ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
Предикатите за състояние от гледна точка на фазисната деривация: българско-руски паралели
Доц. д-р Марина Джонова 1)
Гл. ас. д-р Светлозара Лесева 2)
Проф. д-р Елена Иванова 3)
1) Софийски университет „Св. Климент Охридски“
2) Институт за български език – Българска академия на науките
3) Санктпетербургски държавен университет (Русия)
https://doi.org/10.53656/for22.401pred
Резюме. В статията се представят в съпоставителен план възможностите за образуване на инхоативни глаголи от предикатите за състояние в българския и руския език…
Тональные контуры русских да-нет-вопросов в условиях болгарской интерференции
Татьяна Алексиева
Софийский университет имени св. Климента Охридского (Болгария)
https://doi.org/10.53656/for22.408tona
Резюме. Просодия русского языка является самым сложным аспектом даже для выпускников болгарских университетов, изучающих русский язык…
Werbung Im Wirtschaftsdeutsch-Unterricht
Dr. Gergana Fyrkova, Assoc. Prof.
Sofia University (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/for22.404werb
Abstrakt. Werbung im Wirtschaftsdeutsch-Unterricht eröffnet große Chancen für einen attraktiven und zugleich pragmatischen Zugang zu einer Fremdsprache…
Деривационното поле на лексемата WIND
Павлина Петкова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/for22.405deri
Резюме. В статията са представени най-продуктивните начини за словообразуване в английския език, като се обръща конкретно внимание на деривационното поле на лексемата wind…
МЕТОДИКА
Има ли място музиката в обучението по чужд език?
Доц. д-р Пенка Тодорова Кънева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
https://doi.org/10.53656/for22.421imal
Резюме. В статията се представят и анализират резултатите от анкетно проучване, проведено през 2022 година с учители и преподаватели по чужд език на ученици от различни възрасти и студенти, което има за цел да установи мнението на анкетираните относно използването на музикални дейности в чуждоезиковото обучение, а така също и техния опит в тази област…
Чуждоезиковото обучение – цел на инженерното образование, и инструменти в образователната среда
Цветелина Вукадинова 1), Сеня Терзиева 2),
Юлияна Яворова 2)
1) Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“ – София
2) Химикотехнологичен и металургичен университет – София
https://doi.org/10.53656/for22.422cujd
Резюме. Статията представя изследване, касаещо разработване и апробиране на иновативни образователни подходи за развитие на езикови компетентности сред студентите от инженерните специалности…
ЕЗИК И КУЛТУРА
Черният монах на Емилиян Станев и неговите готически събратя
Доц. д-р Огнян Ковачев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for22.431cern
Резюме. Незавършената повест Черният монах от Емилиян Станев все още остава в периферията на неговото творчество, а също и на изследователския интерес от страна на българското литературознание…
ХРОНИКА
„Андре Малро – писател и борбен интелектуалец“ – празник на духа
Гл. ас. д-р Соня Александрова-Колева,
доц. д-р Мая Тименова-Коен
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/for22.441andr
РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
За едно социолингвистично изследване на обществените надписи в градското пространство в контекста на многоезичието и лингводидактологията
Весела Белчева, Свилен Станчев
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий”
https://doi.org/10.53656/for22.451edno