Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 16, 2020

Дигиталното обучение изненадва с ефективност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-04-2020
в Брой 16, 2020
A A

Албена РУСЕВА, майка на ученик в СПГЕ „Джон Атанасов“

На мнозина може да звучи пресилено, но летящият принудителен старт на дистанционното обучение се оказва доста по-успешен от очакваното.
Подобно мнение споделят преподаватели и родители не само от София, но и от страната. Сред тях и аз – майка на ученик от Софийската професионална гимназия по електроника „Джон Атанасов“. Свидетел съм на ежедневното участие в онлайн-часовете и реакциите на сина ми, който в никакъв случай не е бил отличен ученик. В електронната платформа обаче се включва активно и с интерес, участва в дискусиите, дава предложения, работи ежедневно по проектите и домашните, които им се дават, праща ги по мейл за проверка на учителите, коментира с нас случващото се… Изключително ме изненадва, но може би не трябва.
Дигиталният начин на живот и комуникация отдавна е основна форма на общуване за младото поколение.
И сякаш е логично учебният материал да се възприема по-лесно, когато го представят на децата по комуникационен канал, характерен за тяхното ежедневие.
Разбира се, ролята на учителите е изключително важна – най-малкото трябва да предложат атрактивни теми и форми, например различни аудио и видео клипове. Историята изглежда все по-интересен предмет за сина ми, след като учителят им от СПГЕ „Джон Атанасов“ започна да изпраща включително и записи на тв предавания като „История.бг“ от БНТ.
За моето поколение хартиената форма ще си остане до голяма степен предпочитана. При дигиталното обучение използването ѝ също не е проблем – направеното от ученика домашно в учебната тетрадка по немски език например се изпраща снимано на учителката за проверка. Съчетават се лесно.
И много важно – в онлайн часа няма кой да те разсейва! Поне физически ги няма неизбежните топдразнители в класната стая, които развалят дисциплината.
Това е мнението и на много преподаватели, повечето от които са доволни от „дигиталните“ си ученици. Учителката по химия на сина ми например каза на онлайн класа: „Много ми е приятно с вас“, по време на часа оня ден, който продължи час и половина. Звучала е съвсем искрено.
Положителните страни на дистанционното обучение през електронната платформа „Школо“ сподели пред мен и преподавателка по предприемачество от Професионалната гимназия по електротехника – Варна. Категорична е, че предимствата се оказват изненадващи, но и предизвикателства не липсват. Ръководството на професионалата гимназия обаче е създало безупречна организация образователният процес да продължи, като включително са раздадени налични лаптопи от училището на социално слаби деца. Всеки ден учителите изпращат образователни материали и задачи за изпълнение по учебните предмети от програмата за деня, а учениците трябва да ги изпълняват до 18 часа на същия ден. Ако някой от класа отсъства от онлайн часа, в късния следобед преподавателите имат ангажимент да се обадят на родителите и да попитат за причината…
Въпреки предубежденията дистанционното обучение в България си проправя бързо път в дните на извънредното положение. Младите хора са отворени към дигитална форма на комуникация. Където училищните директори са добри мениджъри, са направили необходимата организация. Повечето преподаватели приемат предизвикателствата на обучението в онлайн класове и търсят варианти, за да отговорят на новите условия.
Дигиталното обучение все повече ще ни изненадва с неподозирани възможности и ефективност. Благодарение на децата ни, ръководителите в системата на образованието и преподавателите дистанционното обучение в България се оказва мисия възможна.

Your Image Description

Свързани статии:

Българчетата в Италия също учат виртуално Директорка обикаля учениците си в Бургаско Европейският отговор на COVID Споделена градина, споделена трапеза

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поща „Аз-буки“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне36Tweet
Предишна статия

Българчетата в Италия също учат виртуално

Следваща статия

С родителите в клас

Следваща статия
С родителите в клас

С родителите в клас

Три сценария как COVID се отразява на икономиката

Три сценария как COVID се отразява на икономиката

Симулират асистирана от робот операция

Симулират асистирана от робот операция

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"