"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Filosofiya-Philosophy
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-02-2025
in Uncategorized
A A

Д-р Стойка Чакърова
Sofia University
Faculty of Slavic studies

https://doi.org/10.53656/voc24-4-05

Absract. В статията се анализират възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието. Коментирани са някои дефицити в развитието на личността на ученика, които могат да възникнат като последици от небалансираната употреби в на ИИ обучението. Предложен е методически модел на проектно ориентирано обучение, в който се предвижда използването на ИИ (в частност ChatGPT) като инструмент при работата по проект. Изследват се аспекти от възможното му негативно влияние върху мотивацията за четене, учене, критическо мислене, психологическото и моралното развитие на младия човек и др. Извеждат се някои педагогически принципи при използването на ИИ в обучението, включително формиране на нагласа за критично отношение към генерираните от него продукти и формиране на модели за работа с ИИ, в които той да се възприема като помощен инструмент за достигане до собствени решения, а не като автор на такива или като авторитет.
Keywords: изкуствен интелект, ChatGPT, проектно ориентирано обучение, мотивация за учене

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailChatGPT and Its Impact on Reading Skill Default ThumbnailMnemonics – Known and Unknown Default ThumbnailBetween Homer and ChatGPT Default ThumbnailКонцептуална рамка за използване на изкуствения интелект във вис­шето образование
Tags ChatGPTизкуствен интелектмотивация за ученепроектно ориентирано обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците

Next article

Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор

Next article

Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор

Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)

Заместник-министърът на образованието и науката инж. Таня Михайлова се включи в честването на 140-годишнината от основаването на Професионалната държавна търговска гимназия "Димитър Хадживасилев" в Свищов

Зам.-министър Таня Михайлова участва в отбелязването на 140-годишнината на Търговската гимназия в Свищов

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Philosophy, Number 4/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 4s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 3/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 1/2024, Volume 33
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Philosophy, Number 3s/2024, Volume 33
  • Philosophy, Number 2/2023, Volume 32
  • Philosophy, Number 1/2023, Volume 32
  • Annual contents of Filosofiya-Philosophy 2022
  • Philosophy, Number 4/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 3/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 2/2022, Volume 31
  • Philosophy, Number 1/2022, Volume 31
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Philosophy, Number 4/2021, Volume 30
  • Philosophy, Number 3/2021, Volume 30

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"