Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2020 г.

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2020 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-12-2020
в Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2020 г.
A A

Годишно съдържание
на сп. „Професионално образование“, 2020 г.
ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
VOCATIONAL EDUCATION
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 128
Number 2 / Книжка 2: 129 – 240
Number 3 / Книжка 3: 241 – 348
Number 4 / Книжка 4: 349 – 468
Number 5 / Книжка 5: 469 – 572
Number 6 / Книжка 6: 573 – 688

7 – 8 EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
179 – 187 Историята на един лекторат по време (и не само) на коронавирус [The History of a Lectureship During (and not only) Coronavirus] / Ася Асенова /Assia Assenova

SCIENTIFIC LIFE / НАУЧЕН ЖИВОТ
538 – 542 Предизвикателства пред обучението в земеделието [Challenges in front of Agricultural Education] / Николай Кънчев / Nikolay Kanchev

 

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
9 – 20 Модел за устойчив професионален избор в средното професионално образование по архитектура и строителство [Model for Sustainable Professional Choice in Secondary Professional Education in Architecture and Construction] / Виолетка Цолова / Violetka Tzolova
135 – 147 Резултати от приложение на уеббазирани образователни ресурси за формиране на здравни компетентности в обучението по биология и здравно образование в VII клас [Results of Application of Web-Based Educational Resources for Formation of Health Competence In Teaching Biology and Health Education in 7th Grade] /
Маргарита Панайотова, Златка Ваклева, Моника Тенева, Светослав Карамфилов, Димо Пенков / Margarita Panayotova, Zlatka Vakleva, Monika Teneva, Svetoslav Karamfilov, Dimo Penkov
148 – 153 „Осмоза. Осмотично поведение на клетка“ – използване на електронни приложения, облачни технологии и демонстриране на експерименти [“Osmosis. Osmotic Cell Behavior” – Use of Electronic Applications, Cloud Technologies and Demonstration of Experiments] / Силвия Георгиева, Силвия Русимова / Silvia Georgieva, Silvia Rusimova
355 – 369 Процедурата BLUP като статистически инструмент в педагогическо изследване за влиянието на уеббазирани образователни ресурси при формиране на екологични компетентности в биологичната подготовка на седмокласници [Best Linear Unbiased Prediction Procedure as Statistical Tools in Educational Research on the Impact of Web-Based Educational Resources for the Formation of Environmental Competence in Biological Preparation of Students in 7th Grade] / Златка Ваклева, Маргарита Панайотова, Тоня Георгиева, Димо Пенков / Zlatka Vakleva, Margarita Panayotova, Tonya Georgieva, Dimo Penkov
475 – 478 Ефективни методи на преподаване за повишаване на качеството на образованието [Effective Teaching Methods for Increasing the Quality of Education] / Снежина Цветанова / Snezhina Tsvetanova
579 – 586 Приложение на анализ на големи данни при предотвратяване на зараза и контрол на COVID-19 [Application of Big Data Analysis in Prevention and Control of COVID-19 Infection] / Владимир Владимиров / Vladimir Vladimirov

 

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
21 – 33 Изследване на нагласите на университетски преподаватели за приложение на изследователско обучение [Measuring University Teachers‘ Attitudes for Applying Research Training] / Румяна Неминска / Rumуana Neminska
479 – 489 Амотивация: съвременното предизвикателство пред образователната система [Amotivation: Contemporary Challenge for the Education System] / Ирина Данаилова / Irina Danailova
490 – 500 „Гордост и предразсъдъци“ – лицата със слухови нарушения и техните различни възможности [„Pride and Prejudice“ – People with Hearing Loss and their Different Abilities] / Светослава Съева /
Svetoslava Saeva
587 – 596 Същност и основни характеристики на професионалното прегряване или т.нар. синдром бърнаут. Кога и защо прегряваме в учителската професия? [Essence and Main Characteristics of Burnout. When and why do we overwork in teacher’s profession?] /
Таня Яначкова / Tanya Yanachkova

 

