"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" 2013

сп. „Педагогика“ , книжка 9, година LXXXIV, 2013

от
25-09-2013
in 2013
A A

 СЪДЪРЖАНИЕ / CONTENTS

30 ГОДИНИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ ПРИ ВЕЛИКОТЪРНОВСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ”
30 YEARS FACULTY OF EDUCATION OF ST. CYRIL AND ST. METHODIUS UNIVERSITY OF VELIKO TURNOVO

Великотърновският университет „Св. Св. Кирил и Методий” – вчера, днес, утре
St Cyril And St Methodius University Of Veliko Turnovo – Yesterday, Today, Tomorrow
Пламен Легкоступ / Plamen Legkostup – 1289
icon Open the full text

 

Педагогическият факултет на Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий” празнува своята тридесетгодишнина
The Faculty of Education of St.Cyril and St.Methodius University of Veliko Turnovo is Celebrating its 30th Anniversary
Розалия Кузманова- Карталова / Rozaliya Kuzmanova-Kartalova – 1302
icon Open the full text

Социалната интелигентност – измерение на професионалната компетентност и ефективност на съвременния образователен мениджър
Social Intelligence as a Measurement of the Professional Competence and Effectiveness of the Modern Educational Manager

Пенка Костова / Penka Kostova – 1314
Log in to read the full text

Глобализационни измерения и съвременно образование
Globalization Perspectives and Cntemporary Education

Маринела Михова / Маrinela Mihova – 1323
Log in to read the full text

Социалната педагогика и изкуството
The Social Pedagogy and Art

Пламен Легкоступ / Plamen Legkostup – 1331
icon Open the full text

 

Социалната инклузия в съвременното обучение по религия
The Social Inclusion in Contemporary Religious Education

Магдалена Легкоступ / Magdalena Legkostup – 1340
icon Open the full text

 

Специфики на работата с двама клиенти при социалната работа със семейства
Specifi city of the Work with Two Clients in Social Work with Families

Розалия Кузманова-Карталова / Rozaliya Kuzmanova-Kartalova – 1350
Log in to read the full text

 

Учители възрожденци в Търново
Renaissance Teachers in Turnovo

Венка Кутева-Цветкова / Venka Kuteva-Tsvetkova – 1357
icon Open the full text

Новаторството в Еленското класно училище
Innovation in Elena Secondary School

Веселина Петрова / Veselina Petrova – 1366
icon Open the full text

Технологии за полова идентификация на децата от предучилищна възраст
Technologies for Gender Identifi cation of Preschool Children

Рени Христова-Коцева / Reni Hristova-Kotseva – 1374
icon Open the full text

 

Коопериран компетентностен подход в технологичното обучение на студентите-педагози
Cooperated Competence Approach in the Technological Education of Students Studying Pedagogy

Радка Гайдова / Radka Gaidova
Log in to read the full text

 

Специфика на основните умения за критическо мислене на учениците от начален училищен етап
Characteristics of the Critical Thinking Skills of Young Students

Антония Кръстева / Antoniya Krasteva – 1381
icon Open the full text

Компетентностен подход в обучението по преразказване (1.–4. Клас)
Competence Approach to the Text Reproduction Education (1 st –4 th Grade)

Мариана Мандева / Mariana Mandeva – 1396
icon Open the full text

 

Актуални измерения на професионално-практическата подготовка на студентите за работа в началното училище
Actual Dimensions of the Practical Preparation of the Students for the Work in a Primary School

Галя Бонева / Galia Boneva – 1406
icon Open the full text

 

Някои аспекти на диагностичната дейност на класния ръководител
Some of the Aspects of the Diagnostical Activity of a Class-Teacher

Любомира Попова / Lyubomira Popova – 1413
icon Open the full text

 

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ – 1421

В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА ИЗДАТЕЛСТВО „АЗ БУКИ“ ЧЕТЕТЕ
READ IN THE LASTES ISSUES OF THE „AZ BUKI“ JOURNALS – 1435

УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ / GUIDE FOR AUTHORS – 1437

нагоре


 СОЦИАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ – ИЗМЕРЕНИЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА КОМПЕТЕНТНОСТ И ЕФЕКТИВНОСТ НА СЪВРЕМЕННИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЕН МЕНИДЖЪР

 

Пенка Костова
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education

Absract. В материала се разработва проблемът за социалната интелигентност като измерение на професионалната компетентност и личностната ефективност на съвременния образователен мениджър. Изясняват се съдържателни и функционални характеристики на професията на ръководителя на образователна институция. Акцентира се на професионални роли, професионални компетентности, професионални и личностни качества на педагогическия лидер и мениджър, които се свързват със социалната интелигентност.

