Национална програма на МОН за алтернативни пътеки ще създава кадри.
Тя ще дава възможност по нея да се обучават специалисти по четири алтернативни пътеки, които ще имат различна продължителност, и се очаква да бъде пусната за обществено обсъждане до края на годината.
„Имаме не само общ недостиг на учители, а също по определени дисциплини и в определени райони. Предвиждаме да финансираме създаването на своеобразен корпус от учители по тази програма, които да бъдат подготвени и срещу допълнително възнаграждение да преподават в най-трудните училища. Става дума не само за най-отдалечените райони, а за тези училища, в които трябва да се работи с най-голям брой проблемни деца.“ Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на конференция, посветена на кадровото обезпечаване на българското образование в столичното 18 СУ „Уилям Гладстон“.
Най-добрите опитни и подготвени специалисти да се пренасочват на работа в най-трудните места е една от алтернативните пътеки за осигуряване на педагогически кадри. „Очакваме те да могат да работят най-ефективно с децата от уязвими общности, с нисък социален и образователен статус“, обясни Наталия Михалевска, директор „Образование на българите зад граница и училищна мрежа“ – МОН. За целта учителите трябва да минат сериозен подбор и да бъдат предварително подготвени за работата си с конкретната общност, училище или населено място. Михалевска обясни, че става въпрос за работа в училища, при които има проблеми с общуването с родителите, с образователните постижения на учениците и даже със самите педагогически общности…
Четете повече в бр. 42, 18 – 24 октомври 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg