NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
Неформалното образование – абсурден дискурс или дискурс на абсурдите? [Non-formal Education − a Nonsense-Discourse or Discourse of Nonsense?] /
Силвия Николаева, Silvia Nikolaeva – стр. 1127
Training Teachers for Non-formal Education: the LETTER Programme (part 2) /
Alan Rogers – стр. 1138
Взаимодействието „училище – музей“ – гледната точка на учителите [“School – Museum“ Interaction in Teachers’ Views] /
Вася Делибалтова, Vasya Delibaltova – стр. 1151
Някои предизвикателства към практическата подготовка на студентите от специалност „Неформално образование“ [Some Challenges to the Practical Preparation of the Students from the Specialty “Non-Formal Education“] /
Владислав Господинов, Vladislav Gospodinov – стр. 1164
Преодоляване на джендър стереотипи в училищна среда [Overcoming Gender Stereotypes in the School Environment] /
Елена Велинова, Elena Velinova – стр. 1172
Неформални подходи в свободно избираемите часове по „Предприемачество“ [Non-formal Approaches in Entrepreneurship Electives in Secondary Education] /
Галина Попова, Galina Popova – стр. 1180
Предприемачеството носи промяна [Entrepreneurship Brings a Change] /
Виолета Минчева, Violeta Mincheva – стр. 1188
Връзка от разстояние: знания с голямо въздействие и учене-чрез- вдъхновяване [Long-Distance Relationship: High-Impact Knowledge and Learning-by-Inspiring] /
Александър Найденов, Добра Стефанова, Alexander Naydenov, Dobra Stefanova – стр. 1196
RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
Писменият преразказ – инструмент за езиково и социокултурно израстване на малкия ученик [Written Retelling – Means of Linguistic and Sociocultural Progress of Pupils] /
Мариана Мандева, Mariana Mandeva – стр. 1203
Приложение на софтуера Microsoft Mouse Mischief в обучението по математика в І – ІV клас [Application of the Software Microsoft Mouse Mischief in Teaching Mathematics in I – IV Grade] /
Таня Вълкова, Елена Колева, Tanya Valkova, Elena Koleva – стр. 1217
Гражданска култура в училищната общност – предизвикателство към философията на промяната [Civic Culture in the School Community – a Challenge to the Philosophy of Change] /
Румяна Неминска, Rumyana Neminska – стр. 1226
Управление на символната среда в класната стая [Classroom Management as a Symbol Environment] /
Александър Ранев, Aleksandar Ranev – стр. 1232
SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
Повишаване на успеваемостта и мотивацията на учениците чрез прилагане на интегрален подход и групова работа в клас [Raising Educational Achievement and Мotivation by Аpplying the Integrated Approach and Group Work in Class] /
Ирена Михова, Надежда Иванова, Irena Mihova, Nadejda Ivanova – стр. 1244
Тестът като инструмент за измерване и оценка на постиженията на учениците по предмета „Домашен бит и техника“ [The Test as a Tool for Measuring and Evaluating Achievements of Students on the Subjects’ “Household and Domestic Technique“] /
Ваня Петрова, Vania Petrova – стр. 1257
Празниците – естествена среда за развитие на българско самосъзнание и национална гордост в условията на образование зад граница [Holidays – Natural Environment for Development of the Bulgarian Identity and National Pride during Education Process Abroad] /
Дарина Рачeва, Darina Racheva – стр. 1264
BOOKS / КНИЖНИНА
Новата книга на Цецка Коларова „Гражданско образование в университета“ [New Book of Tsetska Kolarova “Civic Education in University”] /
Клавдия Сапунджиева, Klavdia Sapundjieva – стр. 1271
READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS /
В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ БУКИ“ ЧЕТЕТЕ – стр. 1274
GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – стр. 1276
НЕФОРМАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ – АБСУРДЕН ДИСКУРС ИЛИ ДИСКУРС НА АБСУРДИТЕ?
Силвия Николаева
Sofia University
Abstract.. Статията е опит за критична рефлексия спрямо възможността и опасността от деформиране или размиване на концепцията за неформално учене и образование. Анализът е провокиран от разнопосочното говорене и реакции в публичното пространство в отговор на нарастващата популярност на „формалния“ дискурс към образованието. В крайна сметка всички позиции работят „за“ неговото утвърждаване, но и увеличават опасността от преждевременното му отдалечаване от автентичните му основания и същност поради разнопосочни и непоследователни научни, политически, социални, дори конюнктурни тълкувания, обстоятелства или решения.