Keywords: intelligence, competence, education, manager

SOCIAL INTELLIGENCE AS A MEASUREMENT OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE AND EFFECTIVENESS OF THE MODERN EDUCATIONAL MANAGER

Abstract. The paper deals with the problem of social intelligence as a measurement of the professional competence and personal effectiveness of the modern educational manager. We have tried to elucidate the content and functional characteristics of the profession of the educational institution leader. We accentuate on professional roles, professional competences, professional and personal qualities of the pedagogical leader and manager, which are connected with social intelligence.

Prof. d-r Penka Kostova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo


 ГЛОБАЛИЗАЦИОННИ ИЗМЕРЕНИЯ И СЪВРЕМЕННО ОБРАЗОВАНИЕ

Prof. Dr. Marinela Mihova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education

Absract. Теоретично по своя характер, изследването е насочено към разкриване проекциите на връзката глобализация – образование през последното десетилетие. Изяснява се понятието глобализация и се описват нейните измерения. Посочват се образователните акценти в политиката на международните институции, които символизират глобализацията и се разкриват структурните, съдържателните и нормативните последици от зависимостта глобализация – образование.

Keywords: gobalization, knowledge society, knowledge man

GLOBALIZATION PERSPECTIVES AND CONTEMPORARY EDUCATION

Abstract. This study is theoretical and aims to clarify the projections of globalization-education relationship in the last decade. The author clarifi es the concept of globalization and describes its dimensions, identifi es the educational focus of the international institutions that symbolize globalization and reveals the structural, content and legal consequences of globalization-education dependency.

Assoc. prof. Маrinela Mihova, PhD
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education
2, Teodossi Turnovski Str.
5003 Veliko Turnovo, Bulgaria


 СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА И ИЗКУСТВОТО

Пламен Легкоступ
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract.
В статията се извежда тезата, че изкуството и образованието заедно, чрез експериментиране и прилагане на художествени практики могат да доведат до трансформиране на социалното пространство. Идеята за връзката между изкуството и въздействието в областта на социалната и експерименталната дейност се разглежда и като връзка, която предполага създаване на ситуации, правещи предаването на знания и обмяната на опит не само по-непринудени и лесни, но и с помощта на художественото творчество и взаимодействието между художествен опит, технологии и медии допринася за включване в общуването и стимулиране на социалната динамика във взаимоотношенията.  

Keywords: social pedagogy, interaction, art, education

THE SOCIAL PEDAGOGY AND ART

Abstract. The idea that art and education together through experimentation and application of artistic practices can lead to the transformation of the social space is the thesis inferred in this paper. The idea of the relationship between art and its impact on social and experimental work is analyzed as a relationship that involves creating situations that make the transfer of knowledge and exchange of experience not only more relaxed and easier but with the help of artistic creation and interaction between artistic experience, technology and media it contributes to the involvement in the communication and stimulation of social dynamics in the relationships.

Prof. Plamen Legkostup, Dr. Habil.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
2, T. Turnovski str.
5003 Veliko Turnovo, Bulgaria


 СОЦИАЛНАТА ИНКЛУЗИЯ В СЪВРЕМЕННОТО ОБУЧЕНИЕ ПО РЕЛИГИЯ


Магдалена Легкоступ
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

Absract.
Обект на настоящата статия са бедността и социалното изключване като проблеми на инклузивното обучение по религия. Представят се възможности и примерни методи за социално приобщаване в обучението по религия.

Keywords: social inclusion, contemporary religious education

SOCIAL INCLUSION IN CONTEMPORARY RELIGIOUS EDUCATION

 Abstract. Subject of this paper are poverty and social exclusion as problems of inclusive religion education. Here we present examples of methods and opportunities for social inclusion in the teaching of religion.

Assoc. prof. Magdalena Legkostup, PhD
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
2, T. Tarnovski Str.
5003, Veliko Turnovo, Bulgaria


 СПЕЦИФИКИ НА РАБОТАТА С ДВАМА КЛИЕНТИ ПРИ СОЦИАЛНАТА РАБОТА СЪС СЕМЕЙСТВА

Розалия Кузманова-Карталова
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract.
Все по-активно във времена на кризи, икономически и социални трансформации се търсят механизми за помощ и подкрепа на семейството. Една такава възможност за професионална помощ и подкрепа е социалната работа със семейства. В статията се представя анализ на семейните динамики при взаимодействието на семейството със социалния педагог. Представя се спецификата при работа с двама клиенти едновременно – семейната система като цяло и всеки неин член отделно, характерно за практиката при социална работа със семейства.

Keywords: social work with families; client; social educator


SPECIFICITY OF THE WORK WITH TWO CLIENTS IN SOCIAL WORK WITH FAMILIES

Abstract. Support mechanisms for families are sought more actively in times of crisis, economic and social transformations. The social work with families is a possibility for professional help and support. An analysis of family dynamics during the interaction between family members and social worker is presented in the article. Specifi city of the work with two clients at the same time is also presented – the family system as a whole and each of its members separately.

