"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.

Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2024
in Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.
A A
ГОДИНА XXXII / VOLUME 32, 2024
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
СТРАНИЦИ / PAGES 
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 112
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113 – 240
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 241 – 376
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 377 – 524
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 525 – 662
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 663 – 798
EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Христо Белоев / Hristo Beloev
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
9 – 21: Problems and Perspectives for Social Entrepreneurship in Higher Education /
Milena Filipova, Olha Prokopenko, Igor Matyushenko, Olena Khanova, Olga Shirobokova, Ardian Durmishi
22 – 36: Research of Using the System Approach to Increase Professional Competence of Students in the Process of Studying Natural Sciences / Ivan Beloev, Іnna Savytska, Oksana Bulgakova, Iryna Yasinetska, Lesia Zbaravska
119 – 143: Проект „Студентски практики – фаза 2“ – опит за подобряване качеството на висшето образование чрез предоставяне на възможности за при добиване на практически опит [Project “Student Internships – Phase 2”
– An Attempt to Improve the Quality of Higher Education by Providing Opportunities to Gain Practical Experience] / Екатерина Л. Люцканова, Веселина Р. Иванова / Ekaterina L. Lutskanova, Veselina R. Ivanova
144 – 156: Formation of Professional Skills of Agricultural Engineers during Laboratory Practice when Studying Fundamental Science / Ivan Beloev, Oksana Bulgakova, Oksana Zakhutska, Maria Bondar, Lesia Zbaravska
298 – 310: Emotional Intelligence as a Concept and an Essential Element in Entrepreneurship Education / Ana Todorova, Diana Antonova
490 – 504: Диагностика на формираната професионална компетентност на
бъдещи инженери по енергетика [Diagnostics of the Formed Professional Competence of Future Energy Engineers] / Надя Илиева, Елена Бояджиева, Ивалина Маринова / Nadia Ilieva, Elena Boiadjieva, Ivalina Marinova
505 – 516: Интегрираните педагогически специалности и подготовката на учители – концепции и изследвания [Integrated Pedagogical Specialties and Teacher Training – Concepts and Research] / Магдалена Стоянова /  Magdalena Stojanova
531 – 546: Managing a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education / Lindita Durmishi, Ardian Durmishi, Milena Filipova, Silva Ibrahimi
547 – 560: Проучване ролята на образованието за икономическото развитие на регионите в България [Studying the Role of Education for the Economic Development of Regions in Bulgaria] / Николай Стоенчев, Яна Хрисчева / Nikolay Stoenchev, Yana Hrischeva
734 – 744 Учебните планове на специалности в СУ „Св. Кл. Охридски“ с професионална квалификация учител в контекста на развитието на дигиталните компетентности [The Teacher Education Curriculum at Sofia University on the Context of The Development of Digital Competences] / Вася Делибалтова / Vasya Delibaltova
745 – 759 Educational Structure of the Population in Bulgaria and The Countries of Central and Eastern Europe in The Context of the Green Transition and The Youth Unemployment / Kristina Stefanova
EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY / ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
37 – 50: Прилагане на STEM подхода и вариантите му в начална степен на образование [Implementing STEM/STEALM in the Elementary School Classroom] / Екатерина Иванова / Ekaterina Ivanova
51 – 57: Generating the “Ultimate History” and Artificial Intelligence / Lubomir Krastev
383 – 394: Attitudes оf Students – Future Teachers, for the Application of Generative Artificial Intelligence / Nikolay Tsankov, Ivo Damyanov
395 – 419: Educational Needs of the Judicial Administration in the Context of Digitalization / Diana Dimitrova, Darina Dimitrova, Velina Koleva
605 – 628: Image Generative Programs of Artificial Intelligence and Their Use in Educational Disciplines of Linguistics, Literature, and Arts – The Semiotic Aspects / Christo Kaftandjiev, Vesselina Valkanova
629 – 638: Модел за изучаване на учебен предмет „Изкуствен интелект“ – концептуални и съдържателни ракурси [Model For Course Subject “Artificial Intelligence” For Seconrady School – Conceptual and Content Per spectives] / Илиян Василев / Iliyan Vasilev
669 – 681 An Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with The Assistance of Chatgpt / Aldeniz Rashidov
HIGHER EDUCATION / ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ 
420 – 432: Higher Education and Recognition as an Individual Value: Theoretical Challenges and Empirical Manifestations / Asen Dimitrov, Petya Ilieva Trichkova
433 – 452: Managerial Aspects of Cooperation among Higher Education Institu tions and Their Stakeholders / Olha Prokopenko, Svitlana Perova, Tokhir Rakhimov, Mykola Kunytskyi, Iryna Leshchenko
453-469: Student’s Attendance and Professor Imposed Requirements as Determinants of Academic Achievements / Christian Tanushev
INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
 470 – 482: Политика за интеграция и ресоциализация на студенти със специални образователни потребности в Русенския университет „Ангел Кънчев“ [A Policy for Integration and Re-Socialization of Students with Special  Educational Needs at University of Ruse “Angel Kanchev” – Bulgaria] / Ана Попова / Ana Popova
RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
247 – 267: Критерии за индексиране в Index Copernicus – анализ на българските научни списания в полската наукометрична платформа [Indexation Criteria in Index Copernicus – Analysis of the Bulgarian Academic Journals in the Polish Scientometric Platform] / Савина Кирилова / Savina Kirilova
268 – 285: Challenges to Investments in Solar Energy in The EU in Its Quest for Energy Independence / Svetoslav Spassov