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
173 – 178 Алтернативен начин за професионално образование [Alternative Way to Vocational Education] / Ивайло Старибратов / Ivailo Staribratov
370 – 384 Контролна дейност на директора в детската градина – споделяне на добри практики [The Principal’s Control Activities in the Kindergarten – Sharing Good Practices] / Десислава Стоимчева-Коларска / Desislava Stoimcheva-Kolarska
385 – 391 Златното сечение на златната маска [The Golden Section of the Golden Mask] / Денис Сираков, Мариета Сиракова, Николай Сираков / Denis Sirakov, Marieta Sirakova, Nikolay Sirakov
392 – 407 Приложение на профилен подход при насочване на ученици за включване в образователната система [Application of a Profile Approach when Addressing Students for Inclusion in the Educational System] / Мария Георгиева, Мая Рогашка, Петя Йорданова, Деница Русева, Емилия Кожухарова, Златомира Михайлова, Петя Георгиева / Maria Georgieva, Maya Rogashka, Petya Jordanova, Denitsa Ruseva, Emilia Kozhuharova, Zlatomira Mikhailova, Petya Georgieva
408 – 422 Трудовоправна рамка на образователните политики за конкурентност на пазара на труда [Labour Law Frame of the Educational Policies for Competitivness on the Labour Market] / Андрияна Андреева, Галина Йолова / Andriyana Andreeva, Galina Yolova
597 – 610 Европейски политики и инструменти в професионалното образование и обучение, ориентирани към развитие на умения [European Skills and Training-Oriented Policies and Instruments in Vocational Education and Training] / Силвия Цветанска, Емилияна Димитрова, Иванка Михайлова / Silvia Tsvetanska, Emiliana Dimitrova, Ivanka Mihaylova

 