Keywords: non-formal education, discourse, holistic approach, authentic learning, Margaret Mead, Ivan Ilich
NON-FORMAL EDUCATION − A NONSENSE-DISCOURSE OR DISCOURSE OF NONSENSE?
Abstract. This paper presents an attempt for a critical refl ection on the risk of deformations of the non formal learning and education concept. The analysis is provoked by the diverse rhetoric and public attitudes in response to the growing popularity of the “formal” discourse toward the education. Finally they all support positively its improvement but at the same time increase the risk of an early (premature) deformation or replacement of its authentic nature as a result of inconsistent political, social, academic or even contextual interpretations, factors or decisions.
Prof. Dr. Silvia Nikolaeva
Faculty of Education
Sofia University
ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО „УЧИЛИЩЕ – МУЗЕЙ“ – ГЛЕДНАТА ТОЧКА НА УЧИТЕЛИТЕ
Вася Делибалтова
Sofia University
Abstract.. През последните години, въпреки реализацията на множество проекти по посока на задълбочаване и повишаване на ефективността на вза- имодействието между училището и музея, и практици, и теоретици констатират, че резултатите са далеч от очакваните. В опит да се предложи още един отговор на въпроса за причините за това състояние тук сa представени резултатите от изследване, обхванало 157 учители от цялата страна. Основната цел е чрез съпоставителен анализ на получените данни с резултатите от други близки изследвания да се очертаят основни проблеми, решаването на които би позволило създаването на благоприятна основа за пълноценно разгръщане на сътрудничеството мeжду двете институции.
Keywords: museum education/museum pedagogy, teachers’ views of the museum, museums and the curriculum
„SCHOOL – MUSEUM“ INTERACTION IN TEACHERS’ VIEWS
Abstract. Recently, despite numerous projects in the direction of strengthening and enhancing the effectiveness of the interaction between the school and the museum, practitioners and academics found that the results were far than expected. In an attempt to offer another answer to the question about the causes of this condition, here are presented the results of a study, which involves 157 teachers from across the country. The main aim is through comparative analysis of the obtained data with the results of other similar studies, to outline the key issues solving of which would allow the creation of a favorable environment for the full deployment of cooperation between the two institutions.
Dr. Vasya Delibaltova, Assoc. Prof.
Faculty of Education
Sofia University
НЯКОИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА КЪМ ПРАКТИЧЕСКАТА ПОДГОТОВКА НА СТУДЕНТИТЕ
ОТ СПЕЦИАЛНОСТ „НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ“
Владислав Господинов
Sofia University, Sofia, Bulgaria
Abstract.. В статията са посочени основни организационни и съдържателни аспекти на практическата подготовка на студентите от специалност „Неформално образование“. Това по-конкретно е направено в две основни направления – философия на подготовката на специалистите в тази сфера и практиче- ските условия за реализирането Ӝ. На основата на така очертаната картина са изведени основните предизвикателства в тази толкова важна част от образова- телния процес – практическата дейност.
Keywords: challenges, practical preparation, informal education, education
SOME CHALLENGES TO THE PRACTICAL PREPARATION OF THE STUDENTS FROM THE SPECIALTY „NON-FORMAL EDUCATION“
Abstract. The basic organizational and educational aspects of the practical preparation of the students from specialty “Non Formal Education” are indicated in the article. This more concretely was done in two basic trends of the specialists in this sphere and the practical circumstances for its realization. In the foundation of the picture are outlined the basic challenges in this so important part of the educational process: the practical activity.
Dr. Vladislav Gospodinov, Assoc. Prof.
Faculty of Pedagogy
Sofia University
ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА ДЖЕНДЪР СТЕРЕОТИПИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА
Елена Велинова
Фондация
„Джендър образование, изследвания и технологии“
Abstract.. Прави се кратък преглед на джендър проблематиката, която е основна тема в проектите, по които авторът работи. Представен е проектът „Училище без на- силие и стереотипи, определени от пола“, като вниманието е фокусирано върху две ключови проектни дейности: изследване на нагласите на учениците по въпросите на пола и обучение на учителите. Представянето на тези дейности очертава смисъла от разбирането на проблематиката, свързана с половете, от една страна, и ролята на училището за преодоляване на стереотипите, определени от пола, от друга.
