"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Преподаването на манифеста

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-08-2021
in Uncategorized
A A

Д-р Ирена Димова
Prof. d-r Asen Zlatarov University 8010 Burgas, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-6-teach.man

Absract. В предлаганата статия разглеждаме жанра на манифестния текст и неговите възможни употреби в гимназиалния етап на училищното образование. Първо, извеждаме някои основни характеристики на този вид текст и го обвързваме с идеята за своеобразна „форма на бунта“. Второ, поставяме темата за преподаването по литература като вписващо литературните събития и факти в рамките на по-широкия литературен контекст, както и за вместването на явленията в рамката на случващото се като взаимодействие между културното, политическото и духовното поле на съответния период. Възможното преподаване на манифестния текст излагаме върху пример от естетико-теоретическото творчество на Гео Милев с уговорката, че у автора откриваме текстове с програмен характер, не цялостни манифести.
Keywords: манифест; литературен контекст; училище; бунт; Гео Милев

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКонцептуализирането на художника в артист: иновации, игри и импровизации Default ThumbnailINFORMATION ON THE BULGARIAN HISTORY IN THE IX – XI CENTURIES, REFLECTED IN THE RUSSIAN CHRONOGRAPH Default ThumbnailDidactic Aspects of Graphic Modeling in Physics Education Default ThumbnailProject-based Learning for Social-emotional and Technological Skills through the Skills for Innovation Program

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Фолклорът в контекста на литературното обучение (Според действащата учебна програма по литература за v клас)

Next article

Филологическото познание и изборът на специалност сред учениците от средното училище (Анкетно проучване)

Next article

Филологическото познание и изборът на специалност сред учениците от средното училище (Анкетно проучване)

Насърчаване на грамотността и четенето в началния етап на основната образователна степен

Conference report on the international academic conference word and ideologies, plovdiv university

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"