"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Vocational Education Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2021 г.

Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-04-2021
in Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2021 г.
A A

METHODOLOGY & EXPERIENCE

Evaluation of Practice-integrated Dual Study Models in Bulgaria and Romania and Implications for Cross-border European Cooperation between Universities and Business

Evgenia Mahler
University of Applied Science Wismar (Germany)

https://doi.org/10.53656/voc21.21eval

Abstract. The paper addresses the country-specific pilot implementation of dual higher education programmes from the engineering domain in Bulgaria and Romania…

SEE MORE

 

 

 

 

Педагогическо умение за достъпно преподаване в професионална гимназия

Инж. Снежина Цветанова
ПГЯЕ „Игор В. Курчатов“ – Козлодуй

https://doi.org/10.53656/voc21.22umeni

Absract. Статията разглежда същността и качествата на учителя, в частност учителя, преподаващ предмети от професионалната подготовка…

SEE MORE


Урок за отраслова професионална подготовка по сградостроителство. Покривни линии

Инж. Елена Бекова
Професионална техническа гимназия „Васил Левски“ – Видин

https://doi.org/10.53656/voc21.23urok

Absract. В настоящия текст авторът представя разработен урок за отраслова професионална подготовка по сградостроителство на тема „Покривни линии“…

SEE MORE

 

 

 

 

Развитие на дигитална грамотност в обучението по технологии и пред-приемачество в VIII клас

Маргарита Таушанова
South-West University „Neofit Rilski“ Blagoevgrad, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/voc21.24digi

Absract. В статията се акцентира върху дигиталните компетентности, дигиталната грамотност и дигиталните умения, които се развиват в процеса на обучение по технологии и предприемачество в VIII клас…

SEE MORE


RESEARCH ACTIVITIES

Предпочитан начин на управление и комуникационни характеристики на роботите асистенти в зависимост от индивидуалните нужди на потребителите

1)Доц. д-р Маргарита Бакрачева, 2)доц. д-р Найден Шиваров
1) Sofia University
2) Институт по информационни и комуникационни технологии – БАН

https://doi.org/10.53656/voc21.25comm

Absract. Статията представя резултатите от проект, насочен към ползването на роботи асистенти в перспективата на повишаване качеството на живот в условията на застаряване на населението в Европа и увеличаване на процента лица със затруднения…

SEE MORE

 


STEPS TO SUCCESS

Напред към следващата мисия

Милена Маринова-Димитрова
Средно училище „Бачо Киро“ – Павликени

https://doi.org/10.53656/voc21.26misia

Absract. Днес най-голямото предизвикателство пред образователната система е начинът, по който учим…

SEE MORE

 

 

 

Образователни и културни политики в периода от 2012 до 2020 г. спрямо внедряването на интеркултурни образователни програми за етно-
графски и исторически музей

Елена Витанова
Sofia University

https://doi.org/10.53656/voc21.27kult

Absract. Музейното образование, което създава условия хората да разбират по-добре своята собствена култура и други култури и да формират умения за ефективно междукултурно взаимодействие, се основава на признаване и приемане на различията и на развиване на съпричастност, толерантност и уважение, същевременно съдействайки за опазване на културните ценности…

SEE MORE


LETTERS TO THE EDITOR

Стремим се да ориентираме работата си към бъдещето

Минка Господинова
Финансово-стопанска гимназия „Васил Левски“ – Добрич

https://doi.org/10.53656/voc21.28stre

SEE MORE


SCHOOL FOR TEACHERS

In today's issue we present:
Професионална гимназия по механоелектротехника „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево
www.pgmet.com

Формиране, функциониране и развитие на историческите понятия в учебния процес по история

Павлина Иванова
ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево

https://doi.org/10.53656/voc21.29isto

Absract. Статията разглежда съвременната историческа епоха – от Първата световна война до днес, и свързаните с нея понятия и дискусии…

SEE MORE

 

 

 

„Обърната класна стая“ – урок по география и икономика с иновативни елементи

Ивелина Колева
ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево

https://doi.org/10.53656/voc21.210flip

Absract. Статията разглежда възможностите, които методът „Обърната класна стая“ (Flipped Clarssroom) предлага на учениците и учителите в час по география и икономика…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Програмираното обучение за активизиране на познавателната активност на учениците при изучаване на електротехническо чертане в X клас

Дияна Николова
ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево

https://doi.org/10.53656/voc21.211prog

Absract. В тази статия се разглежда готовността на учениците да активизират познавателната си активност при изучаване на електротехническо чертане, използвайки програмирани уроци за усвояване на нови знания и умения за работа с програмен продукт CADdy++ Еlectrical…

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 3/2021, година XXIII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

History, issue 2/2021, Volume 29

Next article

Галопиращата природа на Родопите

Next article
Галопиращата природа  на Родопите

Галопиращата природа на Родопите

Ежегодно Земята „гълта“ 5200 тона извънземен прах

Ежегодно Земята „гълта“ 5200 тона извънземен прах

Произведоха кислород на Марс

Произведоха кислород на Марс

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"