Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 27, 2019

Образованието трябва да формира ценности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-07-2019
в Брой 27, 2019
A A

„Процедурата за оценяване на учебници и учебни помагала е добра, гарантира плурализъм на мненията. Но това трябва да се съчетае по-добре с принципа на отговорността – това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия. – Учебниците, които се одобряват, трябва да отговарят на учебното съдържание и на целите, поставени пред образованието, а именно – то да дава знания и да възпитава отношения. Да създава нагласи към света, към базови ценности и институции, които сме възприели като общество и за които имаме относителен консенсус“, категоричен е министър Вълчев.

В случая с учебниците по история е налице съответствие с учебната програма, но според министъра в три от тях има подмяна на духа й. По този начин се формира различно отношение. Той припомни, че последните години са одобрени близо 1000 учебници и като цяло, качеството им се подобрява с времето. Според него е необходимо да се създадат условия оценителите да бъдат по-отговорни и по-подготвени, защото те са професионалният помощен орган на министъра на образованието, който обаче носи отговорността.

„Политизацията няма място в дебата за съдържанието и качеството на един или друг учебник. Същината е как поставяме задачите по оценяването на учителите, за да не се оплакваме впоследствие от формализъм.“ Това коментира председателят на парламентарната Комисия по образованието и науката Милена Дамянова. Тя е категорична, че ако един дебат за учебниците се плъзне по политическа плоскост, обществото ще загуби доверие. Подобен дебат трябва да се води професионално, в професионална сфера, от професионалисти. „Категорично съм против налагането на идеологеми, но не бива да се премълчават историческите факти“, обобщи Милена Дамянова. Тя припомни, че ролята на учителя днес е да научи детето да умее да разчита фактите и да формира правилно отношение. И апелира към повече доверие към учителите и специалистите, но след като са им зададени ясно целите.

 

Четете повече в бр. 27, 4 – 10 юли 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПо-добри резултати на външното в VII клас Пъзел с над 1500 елемента Основно училище изпраща… студенти С равен достъп до езици и технологии

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на брояУчилище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXVII, книжка 3, 2019

Следваща статия

По-добри резултати на външното в VII клас

Следваща статия

По-добри резултати на външното в VII клас

Пъзел с над 1500 елемента

Пъзел с над 1500 елемента

Основно училище изпраща… студенти

Основно училище изпраща... студенти

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"