Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-04-2021
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.
A A

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Актуaлни въпpocи нa двуезичнaтa унгapcкo-бългapcкa лекcикoгpaфия

доц. Лилянa Леcничкoвa
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.21aktu

Резюме. На фона на изключителнo aктyaлнaта зaдaчa – cъздaвaнетo нa академичен yнгapcкo-бългapcки pечник, адекватно отразяващ съвременното състояние на лексиката в двата езика – статията се фокусира върху представянето на двуезичен валентен речник, който в момента е в процес на подготовка…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Translating Nonce Words (A Corpus Study Based on a Novel)

Dr. Svetlana Nedelcheva
Konstantin Preslavsky University of Shumen (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for21.22tran

Abstract. Translators face different challenges in their everyday work. They have to deal with lexico-semantic, syntactic, pragmatic and cultural problems…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


МЕТОДИКА

Опыт преподавания устного перевода магистрантам-лингвистам в режиме дистанционного обучения

доц. Ирина Тивьяева, доц. Альбина Водяницкая
Московский городской педагогический университет

https://doi.org/10.53656/for21.23opit

Аннотация. Целью статьи является попытка систематизации авторского опыта преподавания устного перевода магистрантам-лингвистам в рамках «шокового» перехода на дистанционное обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Мотивации и затрудненияна съвременните ученици при изучаването на чужд език

Резюме. Настоящото проучване цели да провери мотивацията на учениците в часовете по чуждоезиково обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Mетодът „Глобални симулации” при преподаване на испански в сферата на ихтиологията

ас. Михал Павлов
Софийски университет „Св Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.25glo

Резюме. Целта на настоящата статия е да представи съвременното приложение на глобалните симулации в обучението по специализиран испански език в областта на ихтиологията…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Diachronic Analysis and Deictic Means of French Benevolences and Curses

Dr. Nargiz Seidova
Azerbaijan University of Languages (Azerbaijan)

https://doi.org/10.53656/for21.26dia

Abstract. Benevolences and curses, integral and authentic part of the discourse, most clearly reflect the culture of people…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Език, власт, медия

проф. Мариана Георгиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for21.27ezik

Резюме. Медиаезикът е прототип на общественото съгласие медиите да се определят през компромиса като четвърта позиция в парадигмата на властта като философска категория, чиито експликации преди медиите са законодателната, изпълнителната, съдебната…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Обучението по словашки език в Италия в контекста на словашко-италианските културни взаимоотношения

доц. Дагмар Крочанова
Университет „Коменски“ – Братислава (Словакия)

https://doi.org/10.53656/for21.28obu

Резюме. Уводната част на статията разглежда историята на лекторатите по словашки език и култура в Италия: в Университета „Ориентале“ – Неапол, Универитета „Ла Сапиенца“ – Рим, и Болонския университет във Форли…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

За езика на личните академични документи на българската морска образователна система

Кожухаров, А., 2021. Личните академични документи на българската морска образователна система (1892 – 1946). Варна:
ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“, 204 стр. ISBN 978-619-7428-55-1.

проф. Марияна Цибранска-Костова
Институт за български език – БАН

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Езиковите „бисери“ и тяхната многопластова мотивираност

Тинчева, Н., 2019. Езиковите гафове. Лингвистични, дискурсни
и когнитивни аспекти на езиковите „бисери“. София: POLIS, 183 стр.
ISBN: 978-954-796-080-0

проф. д.ф.н. Майя Пенчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.29doku

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

За обучението по български език в чужбина. Съвременни и полезни учебни системи

Несторова, П., Куцарова, А. & Андонова, М., 2019. Български език за V клас. Учебно помагало за подпомагане на обучението, организирано в чужбина. София: Просвета.

д-р Венера Матеева-Байчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.210bise

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2021, година XXIX

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII

Eдна легенда на 100 години

Eдна легенда на 100 години

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"