Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Променят начина на учене на математика

Обсъждат възможностите за разработване на рамков учебен план за разширено изучване на предмета в прогимназиален етап

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-02-2025
в Новини 2025
A A

Планирани са дейности по промяна в начина на изучаване на математика – олекотяване на учебното съдържание в учебните програми и осигуряване на повече време за упражнения. Това посочва министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в писмен отговор на парламентарен въпрос.

Той изброява какво планира МОН във връзка с предстоящи промени в учебните програми и учебния план и обсъждания на концепция за планиране на учебното съдържание по математика.

Ще се дискутират възможностите за разработване на рамков учебен план за разширено изучване на математика в прогимназиален етап в отделни училища за ученици, които имат интерес към изучаването на предмета.

Това засяга и тези, които не са се класирали на места по държавен план-прием след IV клас в гимназиите с профилите „Математически“ и „Природни науки“.

Започнатата промяна на изпитите по математика от Националното външно оценяване в края на IV и VII клас по посока превръщането им в решаване на практически казуси ще продължи.

Сред планираните дейностите е и търсенето на възможности за стимулиране на училища, предлагащи профил „Математически“. Това ще се отнася и до школата, които са осъществили обучение по математика като профилиращ предмет в профили, в които предметът не е сред основните.

Ще се търсят възможности за стимулиране и на учениците, които полагат държавен зрелостен изпит по математика.

Обмисля се и въвеждането на допълнителни извънкласни занимания. Това могат да бъдат математически клубове и школи, в които учениците могат да задълбочат знанията си и да се подготвят за участие в олимпиади и състезания.

Сред възжмоностите, които се обмислят, е и  въвеждането на задължителна матура по математика.

Министър Вълчев посочва още, че предстоят промени в Наредбата № 10 за организацията на дейностите в училищното образование.

В тази връзка, ще бъде анализирана и разгледана възможността броят на местата за прием на ученици в V клас в профилирани гимназии с профил „Математически“ да бъде увеличен над 2%.

В момента това е процентът четвъртокласници от дадена област, които могат да бъдат приети в V клас в гимназии с профил „Математически“ или „Природни науки“.

Министърът уточнява, че учебният план в прогимназиален етап е еднакъв за всички, като в гимназиите с профил ‚Математически“ или „Природни науки“ засиленото изучаване на математика е заложено в часовете за разширена и за допълнителна подготовка.

При интерес на учениците обаче всяко училище може да заложи разширено изучаване на математика в раздел Б – избираеми учебни часове, или В – факултативни учебни часове.

„В големите градове това е честа практика в училищата“, посочва Вълчев.

Наредбата за приобщаващо образование също дава възможност на учениците да изучават математика в заниманията по интереси.

Your Image Description

Свързани статии:

И турският език ще се изучава от новата учебна година Едно от предложенията, които ще направим в Закона за предучилищното и училищното образование, е да развиваме хибридните профили.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред БНТМинистър Вълчев: Пред системата има предизвикателства и тя трябва да се променя Новите учебни програми трябва да дадат умения на учениците за професиите на бъдещето, а в преподаването на всички предмети трябва да има и възпитателен елемент, каза министърът на образованието и науката Красимир ВълчевМинистър Красимир Вълчев: Новите учебни програми трябва да дадат умения за професиите на бъдещето Институциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученициИнституциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученици

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: математикапети класРепортеручебни програмиученици

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

944 средищни и 270 защитени училища и детски градини

Следваща статия

Търсят се млади таланти в науката

Следваща статия
Наградени ученици

Търсят се млади таланти в науката

FameLab

„Лаборатория за слава“ стъпи на Антарктида

Български ученици за първи път в Европейското състезание за парите

Български ученици за първи път в Европейското състезание за парите

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"