Keywords: gender, gender stereotypes, gender based violence, gender equality, gender roles
OVERCOMING GENDER STEREOTYPES IN THE SCHOOL ENVIRONMENT
Abstract. The article briefly outlines the gender issues, which are the main topics in the projects the author has been involved in. The project School without Violence and Gender Stereotypes is presented with a focus on two key project activities: the research on the students’ attitudes towards gender equality and the training of teachers. These activities outline the importance of the good understanding of gender issues by both teachers and students on the one hand, and on the other – the role of the school in overcoming gender stereotypes.
Mrs. Elena Velinova
Gender Education, Research and Technologies Foundation
НЕФОРМАЛНИ ПОДХОДИ В СВОБОДНО ИЗБИРАЕМИТЕ ЧАСОВЕ ПО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО
Галина Попова
СОУ„Йордан Йовков“ – Кърджали
Abstract.. Часовете предлагат обединяващо пространство за деца от различни социални и етнически общности. Дейността е съсредоточена върху социалното и духовното предприемачество. Образователните методи се определят в диалог между учителя и учениците. Неформалните подходи в часовете по СИП „Предприемачество“ провокират развитието на интелек- та, културата, личностните качества, предприемачески умения и компетент- ности на учениците. Провокира младите предприемачи да търсят ефективни пътища към собственото си развитие, усъвършенстване и израстване. Ак- центът в обучението е развитие не само на когнитивните способности на учениците, но и на техните множествени интелигентности. Благодарение на неформалното обучение у децата се разкриват и изявяват творчески заложби, развива се креативно мислене и въображение, култивира се чувство за екипна принадлежност и умения за работа в екип, развива се емоционална интелигентност.
Keywords: informal approaches, entrepreneurial competencies cognitive abilities, team affiliation, emotional intelligence
NON-FORMAL APPROACHES IN ENTERPRENEURSHIP ELECTIVE IN SECONDARY EDUCATION
Abstract. The class lessons gather at one place children from different social and ethnic groups. The focus is on social and moral entrepreneurship. Educational methods are being defined in a dialogue between teacher and students. Informal approaches in the “Entrepreneurship” lessons provoke the development of intellect, culture, personal qualities, entrepreneurial skills and competencies of student and provoke young entrepreneurs to look for effective ways for self-development. The main target is not only developing cognitive abilities of students, but also their multiple intelligences. Thanks to informal learning, children reveal their creative potentials, creative thinking, strenghten their abilities for team work and their emotional intelligence.
Mrs. Galina Popova
Secondary School „Yordan Yovkov“
ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВОТО НОСИ ПРОМЯНА
Виолета Минчева
95. СОУ „Проф. Иван Шишманов“ – София
Abstract.. Какво е предприемачеството за възрастни и какъв прочит получава то в обучението за формиране на предприемачески умения и компетентности у учениците от начален етап. Основната цел на обучението е да ги подготви като отговорни хора, които да превръщат идеите си в действия, да постигат целите си и да водят пълноценен живот. Всички участници в процеса се променят по различен начин и с различно темпо. Започва с промяна сред учителите. Те променят обучителната среда, ко- ято се активизира. Докато работят в екип, мислят, произвеждат продукти, пре- зентират, докато се забавляват и реализират идеите си, учениците се научават да ценят различията си.
Keywords: entrepreneurship, change, work, team, motivation, success, results
ENTREPRENEURSHIP BRINGS A CHANGE
Abstract. Entrepreneurship for adults – what does it mean and how does this contribute in forming entrepreneurial skills and competences among primary students. The main education goal is to form responsible people that can turn their ideas into action and to achieve their goals. Each of the participants change in different way and with different speed. This change starts from teachers who modify and activate the training environment. While working as a team, thinking, producing goods, presenting, having fun and presenting their ideas, students learn how to appreciate each one’s differences.
