Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 36, 2019

Резултатите не успокояват

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-09-2019
в Брой 36, 2019
A A

Зина СОКОЛОВА

Практиката показва, че по места екипите за обхват прилагат най-различни похвати, за да изпълнят поставената им задача. Назначават се медиатори, търси се съдействието на неправителствени организации, включват родители в извънкласни инициативи. Всичко това говори за находчивост и желание за ефективност. Данните сочат, че близо три пъти по-малко деца са отпаднали от системата.
Но цифрите за обхванатите деца все още не означава нито грамотност, нито натрупване на знания, нито личностно развитие. Записването на едно дете в училище е само първото необходимо условие за започване на учебен процес. Мерките по Механизма не трябва да се изчерпват с присъствието на децата в класната стая, тъй като формалната страна на въпроса не води до нищо хубаво. Има много деца, които не са отпаднали от системата, но въпреки това са полуграмотни.
Основната мисия на образованието е да събуди интереса у децата към знанието, да ги научи как да използват това знание, да ги научи – най-общо казано – да мислят. Тук е ключовата роля на Учителя. Всеизвестно е, че учители, които могат да запалят интереса на децата към математиката, химията, физиката, литературата, има навсякъде, но не са достатъчни. За немалко учителската професия е начин на препитание, но не и призвание. И точно това отношение към професията трябва да се промени. Затова и учителските заплати оттук нататък трябва да бъдат обвързани с добрите резултати. Иначе се ощетяват и децата, и обществото.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Солидарност Вестник "Аз-буки"Признание за „Аз-буки“ в Полша Вестник "Аз-буки"Чудеса Вестник "Аз-буки"С интерес към науката

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

За произхода на думата сбогом

Следваща статия

Учени от 40 страни идват на EUCYS 2019

Следваща статия
EUCYS 2019

Учени от 40 страни идват на EUCYS 2019

Сп. „Химия“, книжка 5/2019

Отличници избират да бъдат учители

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"