия поглед на доц. д-р Зорница Ганева [IBM SPSS STATISTICS Trough the Pedagogical Point of View of Dr. Zornitza Ganeva, Assoc. Prof.] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
982 – 986 Началното ограмотяване – „ключ“ за успешен живот в променящия се свят [Learning to Read and Write in Primary School – a Key to a Successful Life in a Changing World] / Пенка Кънева / Penka Kаneva
987 – 990 Oт „чудна и дивна даскалетинка“ до педагогика за национално случване [From “Marvelous Divna Daskaletinka” to Education of the National Event] / Радослав Радев / Radoslav Radev
1129 – 1131 Антропология на възпитанието [Anthropology of Education] / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
1132 – 1134 Версиите в биографиите на личността [Versions in the Biographies of the Individual] / Пламен Радев / Plamen Radev

 

PEDAGOGICAL EXPERIENCE / ПЕДАГОГИЧЕСКИ ОПИТ
1213 – 1219 Иновативна технология на професионално-педагогическия тренинг като форма на педагогическо взаимодействие с учители в предучилищното образование [Innovative Technology of the Professional Pedagogical Training as a Form of Pedagogical Interaction with Teachers in Pre-school Education] / Елена Витанова / Elena Vitanova

 

RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
320 – 339 Информационните технологии в началните класове – състояние и перспективи [Information Technologies in Primary School – State and Perspectives] / Даниела Тупарова, Мая Касева / Daniela Tuparova, Maya Kaseva
338 – 348 Ученическите емоции удоволствие, тревожност и скучаене в процеса на учене по време на час [Student’s Emotions Enjoyment, Anxiety and Boredom in the Learning Process during the Class] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
349 – 356 Стимулиране на креативното развитие на децата от предучилищна възраст [Stimulating Preschool Children’s Creative Development] / Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
357 – 366 Особености на естетическото преживяване и разбиране в процеса на опознаване на природата [Peculiarities of the Aesthetic Experience and Aesthetic Understanding in the Process of Discovering Nature] / Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
439 – 462 Нравствено-етичното и религиозното в съвременната педагогическа наука [Moral, Ethical and Religious in Modern Science Education] / Лучиян милков / Luchiyan Milkov
463 – 472 Параметри на властта и ролите на университетския преподавател [Powers and Roles Parameters of the University Teacher] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
473 – 483 Театрализираната дейност в процеса на социализация на децата със специални образователни потребности [Theatrical Activity in the Process of Socialization of Children with Special Educational Needs] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska
484 – 496 Приложение на софтуера „Джъмпидо“ в обучението по математика в началните класове [Application of the Software Jumpido in Teaching Mathematics in I – IV Grade] / Таня Вълкова, Елена Ковачева / Tanya Valkova, Elena Kovacheva
497 – 508 „Говорещото дете“ в променящия се свят – „младото четене“ (начална училищна възраст) [The Talking Child in the Rapidly Changing World – New Way of Reading (Primary Education)] / Mариана Мандева, Диляна Гаджева / Mariana Mandeva, Dilyana Gadzheva
602 – 629 Някои посоки и превенция на насилието, агресивността и девиациите сред учениците [Some Directions and Prevention of Violence, Aggression and Deviation among Students] / Божена Такворян-Солакян / Bozhena Takvorian-Solakian
630 – 637 Възможности на съвременното разбиране за кратковременна и дълговременна памет [Pоssibilities of Contemporary Understanding of Short-Term and Long-Term Memory] / Гергана Събева / Gergana Sabeva
727 – 741 Предприемачеството като ключова компетентност в полето на етнокултурното многообразие (рефлексивни аспекти) [Entrepreneurship as a Key Competence in the Field of Ethnocultural Diversity (Reflexive Aspects)] /Ирина Колева, Цветелин Симов / Irina Koleva, Tzvetelin Simov
742 – 751 NDM – таксономия, обслужваща диадата „индивидуалност – личност“ [NDM – Taxonomy Serving the Dyad “Individuality – Personality”] / Сава Гроздев, Марга Георгиева / Sava Grozdev, Marga Georgieva
752 – 760 Oтносно литературната комуникация в начален училищен етап [On Communication Literature in Elementary School Stage] / Mила Гълъбова / Mila Galabova
761 – 765 Новите функции на учителя при обучение с информационно-комуникационни технологии [The New Functions of Teacher in Training with Information-Communication Technologies] / Христина Петрова / Hristina Petrova
766 – 776 Базови превенционни програми при проблеми в поведението при деца в яслена и в предучилищна възраст [Basic Prevention Programs for the Challenging Behaviors of Toddlers and Preschoolers] / Светла Стайкова, Гергана Петрова, Ана Денева / Svetla Staykova, Gergana Petrova, Ana Deneva
871 – 887 Хербарт и неговият път към Песталоци и педагогиката [Herbart and his Way to Pestalozzi and Pedagogy] / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
888 – 905 Изследователският подход в учебните програми на начален етап на образование [Research Approach in the Curricula of Primary Education] / Румяна Неминска / Rumyana Neminska
1159 – 1172 Дидактичен модел „конструктивна математика за деца“ [Didactic Model “Constructive Mathematics for Children”] / Надя Делчева, Даринка Гълъбова / Darinka Galabova, Nadia Delcheva

 