Mrs. Violeta Mincheva
Secondary School “Prof. Ivan Schischmanov”
ВРЪЗКА ОТ РАЗСТОЯНИЕ: ЗНАНИЯ С ГОЛЯМО ВЪЗДЕЙСТВИЕ И УЧЕНЕ-ЧРЕЗ-ВДЪХНОВЯВАНЕ
Александър Найденов, Добра Стефанова
Обединени идеи за България
Abstract.. Сред основните фактори, от които зависи успехът на даден об- разователен процес, са наличието на достатъчно време за ефективно учене и количеството мотивация както на учащите, така и на преподаващите. Методът на знанията-с-голямо-въздействие изхожда от убеждението, че голям брой от типовете знания могат да бъдат компресирани до основни ядра от информация, което би позволило сериозно намаляване на времето, нужно за препода- ване и учене. В динамична среда на стрес и сменящ се работен фокус по-висо- ката ефективност е решаваща за успешното учене. От друга страна, високата мотивация на даден човек, която генерално може да бъде достигната при емо- ционалната обвързаност с дадена лична или социална кауза, може да бъде пре- насочена и към процеси на учене. Паралелно с работата по дадена кауза се случват образователни процеси като страничен ефект, които имат по-добри и дълготрайни резултати поради емоционалната обвързаност на учащите.
Keywords: long-distance relationship, high-impact knowledge, learning by inspiring
LONG-DISTANCE RELATIONSHIP: HIGH-IMPACT KNOWLEDGE AND LEARNING-BY-INSPIRING
Abstract. Success rates of any educational process depend foremost upon the sufficient time for efficient learning and the quantity of motivation of both learners, and teachers. The method of high-impact knowledge is based on the premise that most knowledge types could be compressed to a core of information. This would reduce significantly the time necessary for teaching and learning. In а dynamic en- vironment of stress and a changing working focus higher efficiency is pivotal for learning outcomes. Furthermore, the higher motivation of a person, which could generally be achieved by dedication to a social or personal cause, can also be com- bined with learning processes. In parallel to working on a specific cause, as a side effect, a person is involved in educational processes which could have much better and longer lasting results due to the emotional connection with the matter.
Mr. Alexander Naydenov,
Mrs. Dobra Stefanova
United Ideas for Bulgaria
ПИСМЕНИЯТ ПРЕРАЗКАЗ – ИНСТРУМЕНТ ЗА ЕЗИКОВО И СОЦИОКУЛТУРНО ИЗРАСТВАНЕ НА МАЛКИЯ УЧЕНИК
Мариана Мандева
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
Abstract.. Класифицират се и се характеризират упражненията в обучението за създаване на писмен дискурс – преразказ, в началното училище. Търсеният ефект е да се стимулира езиковото и социокултурното израстване на малкия ученик.
Keywords: a written discourse – retelling, exercise, linguistic and sociocultural progress, the pupil (young student)
WRITTEN RETELLING – MEANS OF LINGUISTIC AND SOCIOCULTURAL PROGRESS OF PUPILS
Abstract. The exercises in training for creating a written discourse – retelling in primary school are classified and characterized. The desired effect is to stimulate pupils’ linguistic and sociocultural progress.
Dr. Mariana Mandeva, Assoc. Prof.
St. Cyril and St. Methodius
University of Veliko Tarnovo
ПРИЛОЖЕНИЕ НА СОФТУЕРА MICROSOFT MOUSE MISCHIEF В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА В І – ІV КЛАС
Таня Вълкова, Елена Колева
University of Shumen (Bulgaria)
Департамент за информация, квалификация
и продължаващо образование – Варна
Abstract.. В статията е представен софтуерът Mouse Mischief – разширение на образователната софтуерна платформа Microsoft Office PowerPoint 2007 и 2010, и се разглеждат възможностите за неговото приложение в обучението по математика в началните класове. Предлагат се конкретни методически идеи за използване инструментите на този софтуер в обучението по математика.
Keywords: information technology, multi-mouse technology, mathematics studies
APPLICATION OF THE SOFTWARE MICROSOFT MOUSE MISCHIEF IN TEACHING MATHEMATICS IN I – IV GRADE
Abstract. This paper presents a software Mouse Mischief – expansion of educa- tional software platform Microsoft Office PowerPoint 2007 and 2010 and discusses the possibilities for its use in teaching mathematics in primary grades. There are specific methodological ideas for using the tools of this software in teaching math- ematics.
