"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2018

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2018

от
17-12-2018
in Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2018
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL
ГОДИНА XXVI / VOLUME 26, 2018

 

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

 

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 224
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 225 – 336
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 337 – 448
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 449 – 560
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 561 – 664

 

ДИСКУСИОННО / DISCUSSION
211 – 216: Процедурата за назначаване на ръководител на катедра като причина за влошаващото се качество на обучението и микроклимата във висшите учи­лища у нас [The Procedure for Appointing a Head of Department as a Reason for the Deteriorating Quality of Education and the Microclimate in the Higher School] / Александър Димит­ров / Alexander Dimitrov

 

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
455 – 456: A New Award for Professor Maira Kabakova / Irina Koleva

 

EDUCATIONAL ASSESSMENT / ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
75 – 100: Възприятия и нагласи на учениците по важни обществени въпроси (данни от Международното изследване на гражданското образование – ICCS 2016) [Attitudes and Perceptions of Students towards Important Civic Issues (ICCS 2016 Data from the International Study оn Citizenship Education)] / Светла Петрова / Svetla Petrova
101 – 110: Модулът на PISA 2015 „Решаване на проблеми в сътрудничество“. Кон­цепция на изследването, анализ на резултатите и примерни въпроси [PISA 2015 Collaborative Problem-Solving Module. Concept of the Study, Analysis of Results and Sample Issues] / Светла Петрова / Svetla Petrova
637 – 653: The Factors Effecting the Turkish Students’ Environmental Optimism and Awareness Level in PISA 2015 / Ezgi Mor Dirlik, Kadir Karatekin

 

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
20 – 27: Заедно дефинираме проекта на бъдещето [Together We Define the Project of the Future] / Мария Габриел / Maria Gabriel
28 – 38: Content, Significance and Global Role of World Regional Geography in the Framework of Pedagogical Perspective / Hakan Önal, Selahi Coşkun, Emin Atasoy
39 – 53: Насърчаване на многоезично образование в страните от Централна Азия: примерът на Киргизстан [Promoting Multilingual Education in the Countries of Central Asia: Example of Kyrgyzstan] / Атанасия Стоянова / Atanasia Stoianova
54 – 74: Контрол на преподавателски екипи във висше училище [Control on Lecturing Teams at a Higher School] / Мая Ламбовска / Maya Lambovska
231 – 245: Blended Education in Higher Schools: New Networks and Mediators / Nikolay Tsankov, Veska Gyuviyska, Milena Levunlieva
246 – 267: Дуалното образование – препоръки за България в контекста на модели­те в Германия и САЩ [Dual Education – Recommendations on Bulgaria in the Context of the Models in Germany and the USA] / Калин Боянов / Kalin Boyanov
268 – 278: Лидерски потенциал на директорите на училищни организации (резулта­ти от емпирично проучване) [Leadership Potential of School Head Teachers (Empirical Study Results)] / Божидара Кривирадева / Bozhidara Kriviradeva
343 – 355: Към въпроса за система за оценяване на научните изследвания във висши училища и научни институции в България [About the Problems of Observation and Assessment of the Research and Artistic Activity Carried out by the Universities and Scientific Organizations in Bulgaria] / Лиляна Вълчева, Диана Кюркчиева, Александър Николов / Lilyana Valcheva, Diana Kjurkchieva, Alexander Nikolov
356 – 386: Изграждане на творческата личност, като цел на възпитанието,
и форми на принуда при нормативното възпитателно-образователно общуване [The Upbringing of the Creative Person as a Goal of Education and the Forms of Compulsion in Normative Educational Communication] / Йордан Банев / Jordan Banev
457 – 477: Продължаващата квалификация на учителите – нормативен и изследователски обзор [Continuing Qualification of Teachers – Legal and Research Objective] / Румяна Неминска / Rumуana Neminska
478 – 501: Акредитация и качество на висшето бизнес образование [Accreditation and Quality in Higher Business Education] / Веселин Лулански / Vesselin Loulanski

INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
9 – 19: Тенденции в развитието на концепцията за приобщаващото образование [Tendencies in the Development of the Conception for Inclusive Education] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
127 – 145: Challenges Facing Implementation of Inclusive Education in Ukraine / Mariana Karanevych, Oksana Kutsa
146 – 165: Implementing Youth Targeted Education and LLL Policies at Regional Level / Valentina Milenkova, Georgi Apostolov
166 – 172: Училищата със слети класове през призмата на парадигмата на приобщава­щото образование [Schools with Multigrade Classes through the Paradigm of Inclusive Education] / Вася Делибалтова / Vasya Delibaltova
528 – 537: Етноцентризмът и инерциите от миналото – сериозни проблеми в българската образователна система (Eтнопедагогически аспекти на основното и средното образование) [Ethnocentrism and Inertia from the Past as Problems of the Bulgarian Educational System (Ethno-pedagogical Aspects of Primary and Secondary Education)] / Веселин Тепавичаров / Vesselin Tepavicharov
538 – 547: Образованието – мощен фактор за интеграция на мигрантите в Европа [Education – a Powerful Factor for the Migrants’ Integration in Europe] / Елена Благоева-Хазърбасанова/ Elena Blagoeva-Hazerbasanova
548 – 554: Development of Special Educational Needs Support for Children and Students with Special Educational Needs / Zhana Yankova
567 – 578: Оптимизиране на образователния процес в контекста на приобщаващото образование [Optimization of the Educational Process in the Context of the Inclusive Education] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska
579 – 591: Децата в конфликт със закона и участието им в химерни групи [Children in Conflict with Law and Their Participation in Chimerical Groups] / Рая Димитрова / Raya Dimitrova
592 – 603: Art Activities in Correctional-Pedagogical Work with Children with Special Educational Needs – Teachers and Parents Perspective / Apostolia Euripidis Charmani

 

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
173 – 181: Гражданското образование в българското училище след промените от 1989 г. (кратък обзор) [Civil Education in the Bulgarian School after 1989] / Коста Костов / Kosta Kostov
182 – 197: Читалищното образование на етническите малцинства в България 1944 – 1956 [Library Education of Ethnical Minorities in Bulgaria 1944 – 1956] / Пенка Цо­нева / Penka Tzoneva
198 – 210: Семантични критерии за транссветова идентификация на предметите [Semantic Criteria for Trans-World Identification of Objects] / Елена Чор­баджиева / Elena Chorbadzhieva
279 – 307: Психологична експертиза. Характеристика, назначаване и провеждане [Psychological Expertise. Characteristics, Appointment and Conduct] / Йордан Костов, Станислав Пандин / Yordan Kostov, Stanislav Pandin
308 – 312: Взаимовръзката между спорта и правото [The Relationship between Sport and Law] / Ивайло Прокопов, Елица Стоянова / Ivailo Prokopov, Elitsa Stoyanova
313 – 326: Наднационални и междуправителствени методи на интеграция в областта на правосъдието и сигурността (формиране на обща миграционна полити­ка: парадигми и образователни аспекти) [Supranational and Intergovernmental Methods of Integration in the Field of Justice and Security (Formation of a Common Migration Policy: Paradigms and Educational Aspects)] / Лора Махлелиева-Кларксън / Lora Mahlelieva-Clarkson
387 – 398: Ключови компетенции в контекста на здравното образование в предучи­лищна възраст [Key Competences in the Context of Health Education in Pre-School Age] / София Каракехайова, Биляна Калоферова / Sofia Karakehayova, Bilyana Kaloferova
399 – 442: Христо Ботев и познавателният кръгозор на съвременните студенти за Евро­па (изследователски разказ за един познавателен подвиг и за една познава­телна недостатъчност) [Hristo Botev and the Cognitive Outlook Contemporary Students Have about Europe (a Research Story about a Cognitive Feat and a Cognitive Deficiency)] / Синто Юлзари / Sinto Yulzari
502 – 513: The Decision-Making Processes Teachers Go through in their Attempts to Treat Learners’ Oral Errors and Learners’ Perspective on Oral Error Treatment / Derya Döner Yılmaz, Erkan Yılmaz
514 – 527: Проектът „Руски индекс за научно цитиране“ и българските изследователи [Russian Science Citation Index and the Bulgarian Researchers] / Асен Кожухаров, Виктор Глухов / Viktor Glukhov, Asen Kozhukharov
603 – 612: Културна комуникация и национална консолидация [Cultural Communication and National Consolidation] / Мюмюн Тахиров / Myumyun Tahirov
613 – 626: Акредитацията на висшите училища като гаранция за качество на вис­шето образование в контекста на академичната автономия [The Higher School Accreditation as Warranty for Quality of the Higher Education in the Context of the Academic Autonomy] / Андрияна Андреева, Дарина Димитрова / Andriyana Andreeva, Darina Dimitrova
627 – 636: Феминизация на учителската професия в България [Feminization of The Teaching Profession in Bulgaria] Петрана Стойкова / Petrana Stoykova

 

REVIEWS AND ANOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
111 – 114: За финансирането на българското училище [About the Financing of the Bulgarian School] / Галин Цоков / Galin Tzokov
327 – 329: Химерните групи в училище [Chimeric Groups at School] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rasheva-Merdjanova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 1, 2018 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 2, 2018 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 3, 2018 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXVI, книжка 6, 2018

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2018 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2018 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2018 г.

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2018 г.

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2018

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"