Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-03-2024
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.
A A

Лингводидактологични измерения на иновативната образователна среда

Проф. д.ф.н. Димитър Веселинов

https://doi.org/10.53656/for2024-01-00

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Reflections on Working for the Council of Europe

Michael Byram
Guest Research Professor, Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/for2024-01-01

Abstract. The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is one of the best known publications from the Council of Europe throughout the world (Byram and Parmenter 2012). It is known to the many kinds of readership for which it was designed: language teachers, assessment specialists, policy makers, inspectors, teacher educators and others including, not least, language learners….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Синтактичният парадокс „едносъставно изречение“

Проф. д.ф.н. Мариана Георгиева
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/for2024-01-02

Резюме. Статията предлага когнитивна ревизия на изреченските инварианти по отношение на експликацията на главните части. Смесването на ‘състав’ и ‘структура’ и привнасянето на морфологична номенклатура на класове думи за номиниране на инварианти е методологически проблем…

виж повече

 

 

Developing Materials for Assessing Reading Literacy and Comprehension of early Graders in Bulgaria and Italy

Prof. Vito Pirelli
Institute for Computational Linguistics “A. Zampolli”
Prof. Svetla Koeva
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/for2024-01-03

Abstract. The paper presents the bilateral project Assessing reading literacy and comprehension of early graders in Bulgaria and Italy, its aims and expected results, as well as the principles underlying the creation of texts assessing reading literacy in Italian and Bulgarian…

виж повече

 

 

 

Ролята на дигиталните инструменти при преподаването на словашката фонетика в СУ „Св. Климент Охридски“

Доц. д-р Величко Панайотов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-04

Резюме. В увода на настоящия текст сбито се дефинират и класифицират понятия като дигитален, дигитални инструменти, чуждоезиково обучение и се описва тясната им взаимовръзка…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Романите на Салман Рушди в перспективите на постмодернизма през третото хилядолетие

проф. д-р Иван Иванов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-06

Резюме. Текстът е посветен на романите на Салман Рушди – един от световните романисти от третото хилядолетие, които съхраняват важността и значението на постмодерната фикция…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Безпокойство на готическото родство: романът „Еликсирите на дявола“

Доц. Огнян Ковачев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-07

Резюме. В доклада проследявам естетически и културноисторически взаимодействия между явления от британската готическа литература и немския черен романтизъм в термините на културния пренос…

виж повече

 

 

 

Объркани във времето (Някои наблюдения върху най-новите български романи)

Проф. д.ф.н. Магдалена Костова-Панайотова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-14

Резюме. Статията се фокусира върху „бума“ на новия български роман, върху темите, проблемите, образите, които тези романи обсъждат, и върху причините за този „бум“, като предлага своята хипотеза за него….

виж повече

 

 

 

Реперториум на средновековни южнославянски ръкописи и кописти в научноизследователски контекст

Доц. Детелин Лучев, гл. ас. д-р Максим Гойнов,
проф. Десислава Панева-Маринова,
проф. Радослав Павлов, доц. Константин Рангочев
Институт по математика и информатика,
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/for2024-01-09

Резюме. Изследователската работа, представена в тази статия, има за цел да създаде ИТ инструменти за изучаване и изследване на почерка, транскрипцията и писането, като цяло….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Проф. д-р Богдан Мирчев на 80 години

Доц. д-р Ренета Килева-Стаменова,
гл. ас. д-р Ева Пацовска-Иванова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-10

виж повече

 

 

 

Международна научна конференция „Българистични езиковедски четения“, посветена на 100-годишнината от рождението на проф. Мирослав Янакиев

Проф. д-р Йовка Тишева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-11

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Чуждоезиковото обучение – към езика и културата чрез литература

Доц. д-р Недда Бояджиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-12

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Кръговрат на изкуствата

Антоанета Робова, „Творчески фигури и кръговрат на изкуствата в прозата на Ерик-Еманюел Шмит“,
Университетско издателство „Св. Климент Охридски“,
София, 2022, 303 с. ISBN: 978-954-07-5505-2

Проф. д.ф.н. Ирена Кръстева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-01-16

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Кръговрат на изкуствата

Следваща статия

Медът е най-лесен за фалшифициране

Следваща статия
Медът е най-лесен за фалшифициране

Медът е най-лесен за фалшифициране

Формиране на графична грамотност в обучението в обучението по физика в средното училище

Природонаучната грамотност в държавните образователни стандарти на Р България (Прогимназиален етап)

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"