286 – 297: Modern Scientific Proactive Cyber Counterintelligence Strategies for Advanced Persistent Threats Early Warning / Petar E. Manev
639 – 654: Intensive Wellness Program – A Method for Optimizing Motor Condition /
Darinka Ignatova
759 – 772 Интердисциплинарният урок по човекът и обществото. Природните области в България в контекста на „Четирите годишни времена“ от Антонио Вивалди [The Interdisciplinary Lesson On The School Subject  “Man And Society“. The Natural Areas of Bulgaria in The Context of “The Four Seasons” by Antonio Vivaldi] / Николай Данев / Nikolaj Danev
773 – 784 Дилемата пред обучението по статистика – „практически“ умения по шаблон верзус статистическо мислене [The Dilemma Of Teaching Statistics – Templated ‚Hands-On‘ Skills Vs Statistical Thinking] / Маргарита Ламбова / Margarita Lambova
RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
58 – 77: Условия и специфики в международните конкурси за академична заетост [Conditions and Specifications in the International Competitions for Academic Employment] / Александър Димитров, Веселина Любомирова / Aleksandar Dimitrov, Veselina Lyubomirova
78 – 90: Състояние и тенденции на развитие на висшето педагогическо образование в България [State and Development Trends of the Higher Pedagogical Education in Bulgaria] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
91 – 104: Creating Global Impact: The Transformative Potential of Higher Education in Nation Branding / Krasimira Valcheva
157 – 176: Incentivizing Publication Activity and the Inevitable Problems / Georgi Kiranchev
177 – 189 Социални аксиоми и стилове на решаване на проблеми в професионал на университетска среда [Social Axioms and Problem-Solving Styles in an Institutional Environment] / Александър Попкочев / Aleksander Popkochev
190 – 202: Имидж на университета [The University Image] / Галя Христозова / Galya Hristozova
203 – 211: Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи [Digital Radio in Bulgaria – Challenges and Prospects] / Христин Стрижлев / Hristin Strijlev
212 – 223: Възможна ли е равнопоставеността между мъжете и жените? Ситуацията в България и по света [Is Gender Equality Possible?
The Situation in Bulgaria and around the World] / Гергана Христова / Gergana Hristova
224 – 232: Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations / Anna Varbanova
311 – 322: Предизвикателствата пред българската образователна система в постсоциалистическия период [Challenges Facing the Bulgarian Education System in the Post-Socialist Period] / Боян Кулов / Boian Koulov
323 – 336: Човешкокапиталовото присъствие: теоретични щрихи, функционални прояви и съвременни български прескрипции [The Human Capital Presence: Theoretical Touches, Functional Manifestations and Contempo rary Bulgarian Rescriptions] / Даниела Кръстева / Daniela Krasteva
337 – 354: Изкуствен интелект, фотография и права върху интелектуална собственост [Artificial Intelligence, Photography & Intellectual Property Rights] / Лилия Йотова / Lilia Yotova
355 – 368: Игрови подходи в обучението: университетски контекст [Game Approaches in Training: A University Context] / Цветан Давидков, Силвия Тонева / Tsvetan Davidkov, Silvia Toneva
483 – 489: Application of Educational Strategies in Studying the Dynamics of State Power Structures: Implementation of Formal and Informal Mechanisms of Influence / Stoyan Denchev, Miriyana Pavlova, Steliana Yordanova
561 – 571: Application of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030 / Nadya Mironova, Tatyana Kicheva, Miglena Angelova
572 – 582: Verbal Aggression as a Product of the Minimized or Missing Functions of Social Intelligence / Yavor Georgiev, Vesela Mareva
583 – 604: Природонаучната грамотност в учебните програми по човекът и природата и биология и здравно образование [The Scientific Literacy in Curricula of the Subjects the Human and the Nature and Biology and Health Education] / Иса Хаджиали, Теодора Коларова / Isa Hadjiali, Teodora Kolarova
682 – 706 An Integrative Approach to Organizing the Formation of Students‘ Cognitive Independence in Conditions of Intensification of Learning Activities / Albina Volkotrubova, Aidai Kasymova, Zoriana Hbur, Antonina Kichuk, Svitlana Koshova, Svitlana Khodakivska
706 – 717 Иновативен модел на проектно базирано обучение на гимназиални учители: добра практика от УниБИТ [Innovative Model Of Project-Based Teaching Of High School Teachers: A Best Practice of ULSIT, Sofia] /
Жоржета Назърска, Александър Каракачанов, Магдалена Гарванова, Нина Дебрюне / Georgeta Nazarska, Alexander Karakachanov, Magdalena Garvanova, Nina Debruyne
718 – 733 Стратегии за взаимодействие с родителите – проучване сред педагогически специалисти за текущи практики и предизвикателства [Strategies for Parental Engagement: A Study among Pedagogical Specialists on Current Practices and Challenges] / Кристина Овчарова Kristina Ovcharova
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32 Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още две изследователски висши училища

Next article

Ученици влизат в ролята на изследователи и експериментатори

Next article
Ученици влизат в ролята на изследователи и експериментатори

Ученици влизат в ролята на изследователи и експериментатори

Министерството на образованието и науката предлага през 2025 г. да се изпълняват 24 национални програми за развитие на образованието. Двете нови предложения са НП "Бъдеще за таланти" и НП "Умения на фокус"

Отчет на МОН за периода август – декември 2024 г.

Нова програма за обучение по гражданско образование чрез визуални изкуства бе създадена в рамките на Лабораторията за иновации, свързана с образователната интеграция и гражданското образование. Домакин на инициативата е Обединено училище "Неофит Рилски" в село Дерманци, което работи в партньорство с още 10 училища от страната

Училищна лаборатория за иновации създава програма за гражданско образование чрез визуални изкуства

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"