Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2023 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2023, година LXV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-04-2023
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2023 г.
A A

Изключително фантастичният Е. Т. А. Хофман – една традиция в полето на модерността

Доц. д-р Светла Черпокова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-1-S

Резюме. В статията се прави кратък преглед на рецепцията на Е. Т. А. Хофман в България – преводаческа, литературна, театрална, филмова. Специален акцент се поставя върху присъствието/отсъствието ѝ в отделни периоди на българската култура…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Нагласи към организираното обучение по български език в диаспората в Чехия

Доц. д-р Елена Крейчова
Масариков университет – Бърно (Чехия)

https://doi.org/10.53656/bel2023-2-K

Резюме. Целта на текста е да посочи различните нагласи към владеенето на родния език в българската диаспора в Чехия и степента на осъзнаване нуждата от обучение по този език в обществото, където основният език е различен от българския…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

On the Properties of N-Words and the Licensing of Negative Concord in Bulgarian Yes-No Questions

Margarita Dimitrova, PhD
Center of Linguistics of the University of Lisbon (Portugal)

https://doi.org/10.53656/bel2023-3-D

Abstract. Negative yes-no questions have been widely discussed with respect to the properties of the negation marker which does not contribute to the negative meaning of the structure but rather to the expression of positive bias (Ladd 1981, Holmberg 2016)…

виж повече

 

 

 

 

Времената на конклузива в плана на неминалото

Д-р Михаела Москова
Институт за български език – БАН

https://doi.org/10.53656/bel2023-4-M

Резюме. Конклузивът е една от спорните категории в българския език, като най-отчетливи са разногласията на учените за темпоралната парадигма на конклузива, а в центъра на този спор стои въпросът за наличието на конклузивни форми за времената от неминалия план…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Емпирично изследване сред ученици от VIII клас за установяване на мнения и нагласи спрямо изучаваните сюжети в старобългарската литература и библейските текстове по учебната програма

Радослав Смаилов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-5-S

Резюме. Провежда се емпирично проучване сред ученици от VIII клас за установяване на мнения и нагласи спрямо изучаваните сюжети в старобългарската литература…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Играта в занятията по български език като част от стратегия за повишаване мотивацията за учене на петокласници

Наталия Мацева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6-N

Резюме. В контекста на съвременните обществено-културни условия, в които се осъществява образователно-възпитателният процес, често се оказва, че адаптивността, творчеството и способността да се решават проблеми, са далеч по-ценни качества от натрупаните знания в дадена област…

виж повече

 

 

 

 

Езиковата ситуация в класната стая и модели на обучението по български език в начален етап

Доц. д-р Евгения Тополска
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/bel2023-7-E

Резюме. В статията се анализира ролята на езиковата ситуация в класната стая за обучението по български език…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Епистоларният глас на класѝка – с ритъма на своето време

Д-р Владимир Игнатов
9. френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин“
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-8-I

Резюме. Текстът коментира книгата „Писма от Иван Вазов“ през три концептуални линии, разгърнати в персоналистичния подход на съставителя проф. Николай Чернокожев – обществено-политическата и духовната атмосфера, въпросите на художественото творчество, интимно-личните преживявания…

виж повече

 

 

 

 

Учебно пособие с изявена функционалност за подготовка на бъдещите учители по български език и литература

Доц. д-р Фани Бойкова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-9-f

Резюме. Текстът представя учебното помагало „Ученически писмени текстове в прогимназиалния етап на основното образование“ с автор Снежанка Георгиева…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2023, година LXV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 3/2023, година LXV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4/2023, година LXV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6s/2023, година LXV

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Учебно пособие с изявена функционалност за подготовка на бъдещите учители по български език и литература

Следваща статия

Сравнителен анализ на нагласите на преподаватели и студенти към платформата за дистанционно обучение Moodle в контекста на пандемията от COVID-19

Следваща статия

Сравнителен анализ на нагласите на преподаватели и студенти към платформата за дистанционно обучение Moodle в контекста на пандемията от COVID-19

Проектно базирано обучение за социално-емоционални и технологични умения чрез програмата „Умения за иновации“

Медийната грамотност и учителите

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"