Assoc. Prof. Rozaliya Kuzmanova-Kartalova, PhD
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education
2, Teodossi Turnovski Str.
5003 Veliko Turnovo, Bulgaria
Phone/fax: +359 (0)62 63 88 26


 УЧИТЕЛИ ВЪЗРОЖДЕНЦИ В ТЪРНОВО


Венка Кутева-Цветкова
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education

Absract.
Изследването има историко-педагогически характер. Насочено е към дейността на най-известните учители в Търново през епохата на Възраждането. Представят се техни кратки биографични данни и най-вече приносът им за развитието на учебното дело в града.

Keywords: education, training, teachers, boys school, girls’ school

RENAISSANCE TEACHERS IN TURNOVO

Abstract. This study has historical and pedagogical character. It aims to present the work of the most famous teachers in Turnovo in the Renaissance. It provides brief biographical information for them, especially about their contributions to the development of educational work in the city.

Assoc. Prof. Venka Kuteva-Tsvetkova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education


 НОВАТОРСТВОТО В ЕЛЕНСКОТО КЛАСНО УЧИЛИЩЕ

Веселина Петрова
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract.
Авторката посвещава статията на 170-ата годишнина от откриването на Еленското класно училище. Тя публикува доказателства по следните тези: 1) Иван Момчилов създава първото българско класно училище в град Елена през 1843 г.; 2) Учителите в Еленското класно училище обновяват преподаването и превръщат ученето в желана и необходима дейност за учениците; 3) Обществеността в град Елена създава модерна за времето образователна среда за интелектуално развитие на учениците и техните родители.

Keywords: First Bulgarian secondary school, Elena, Ivan Momtchilov, 1843, innovation


INNOVATION IN ELENA SECONDARY SCHOOL


Abstract.
The author dedicates this article to the 170th anniversary of establishment of Elena secondary school. She publishes evidence of the following theses: 1) Ivan Momtchilov establishes the First Bulgarian secondary school in the town of Elena in 1843; 2) Teachers in Elena secondary school updated teaching and learning became a desirable and necessary activity for students; 3) Public in Elena creates modern educational environment for intellectual development of students and their parents.

Prof. Veselina Petrova, PhD
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Faculty of Education
2, Theodosiy Tarnovsky Str.


 ТЕХНОЛОГИИ ЗА ПОЛОВА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА ДЕЦАТА ОТ ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ

Рени Христова-Коцева
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract.
В статията се представят образователни и игрови технологии за полова идентификация на децата от предучилищна възраст в условията на предучилищната образователна институция. Извеждат се характеристики на различните педагогически ситуации като форми на педагогическо взаимодействие, подпомагащи формирането на половата идентичност на детето от предучилищна възраст като базисен конструкт на личността.

Keywords: education technologies, technologies based on play, gender identifi cation, preschool age

TECHNOLOGIES FOR GENDER IDENTIFICATION OF PRESCHOOL CHILDREN

Abstract. This article presents educational technologies and technologies based on play for gender identification of preschool children in a preschool educational institution. The author points out the characteristics of the different pedagogical situations as forms of pedagogical interaction, which support the formation of gender identity of a child under school age as well as the underlying construct of personality.

Assoc. Prof. Reni Hristova-Kotseva, PhD
St. Cyril and St. Methodius
University of Veliko Turnovo
Faculty of Education
19, Hristo Botev str. building №.5
5000 Veliko Tarnovo


 КООПЕРИРАН КОМПЕТЕНТНОСТЕН ПОДХОД В ТЕХНОЛОГИЧНОТО ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИТЕ-ПЕДАГОЗИ

Радка Гайдова
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Abstract.. Приоритетна задача на висшето образование в България е повишаване качеството на академичното обучение. Нейната реализация в обучението на студентите-педагози по ОКС „бакалавър” е продължителен процес на промени, актуализация, адаптиране и утвърждаване на националните ключови компетентности към европейските. Съпътстващ задачата и с разширяващо поле за изследване е проблемът за кооперираното приложение на компетентностния подход в областта на технологичното обучение на студентите, подготвящи се за учители на 3 – 11-годишните.

Keywords: students studying pedagogy, technological training, competency approach, cooperation, children, students

COOPERATED COMPETENCE APPROACH IN THE ECHNOLOGICAL EDUCATION OF STUDENTS STUDYING PEDAGOGY

Abstract. A main priority of the higher education in Bulgaria is improving quality of the academic training. The implementation of this goal in the education of undergraduate students studying pedagogy is a continuous process of changes, updating, adapting and establishing the national key competencies to the European ones. Along with this task comes a problem with an expanding fi eld of research – the cooperated application of the competence approach in the sphere of technological education of students, preparing to become teachers of children between the age of 3 and 11.

