Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 18, 2023

Eкобатерии от алое

97 компании с щандове на Фестивала на тренировъчните фирми в Пловдив

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-05-2023
в Брой 18, 2023
A A
Оригинална торта във формата на автентична народна носия привлича погледите на на щанда на ПГ „Велизар Пеев“ – Своге

Деляна ЛУКОВА

Да се правят батерии от алое, е възможно, категорични са ученици от ПГ по икономика и управление „Елиас Канети“ в Русе. Младите предприемачи от учебната компания „Алое чардж“ предлагат екобатерии, изработени от тропическото растение. На щанда им бе поставена саксия и уреди за измерване на електричеството – щом изводите се забодат в листата, дисплеят отчита, че протича ток. Листата съдържат гел, в който се извършват определени химични реакции, а те могат да се използват за производство на електричество, поясняват гимназистите.

Ученици от четири държави показаха как се прави бизнес, по време на 26-ото издание на Фестивала на тренировъчните фирми, който се проведе в Международния панаир – Пловдив. Участие в него взеха 97 учебни компании от България, Румъния, Сърбия и Испания. Предприятията са в сферата на недвижимите имоти, банковата дейност, застраховането, търговията на едро и дребно, туристическите услуги.Те предлагаха разработени в тях продукти, обработваха поръчки, осчетоводяваха ги и осъществяваха вирутални продажби.

Оригинална торта бе изложена на щанда на ПГ „Велизар Пеев“ – Своге. В сладкото изкушение и престилката, и пафтите, и ризата са измайсторени така, че да се получи автентична народна носия. Нестандартната идея е на учениците от специалност „Кетъринг“. А връстниците им, които изучават икономика, се заели с мениджмънта. Няма нищо особено в рецептата – блатове и крем на няколко етажа, обясняват младите предприемачи и добавят, че останалото е фондан и въображение. Другото им предложение е торта от разноцветни бонбони, бял и фин млечен шоколад.
„Подари звезда“ за дипломиране, сватба, рожден ден, за Коледа или 8 март, призовават младите предприемачи от Националната търговска гимназия – Пловдив. Клиентите, които изберат стандартен пакет, срещу 40 лв. получават персонален сертификат и звездна карта с координати на звездата. Предпочелите екстра оферта имат в добавка картичка с послание, а луксозният, чиято цена е 65 лева, включва и рамка.

Проект, насочен към рециклирането на пластмаса и намаляването на отпадъци, обединява участниците от „Къщата на сръчковците“ от Варненската търговска гимназия. Предлаганата от тях ръчна преса е предназначена за обработване на празни PVC бутилки и кенчета. Паралелно с това в тренировъчната фирма майсторят сувенири, сапуни, картички, тефтери и календари от рециклирани материали. Младите предприемачи провеждат и благотворителни кампании в подкрепа на децата от центровете за настаняване от семеен тип.

Пловдивската МГ „Акад. Кирил Попов“ пък предлага рекламно време в шест електронни игри, разработени от учениците от учебната компания Crazy game lights. Идеята е те да стигнат до геймъри от всички възрасти.
Да съживят Северното Черноморие, са превърнали в своя кауза учениците от СУ „Асен Златаров“ в Шабла. Те са създали манифест за устойчив туризъм – при всяка поръчка даряват част от приходите за екоинициатива. „Рекламираме курортите от Кранево до Дуранкулак – невероятни плажове, няма бетон, цени за всеки джоб, тихо и спокойно е“, уверяват младите туристически агенти.
На изложението се предлага и хранителни добавки, занаятчийски сладолед с шафран, хляб с квас, кошница с маркови вина на цени от 2000 лв. нагоре и банкови услуги.

 

Отличените

С връчването на наградите от 15 конкурса завърши първият хибриден панаир на учебно-тренировъчните фирми, а през каналите на платформата „Дискорд“ участниците успяха да проведат делови преговори и да сключат успешни сделки.
Титлите „Мис“ и „Мистър ТФ ФЕСТ“ до следващия панаир ще носят Лиляна Канева и Александър Лефтеров от Професионалната търговско-банкова гимназия – София. Директорът на Центъра за учебно-тренировъчни фирми и главен организатор Дария Маврудиева награди кавалера, а наградата на дамата връчи главният директор на „Международен панаир Пловдив“ АД доц. д-р Иван Соколов.

От името на изложбената институция, която е съорганизатор на младежкия форум, той отличи най-силните учебно-тренировъчни компании със специалните награди. Сръбските гимназисти от Mlekarska Skola – Пирот, грабнаха приза в категорията „Чуждестранно участие“ с концепцията си за търговия с мляко и млечни продукти. УТФ „Хайдрейдет Евридей“ от ФСПГ „Васил Левски“ – Монтана, печели отличието за най-атрактивен щанд. Екипът на „Абракадабра“ от Националната търговска гимназия в Пловдив спечели в категорията за най-забавно представяне на услугите.

В комплексното представяне първото място е за „ИнноКард“ (ПГИ „Елиас Канети“ – Русе) пред „Мебели Дизайн“ (НБУ – София) и „НЕД-ТМ Комюникейшънс“ (СУ „Св.св Кирил и Методий“ – Неделино). За най-добър екип и професионално обслужване е отличена „Той Джой“ (ВТГ „Г. С. Раковски“ – Варна), а за най-добър щанд – „Пегас“ (ЗПГ „Климент Тимирязев“ – Сандански). Приз за най-добър каталог печели „Къщата на сръчковците“ (ВТГ „Г.С. Раковски“ – Варна), за най-добри рекламни материали – „Сий Уърълд“ (СУ „Асен Златаров“ – Шабла), за най-добър уебсайт – „Пластик Фри Уърълд“ (101. СУ „Бачо Киро“ – София), за най-добра презентация – „Интерактив Стъдинг“ (НТБГ – София), за защита на интелектуална собственост – „Индиго“ (ВТГ „Г.С. Раковски“ – Варна), за най-добро сътрудничество с фирма ментор – „Пластик Фри Уърълд“ (101. СУ – София), за най-добро промовидео и за най-активна чуждестранна фирма – Castle Transylvania – Reghin (Румъния). Академия „Корпоративна социална отговорност“ отличава „Къщата на сръчковците“ (ВТГ „Г.С. Раковски“ – Варна). Първа в конкурса за социална иновация е „АМ Гифтс“ (ПГСС „Хан Аспарух“ – Исперих). Призът за най-добър дигитален маркетинг – конкурс на SiteMedia, отива при „Интерактив Стъдинг“ (НТБГ – София). В Instagrammy – конкурс на Unify, печели „АМ Гифтс“ (ПГСС – Исперих). Награда за най-добро представяне на услуги, свързани с дигиталните технологии, на ВСУ – филиал Смолян, е присъдена на „НЕД-ТМ Комюникейшънс“ (СУ „Св.св. Кирил и Методий – Неделино).

Your Image Description

Свързани статии:

Актьорско майсторство на езика на Сервантес Четящи деца в 191. ОУ На седянка с учениците от Говедарци Таланти в строителния бранш

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

На седянка с учениците от Говедарци

Следваща статия

Таланти в строителния бранш

Следваща статия
Таланти  в строителния бранш

Таланти в строителния бранш

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Здравейте, Петре

Учението и спортът могат да се допълват

Учението и спортът могат да се допълват

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"