Dr. Tanya Valkova, Assoc. Prof.
Dr. Elena Koleva, Assist. Prof.
Department for Information, Qualification
and Lifelong Learning – Varna
Konstantin Preslavsky University of Shumen
ГРАЖДАНСКА КУЛТУРА В УЧИЛИЩНАТА ОБЩНОСТ – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО КЪМ ФИЛОСОФИЯТА НА ПРОМЯНАТА
Dr. Rumyana Neminska, Assoc. Prof.
Trakia University
Stara Zagora, Bulgaria
Abstract.. В статията се разглеждат социални и структурни измерения, които рефлектират върху технологичната същност и реализация на граж- данското образование в училищната общност. Коментират се варианти и подходи за неговото по-пълноправно и пълноценно развитие в училищна- та система като практикоприложен комплекс от умения, както и неговото таксономично и технологично развитие.
Keywords: civic education, school culture, forms and methods for the development of civic culture
CIVIC CULTURE IN THE SCHOOL COMMUNITY – A CHALLENGE TO THE PHILOSOPHY OF CHANGE
Abstract. This article examines social and structural dimensions that refl ect on the technological nature and implementation of civic education in the school community. The author comments options and approaches to its more complete development in the school system – as a practical complex of skills and its taxonomic and technological development.
Dr. Rumyana Neminska, Assist. Prof.
Department of Preschool and Primary Education
Pedagogical Faculty
Trakia University
УПРАВЛЕНИЕ НА СИМВОЛНАТА СРЕДА В КЛАСНАТА СТАЯ
Александър Ранев
Sofia University
Abstract.. Настоящата статия е насочена към изясняване на един важен еле- мент от организационно-управленските дейности на учителя в клас – менидж- мънт на класа като символна среда. В статията са представени разбирания за съдържателните измерения на символната среда – функции, типология, значе- ние. Представени са и конкретни практики от български училища, подкрепени със снимков материал, чрез които учителите биха могли да подобрят класния климат и култура и да повлияят върху качеството на учебно-възпитателния процес в клас.
Keywords: classroom management, symbol classroom environment, teacher, classroom manager
CLASSROOM MANAGEMENT AS A SYMBOL ENVIRONMENT
Abstract. This article aims to clarify an important element of organizational and management activities of the teacher in classroom management as a symbol environment. The article presents concepts of content dimensions of the symbolic environment – features, typology, importance. In the article are also presented some specific practices in Bulgarian schools, supported by pictures, by which teachers could improve classroom climate and culture affect the quality of the educational process in the classroom.
Dr. Aleksandar Ranev, Assist. Prof.
Sofia University
ПОВИШАВАНЕ НА УСПЕВАЕМОСТТА И МОТИВАЦИЯТА НА УЧЕНИЦИТЕ
ЧРЕЗ ПРИЛАГАНЕ НА ИНТЕГРАЛЕН ПОДХОД И ГРУПОВА РАБОТА В КЛАС
Ирена Михова, Надежда Иванова
Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ – Варна
Abstract.. Целта на настоящата статия е да се покаже използването на метода учене чрез сътрудничество при разработката на интегрални уроци по би- ология и химия. Това е един от начините за разчупването на рамките на тради- ционния урок, като преимуществено се използва групова работа.
Keywords: cooperative learning, integrated lesson, team work, education
RAISING EDUCATIONAL ACHIEVEMENT AND MOTIVATION
BY APPLYING THE INTEGRATED APPROACH AND GROUP WORK IN CLASS
Abstract. Thes article presents the use of collaborative learning method in developing integrated lessons in biology and chemistry. This is a way to overcome the limitations of traditional lesson by using team work.
Mrs. Irena Mihova, Mrs. Nadejda Ivanova
High School of Economics „D-r Ivan Bogorov“
ТЕСТЪТ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗМЕРВАНЕ И ОЦЕНКА НА ПОСТИЖЕНИЯТА
НА УЧЕНИЦИТЕ ПО ПРЕДМЕТА „ДОМАШЕН БИТ И ТЕХНИКА“
Ваня Петрова
I. ОУ „Христо Ботев“ – Търговище
Abstract.. В настоящия материал ще представим част от изследване с ученици от ІV клас от основно училище „Христо Ботев“, град Търговище. За измерване и оценка на знанията и уменията на учениците по учебния предмет „Домашен бит и техника“ са използвани 4 дидактически теста. Използването на дидактическия тест улеснява работата и на учителя и на учениците; за по- кратко време се проверяват голям брой ученици; намалява се субективизмът при оценяването.
