Снежана Димитрова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
Резюме. Тръгвайки от ученически грешки по време на телевизионно състезание по история в националния ефир, симптоматични за „състоянието на нещата“, и основавайки се на теорията за афекта, статията поставя въпроса за теоретични и емпирични дефицити в историческото образование и културното формиране на учениците. Тя тематизира през исторически примери ролята на отношенческия контекст, в който се усвоява и въплътява знанието, за да се проблематизира и другият контекст на познанието – афективният. И със самото това тя обръща научния фокус към ролята на скритите учебни програми за гражданско образование по история, които практически днес залагат нашето утре.
Ключови думи: теория на афекта; социална история; гражданско образование; културно формиране; отношенчески контекст; история на тялото; микроистория;
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия