"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

The Theme of Janusz Korczak and the Rights of the Child in the Training of Future Teachers

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-03-2023
in Uncategorized
A A

Dr. Tsveta Delcheva, Assoc. Prof.
Trakia University -Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.02

Absract. Очакванията към съвременното висше училище са да бъде адекватно на потребностите на младите хора от знания, свързани с реалния живот. Съдържанието на учебните програми следва да отчита профила на студентите, които се обучават по тях, както и да се синхронизира с цялостната подготовка, получена преди това – в системата на средното образование. В статията се поставя акцент на междупредметните връзки и формиране на умения за прилагане на знания за историческото развитие на проблема за правата на децата чрез учебната дисциплина „История на педагогиката и българското образование“. Проучват се целенасочено получени от бъдещите педагози в училищна среда, както и в резултат на личен опит, знания за човешките права, в частност – и за правата на децата. Представя се профил на студент в Педагогическия факултет при Тракийския университет – Стара Загора, в резултат на който се разработва и добавя нова тема в учебната програма – „Педагогическата практика на Корчак в контекста на конвенцията за правата на детето“. Представянето на детските права чрез педагогическите идеи и практическата дейност на видния хуманист ще доведе до по-задълбочено усвояване на знания и формиране на компетенции за практикуване на професията на педагогическия специалист в рамките на правните и етичните норми.
Keywords: Януш Корчак; права на детето; история на педагогиката

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБългарското село между двете световни войни. Социология на престъплението в прозата на Георги Караславов Default ThumbnailПулсометрични критерии за класификация на тренировъчните натоварвания Default ThumbnailCONCLUSIVE FORMS FOR PRESENT AND FUTURE TENSES Default ThumbnailФизическата активност като ценност при студентите бъдещи педагози от Софийския университет „Св. Климент Охридски“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Janusz Korczak and Children’s Rights through the Perspective of Teachers

Next article

Stefania Wilczyńska – the woman behind Korczak!?

Next article

Stefania Wilczyńska – the woman behind Korczak!?

The Student Council and Children's Rights in the 107. Primary School “Khan Krum” – Sofia

Burnout, Boreout and Mobbing Experienced by Teachers in Kindergartens and Schools in the Conditions of COVID-19

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"