Assoc. Prof. Radka Gaidova, PhD
St. Cyril and St. Methodius
University of Veliko Turnovo
Faculty of Education
19, Hristo Botev, building №.5
5000 Veliko Tarnovo


 СПЕЦИФИКА НА ОСНОВНИТЕ УМЕНИЯ ЗА КРИТИЧЕСКО МИСЛЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ ОТ НАЧАЛЕН УЧИЛИЩЕН ЕТАП

Prof. Antoniya Krasteva
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract. В статията се извежда потребността от формиране на основни умения за критическо мислене у учениците от началното училище. Тази осо-беност се обуславя от новата педагогическа реалност и постулатите на личностноориентирания образователен процес. Прави се опит да се анализират съществените характеристики на уменията, съобразно възрастовите особености на малките ученици и динамиката в тяхното интелектуално и социално развитие.

Keywords: critical thinking, skills, elementary school

CHARACTERISTICS OF THE CRITICAL THINKING SKILLS OF YOUNG STUDENTS

Abstract. The focus of the article is the critical thinking skills of young students. It analyzes the main characteristics of the skills according to the dynamics of the intellectual and social development of the students. The author adopts the position that modern school is oriented at stimulating various activities of the students, thus  aiming at their conversion into an active participants in their own development.

Assoc. Prof. Antoniya Krasteva, PhD
St. Cyril and st. Methodius
University of Veliko Turnovo
Faculty of Education


 КОМПЕТЕНТНОСТЕН ПОДХОД В ОБУЧЕНИЕТО ПО ПРЕРАЗКАЗВАНЕ (1.–4. КЛАС)

Мариана Мандева
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract. Защитава се необходимостта от компетентностен подход в началното училищно обучение по преразказване чрез първия (българския) език.

Keywords: competence approach, text reproduction training, Bulgarian as a first language, 1 st –4 th grade

COMPETENCE APPROACH TO THE TEXT REPRODUCTION EDUCATION (1 st –4 th GRADE)

Abstract. The article supports the necessity of a competence approach to the text reproduction education in Bulgarian as a fi rst language in 1 st 4 th grades. 

Assoc. Prof. Mariana Mandeva, PhD
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo


 АКТУАЛНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ПРОФЕСИОНАЛНО-ПРАКТИЧЕСКАТА ПОДГОТОВКА НА СТУДЕНТИТЕ ЗА РАБОТА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ

Галя Бонева
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract.
В статията се разкриват важни аспекти от професионално-практическата подготовка на студентите за работа в началното училище. В съдържанието са представени функциите на хоспитирането, на текущата и преддипломната практики и ролята им за формиране на практическата компетентносна студентите.

Keywords: students, practical preparation, primary school

ACTUAL DIMENSIONS OF THE PRACTICAL PREPARATION OF THE STUDENTS FOR THE WORK IN A PRIMARY SCHOOL

Аbstract. In this article are revealed some of the important aspects of the practical preparation of the students in primary school. Here we present some functions of the observation and of some practices and their role for the practical skills development in the students.

Assoc. Prof. Galia Boneva, PhD
St Cyril and St Methodius University of Veliko Turnovo
2, T. Tarnovski Str.
5003 Veliko Turnovo, Bulgaria


 НЯКОИ АСПЕКТИ НА ДИАГНОСТИЧНАТА ДЕЙНОСТ НА КЛАСНИЯ РЪКОВОДИТЕЛ

Любомира Попова
University of Veliko Tarnovo “St. Cyril and St. Methodius”
Faculty of Education

Absract.
Статията представя диагностичната дейност на учителя класен ръководител. В нея се посочва, че използването на диагностични методи в образователния процес съдейства за преодоляване на различни проблеми и осигурява възможност за пълноценна изява и реализация на ученика.

Keywords: class-teacher, diagnostical activity, diagnostical methods

SOME ASPECTS OF THE DIAGNOSTICAL ACTIVITY OF A CLASS-TEACHER

Abstract.
The article explains the specifi c activities, used by class-teachers when they work with students. Also the article provides the reader with useful diagnostical methods how to interact with the students more successfully, in order to socialize the future generaton.

Assoc. Prof. Lyubomira Popova, PhD
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
5003 Vеliko Turnovo, Bulgaria

 нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 1, година LXXXV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 2, година LXXXV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 7, година LXXXIV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 8, година LXXXIV, 2013

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXI, книжка 4, 2013

Next article

Mathematics and Informatics, Number 5/2013, Volume 56

Next article

"Математика и информатика", книжка 5, година LVI, 2013

Професионално образование, година XV, книжка 5, 2013

сп. "История", книжка 5, година XXI, 2013

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"