Keywords: training, didactic test, research, conclusions
THE TEST AS A TOOL FOR MEASURING AND EVALUATING
ACHIEVEMENTS OF STUDENTS ON “HOUSEHOLD AND DOMESTIC TECHNIQUE“ LESSONS
Abstract. This paper presents part of a survey made with students from fourth grade in Hristo Botev Elementary School – Targovishte. For measuring and evaluating knowledge and skills of students in Household and Domestic technique lessons were used four didactic tests. Such test facilitates teacher’s and student’s work; large number of students is being evaluated for a shorter time; evaluation subjectivity is being reduced.
Mrs. Vania Petrova
Primary School “Hristo Botev“
ПРАЗНИЦИТЕ – ЕСТЕСТВЕНА СРЕДА ЗА РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРСКО
САМОСЪЗНАНИЕ И НАЦИОНАЛНА ГОРДОСТ В УСЛОВИЯТА НА ОБРАЗОВАНИЕ ЗАД ГРАНИЦА
Дарина Рачeва
Българско неделно училище „Св. св. Кирил и Методий“ – Атина, Гърция
Abstract.. Статията поставя въпроса за празниците, като организирана системна дейност на деца, учители и родители, както и среда за развитие на българско самосъзнание и национална гордост. Разглеждат се проблеми- те на децата емигранти и тяхната социална адаптация. Повечето българи, живеещи в чужбина, намират адекватни организирани форми и подходяща стратегия за образование на своите деца. Резултатите от системната ни и целенасочена работа показват, че празниците допринасят за запазване на българските традиции и идентичност, a участието на децата в тях е условие за развитие на самоувереност, толерантност и национална гордост, необхо- дими за успешен старт в образователното им развитиe.
Keywords: language and culture abroad, social adaptation, social and edu- cational activities for children- immigrants abroad, national pride and identity; Bulgarian traditions and identity
HOLIDAYS – NATURAL ENVIRONMENT FOR DEVELOPMENT OF THE
BULGARIAN IDENTITY AND NATIONAL PRIDE DURING EDUCATION PROCESS ABROAD
Abstract. The article emphasizes the holidays, as an organized system activity of children, teachers and parents, as well as the environment for development of Bulgarian identity and national pride. The problems of children – immigrants and their social adaptation are considered. Most Bulgarians living abroad find adequately organized forms and appropriate strategy for education of their children. The results of our system and focused work indicate that the holidays contribute to preserving the Bulgarian traditions and identity and children’s participation is a subject to development of self-confidence, tolerance and national pride necessary for a successful start in their education.
Mrs. Darina Racheva
Bulgarian School “St. Cyril and St. Metodius”
НОВАТА КНИГА НА ЦЕЦКА КОЛАРОВА „ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ В УНИВЕРСИТЕТА“
Клавдия Сапунджиева
Sofia University
Abstract.. Новата книга „Гражданско образование в университета“ на доц. д-р Цецка Коларова систематизира една значима сфера за социалната педагогика. Научноизследователският подход, терминологичната прецизност и методологическата коректност на автора формират стила на изложението в 6-те глави на монографията. Книгата е полезна за всеки, който желае да раз- шири и обнови гражданските си знания, позиции и ориентири в динамичните условия на съвременната демокрация.
Keywords: civic education, university, university education, citizen, citizenship, democracy, democratic government, social pedagogy, test standardization
“CIVIC EDUCATION IN UNIVERSITY” – NEW BOOK OF TSETSKA KOLAROVA
Abstract. The new book of Tsetska Kolarova “Civic education in university” has systematized a significant sphere in social pedagogy. Research approach, terminology preciseness and methodological honesty of the author has formatted the style of the exposition in the 6-ieths chapters of the monograph. The book is useful for everyone who would like to broaden and refresh his/her own civic knowledge, positions and orientations in the dynamic circumstances of the contemporary kind of democracy.
Prof. Dr. Klavdia Sapundjieva, DSc.
Sofia University