ROMA (NON-)INCLUSION / РОМСКОТО (НЕ)ВКЛЮЧВАНЕ
295 – 311 Ромски дискриминационни практики и реч на омразата в преподаването на университетски преподаватели (Анализ на информацията от база данни от анкетно проучване) [Roma Discriminatory Practices and Hate Speech in Teaching Academics (Analysis of Information from a Database of Survey)] / София Дерменджиева, Даниела Тасевска, Гергана Дянкова / Sofia Dermendjieva, Daniela Tasevska, Gergana Dyankova

 

SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
274 – 278 Психогимнастиката за опазване психичното здраве при 5 – 6-годишните деца [Psycho Gymnastics to Protect Mental Health at 5 – 6 Year Olds] / Любимка Габрова / Lyubimka Gabrova
562 – 568 Интеркултурното образование – от теория към практика [Intercultural Еducation – from Theory to Practice] / Еленка Иванова / Elenka Ivanova
703 – 707 Идеята за „дуално образование“ при 6 – 7-годишните деца – образование за интелигентен растеж [The Idea of “Dual Education” in 6 – 7 Years Old Children – Education for Smart Growth] / Mаргарита Абрашева, Любимка Габрова / Margarita Abrasheva, Liubimka Gabrova
708 – 712 Иновационен модел на взаимодействие между детската градина и родителя [Innovative Model of Interaction between Kindergarten and Parent] Илияна Вълова / Iliana Valova
800 – 818 Интелектуалното развитие на 5 – 6-годишните деца [Intellectual Growth of 5 and 6 Years Old Children] / Калина Върбанова / Kalina Varbanova
819 – 825 Речевата компетентност на децата в контекста на готовността им за училище [Children’s Competency to Speak in the Context of Their Readiness for School] / Величка Ихтиманска / Velichka Ihtimanska
826 – 834 Иновационен модел на ситуацията като основна форма на педагогическо взаимодействие на детето от ромски произход за неговите права [Innovational Model of the Situation as the Main form of Pedagogical Interaction with Roma Children with Regard to their Rights] / Еленка Иванова / Elenka Ivanova
971 – 977 Как да постъпим, ако имаме съмнение, че дете е със специални образователни потребности? [What to Do if We Have a Suspicion that the Child Has Special Educational Needs?] / Гергана Кирилова, Gergana Kirilova
1256 – 1266 Емпирико-теоретичен модел на обществен съвет в ДГ „Слънчице“ – гр. Мездра (по примера на Закона за предучилищното и училищното образование) [Empirical and Theoretical Model of a Public Council in DG „Slantchize“ – Mezdra (based on the example of the law of preschool and school education)] / Атанаска Христова / Atanaska Hristova
1267 – 1272 Съвременни аспекти на взаимодействие семейство – детска градина [Modern aspects of the interaction Family – Kindergarten ] / Илияна Вълова / Iliana Valova

 

THE TEACHER AND THE TEACHING PROFESSION /
УЧИТЕЛЯТ И УЧИТЕЛСКАТА ПРОФЕСИЯ
151 – 152 Учителят и учителската професия [The Teacher and the Teaching Profession] / Лиляна Стракова / Lilyana Strakova
153 – 167 Педагогическото образование на учителите в България в контекста на хербартианството [Teacher’s Education in Bulgaria in the Context of Herbartianism] / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
168 – 180 Учителят и учителската професия – реалности и предизвикателства [The Teacher and his Profession – Realities and Challenges] / Лиляна Стракова / Lilyana Strakova
181 – 190 Съвременната професионално-педагогическа подготовка на учителя – между обществото, държавата и университета [Contemporary Professional-Pedagogical Teacher Preparation – between the Society, the State and the University] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
191 – 196 За учителската професия, „професионализацията“, „пролетаризацията“ и аргумента „Така е в чужбина“ [About Teacher Profession, “Professionalization”, “Proletarianization” and the Argument “This is the Way, they do it Abroad”] / Вася Делибалтова / Vasya Delibaltova
197 – 209 Мотивацията на учителите за приложение на нови образователни идеи [Teachers Motivation to Use New Ideas in Education] / Радка Василева / Radka Vasileva
210 – 215 Професионално-личностният профил на съвременния учител през погледа на студентите [Professional and Personal Profile of the Modern Teacher through the Eyes of Students] / Снежана Янакиева / Snezhana Yanakieva
216 – 223 Автономията като принцип за организационна идеология в различните управленски школи [Autonomy as a Principle of Organizational Ideology in Various Schools of Management] / Ваня Кастрева-Монова / Vanya Kastreva-Monova
224 – 235 Директорът на училището – симбиоза между мениджър и лидер [The School Principal – Symbiosis between Manager and Leader] / Елеонора
Лилова / Eleonora Lilova
236 – 243 Приоритети в eвропейските образователни политики [Teacher Training in the Context of the Educational Priorities of the European Union] / Вася Ликова-Арсенова / Vassya Likova-Arssenova
244 – 251 Мултиекипност и синергизъм при работата на учителя с деца и младежи със специфични потребности [Multiteamwork аnd Synergy in the Work of the Teacher with Children and Youth with Specific Needs] / Моника
Богданова / Monika Bogdanova
252 – 257 Ролята на училището и учителите за половото възпитание на децата и подрастващите [The Role of the School and the Teacher for Sexual Education of Children and Adolescents] / Берджухи Лефтерова / Berjuhi Lefterova
258 – 262Учителят и учителската професия [The Teacher and the Teaching Profession] / Ели Пещерска / Eli Peshterska

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 6, година LXXXIV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 8, година LXXXIV, 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2016 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2016 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2016 г.

Annual contents of Mathematics and Informatics, 2016

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2016

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"