"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Contents of Pedagogy, 2022

Pedagogy, Number 1/2022, Volume 94

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-02-2022
in Contents of Pedagogy, 2022
A A

EDITORIAL

СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ,

От името на редакционната колегия на списание „Педагогика“ и от мое име Ви честитя Новата 2022 г.! Желая Ви крепко здраве и много успехи през цялата година!

Уважаеми колеги, за съжаление и 2021 измина под знака на пандемията от COVID-19. За да се справят с предизвикателствата на цик-лично надигащите се „вълни“ на коронавируса, образователните системи, включително и българската, изпробват различни модели за организация на процеса на обучение: варианти на обучение от разстояние в електронна среда; присъствено, съчетано с ротационно обучение; хибридно обучение. През изминалата година се публикуваха и първите задълбочени педагогически изследвания на различни аспекти на „кризисното“ образование. За наше щастие, част от авторите на тези актуални анализи избраха списание „Педагогика“ за своя научна трибуна. Най-искрено им благодаря за направения избор. Благодаря и на десетките рецензенти, които със своите компетентни оценки допринасят за подобряването на качествата на публикуваните в списанието статии. Всички Вие, автори, рецензенти, членове на редакционната колегия, спомогнахте за това списание „Педагогика“ да се утвърди като реферирано периодично издание в една от най-престижните световни наукометрични бази – Web of Science.
Благодаря за професионализма Ви, колеги!

Dear reader,
Пред вас е първият брой на списанието за 2022 година!
И през новата година списанието ще продължи да публикува актуални изследвания в различни области на педагогическата наука, отразяващи динамично променящата се образователната практика. Редакционната колегия ще се опита да провокира научни дискусии по теми, свързани с трансформацията на педагогическата парадигма по време на пандемия и възможностите за позитивна промяна на българското образование след нейното приключване. Ще популяризираме резултатите, постигнати в иновативните български училища, като подкрепим изследователската работа на креативни учители и директори. Ще публикуваме смели научни идеи и емпирични изследвания на български и чуждестранни учени в областта на педагогиката.
По традиция в следващите книжки на списанието ще отразим значими научни конференции, кръгли маси и професионални форуми, посветени на актуални проблеми на педагогическата наука и образователната практика.
Аз и моите колеги от редакционната колегия се надяваме и през 2022 г. да бъдем заедно.
Бъдете здрави!

Prof. dr. Galin Tsokov
Главен редактор на списание „Педагогика“


RESEARCH INSIGHTS

THE REFLECTIVE APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF PERSONAL AND SOCIAL COMPETENCES THROUGH LEARNING CONTENT IN THE CONTEXT OF THE REFUGEE PROBLEM FIELD

Prof. Siyka Chavdarova-Kostova, DSc.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.01

Absract. A contemporary challenge for Bulgarian teachers is the presentation of learning content related to the refugee flows and the formation of personal and social competences in the context of intercultural education, aiming at awareness of the importance of the topic of migration in individual, community, national and international context...

SEE MORE

 

 

 

 

 

Heuristic Potential of Transformative Learning Ideas

Prof. Dr. Svitlana Hanaba 
Dr. Olena Voitiuk, Assoc. Prof.
Bohdan Khmelnytskyi National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.02

Abstract. The transformative learning ideas focus the educational process on the maximum development of a person’s abilities, the creation of a powerful motivation for self-development…

SEE MORE

 

 

 

 

 

APPLICATION OF EDUCATIONAL PODCASTS IN THE PROFESSIONAL EDUCATION OF PRE-SERVICE BIOLOGY TEACHERS (In the context of an epidemic situation caused by COVID-19)

Dr. Asya Asenova, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.03

Absract. One of the priority areas in vocational education (including the education of pre-service biology teachers) is related to providing a quality and innovative educational process based on modern information technologies and digitalization of educational content...

SEE MORE

 

 

 

 

 

Prolegomena in Pedagogy of Informal Education

Dr. Tanya Zhelyazkova-Teya
Institute of Informal Innovation (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.04

Abstract. The article presents the foundations of the Pedagogy of Informal Education, created by the author during 12 years of research work in informal education…

SEE MORE

 

 

 

STUDENT-CENTERED POSITIVE APPROACH TO EDUCATION, TRAINING AND SOCIALIZATION IN THE CLASS TIME CLASS TIME LESSONS

Dr. Lyuben Vitanov, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.05

Absract. The article examines the student-centered positive pedagogical approach in the class time lessons.....

SEE MORE

 

 

 

 

 

SYNCHRONOUS VS. ASYNCHRONOUS OR WHY “ONLINE LECTURE” IS NOT SYNONYM OF “DISTANCE LEARNING”

Dr. Silvana Karagyozova, Assist. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.06

Absract. This article discusses the strengths and weaknesses of the asynchronous and synchronous forms of communication and knowledge acquisition in distance learning in higher education...

SEE MORE

 

 

 

 

SPECIFICS AND EDUCATIONAL FUNCTIONS OF THE CONTENT PRESENTED BY INFLUENCERS

Dr. Ekaterina Tomova, Assist. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.07

Absract. The article presents the results of a study conducted among children of primary school age and adolescents between the ages of thirteen and eighteen...

SEE MORE

 

 

 

 

Levels of Transformational Changes in Motor Status of Preschool Children under the Influence of Different Models of Exercise Programs

Dr. Nebojsa Jotov
St. Cyril and Methodius Grammar School, Dimitrovgrad (Serbia)
Dr. Zeljko Rajkovic, Dr. Vladimir Miletic
University of Belgrade (Serbia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.08

Abstract. Directed motor activity can affect the anthropological status of children more effectively than unstructured and free activities…

SEE MORE

 

 

 

INCREASING THE LEVEL OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE OF FIRST GRADE STUDENTS THROUGH WORKING WITH COLLECTED DATA BY HIMSELF

Dr. Valentina Chileva, Assist. Prof.
South-West University “Neofit Rilski”

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.09

Absract. Over the last decade, in terms of the learning process, methodologists and educators have been actively looking for a variety of means to motivate students' cognitive activity...

SEE MORE

 


DOCTORAL RESEARCH

THE MEDIA EDUCATION OF CHILDREN: CHALLENGES FOR THE NEW DIGITAL SOCIETY

Mrs. Katya Stoyanova, PhD Student
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.10

Absract. The paper considers media and digital education as a prerequisite for adopting the new trends in education and adjustment to the needs and specifics of the digital society of the 21st century...

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPedagogy, Number 3s/2022, Volume 94 Default ThumbnailPedagogy, Number 5/2022, Volume 94 Default ThumbnailPedagogy, Number 6/2022, Volume 94 Default ThumbnailPedagogy, Number 8/2022, Volume 94

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

THE MEDIA EDUCATION OF CHILDREN: CHALLENGES FOR THE NEW DIGITAL SOCIETY

Next article

On Vernacularity

Next article

On Vernacularity

Pan in the Bulgarian literature of Fin de siècle

The Musical Elements in Passion or Alice's Death ss Sources оf New Meanings

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"