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
47 – 51 Приказка за едно голямо училище в едно малко градче [A Talе for One Big School in One Small Town] / Ана Боргоджийска, Павлина Плачкова / Anna Borgogiyska, Pavlina Plachkova
52 – 56 Постигане на базова грамотност на учениците от II клас [Achieving Basic Literacy for Students in 2nd Grade] / Даниела Говедарска, Мария Котова, Ивелина Масалджийска / Daniela Govedarska, Mariya Kotova, Ivelina Masaldzhiyska
57 – 64 Голямото приключение, наречено диктовка [The Big Journey, Called Dictation] / Ангелина Генчева, Мая Драгоева / Angelina Gencheva, Maya Dragoeva
65 – 69 Интерактивни методи в часовете по изобразително изкуство за създаване на млади таланти [Interactive Methods for Creating Young Talents in Fine Art Classes] / Лиляна Кисова / Lilyana Kisova
70 – 75 Как училищен двор в град Раковски стана любимо място за игри, учене и отдих [How a Schoolyard in the Town of Rakovski Became a Favorite Place for Games, Learning and Relaxation] / Ана Боргоджийска, Янка Арлашка, Ивана Лесова, Ани Димитрова / Anna Borgogiyska, Yanka Arlashka, Ivana Lesova, Ani Dimitrova
76 – 81 Добри практики в преподаването [Good Teaching Practices] / Милена Лесова, Моника Даржалиева-Косова / Milena Lesova, Monica Darzhaliyeva-Kosova
82 – 86 Училище на радостта [School of Joy] / Павлина Плачкова, Кремена Алексиева / Pavlina Plachkova, Kremena Alexieva
87 – 95 Нетрадиционни решения за традиционната педагогическа комуникация в образователните институции [Specific Solutions for the Traditional Pedagogic Communications in the Educational System] Елена Гергова-Еличина, Любка Байлова / Elena Gergova-Elichina, Luybka Baylova
96 – 102 Трудовоправни проблеми в управлението на училищната организация [Labor Problems in the Management of the School Organization] / Петър Веселинов / Petar Veselinov
103 – 109 Диагностика на резултати от тест входно ниво в Х клас по чужд език в професията [Diagnosis of the Results of Entry Level Test in
X Grade – Foreign Language in the Profession Subject] / Илия Тупчев / Ilia Tupchev
110 – 118 Пътят на една мечта [The Way of a Dream] / Люба Сергева / Luyba Sergeva
119 – 121 Визуализация на обучението по практика „Сервиране“ [Visualisation on Teaching Practice in Serving Subject] / Камен Шолев / Kamen Sholev
307 – 311 Добри практики [Good Practices] / Марияна Великова, Пепа Атанасова / Mariana Velikova, Pepa Atanasova
312 – 314 STEM уроците, които провеждаме [STEM Lessons We Conduct] / Мария Велкова, Тодор Добрев / Maria Velkova, Todor Dobrev
315 – 321 Европейските проекти и тяхната значимост за повишаване знанията, уменията и компетентностите на учениците по професионална, културна и езикова подготовка [European Projects and Their Importance for Enhancing the Knowledge, Skills and Competences of Students in Vocational, Cultural and Linguistic Training] / Станимира Маринова / Stanimira Marinova
323 – 328 Креативно мислене и идеи за решаване на социални проблеми [Creative Thinking and Ideas for Solving Social Problems] / Марияна Великова, Пепа Атанасова / Mariana Velikova, Pepa Atanasova
329 – 333 Знанията по маркетинг и икономическа информатика, представени чрез възможностите на бинарния урок [Knowledge of Marketing and Economic Informatics Presented through the Capabilities of the Binary Lesson] / Албена Желязкова, Севдалина Касабова / Albena Zhelyazkova, Sevdalina Kasabova
334 – 336 Креативният учител – най-ценната иновация [The Creative Teacher – the Most Valuable Innovation] / Марияна Великова, Станимира Желязкова / Mariana Velikova, Stanimira Jeliazkova
337 – 340 Професионалната гимназия по селско стопанство „Свети Георги Победоносец“ [The Vocational High School of Agriculture “St. George”] / Станимира Маринова / Stanimira Marinova
423 – 428 От ученическото самоуправление до споделеното управление на училището, или за един демократичен модел на училищен мениджмънт [From Student’s Self-Governance to Shared School Management, or to a Democratic Model of School Management] / Миглена Колева / Miglena Koleva
429 – 430 Капсула на времето [Time Capsule] / Йозлем Искренова / Yozlem Iskrenova
431 – 440 Проектобазираното обучение в часовете по английски език – средство за повишаване мотивацията на учениците [Project-based
Learning in English Classes – a Means of Increasing Students‘ Motivation] / Ива Топчиева / Iva Topchieva
441 – 450 Творческа лаборатория „Текстът Георги Марков“ [Creative Laboratory “The Georgi Markov Text”] / Дияна Боева / Diyana Boeva
451 – 457 STEM обучението – образование на бъдещето [STEM Training – Education of the Future] / Мария Кирилова / Mariya Kirilova
458 – 460 Учителят днес [The Teacher Today] / Надежда Иванова / Nadejda Ivanova
543 – 556 Приложението на интерактивното обучение в извънкласните дейности по информационни технологии [The Use of Interactive Training in Extracurricular Activities in Information Technologies] / Людмил Велинов / Lyudmil Velinov
557 – 564 Създаването на интерактивни приложения в преподаването по философия за VIII клас [Development of Interactive Applications for Teaching in Philosophy for 8th Grade Students] / Ивета Трайчева /
Iveta Traycheva
611 – 619 Относно някои иновативни практики в преподаването по история и цивилизации [On Some Innovative Practices in Teaching History and Civilizations] / Асен Тимофеев / Asen Timofeev
620 – 625 Бинарният урок разкрива връзката между история и право [The Binary Lesson Reveals the Connection between History and Law] / Евдокия Любомирова, Николина Димитрова / Evdokia Lyubomirova, Nikolina Dimitrova
626 – 634 Развиване на функционалната компетентност на учениците чрез обучението по български език [Improving the Functional Competence of Students through Bulgarian Language Training] / Евелина Миланова / Evelina Milanova
635 – 644 Интерактивни методи на обучение по български език VIII – XII клас [Interactive Methods of Teaching In Bulgarian Language VIII – XII
Grade] / Биляна Николова / Bilyana Nikolova
645 – 655 Иновации в дидактиката на географията [Innovations in the Didactics of Geography] / Йордан Адолфов / Yordan Adolfov
656 –674 Очерци за любовта и жените на българската поезия от ХХ век [Essays for Love and Women of Bulgarian Poetry from the 20th Century] / Борислава Иванова Грозева / Borislava Ivanova Grozeva

 

STEPS TO SUCCESS / СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
501 – 510 Статистическа извадка от проведено изследване по научен проект за проявите на агресивност и депресия със студенти [Statistical Sample of a Scientific Project Study on the Manifestations of Aggressiveness and Depression of University Students] / Анжелина Янева, Елица Стоянова, Марияна Алберт, Бояна Митрева, Валерия Луканова, Таня Гавраилова /Anzhelina Yaneva, Elitsa Stoyanova, Mariana Albert, Boyana Mitreva, Valeria Lukanova, Tanya Gavrailova
511 – 517 Активност на студентите по дисциплината „Физическо възпитание и спорт“ в условия на карантина. Предпочитани спортове от студентите [University Students’ Activity in the Subject Physical Education and Sport during Quarantine. Most Preferred Sports by the Students] / Петя Христова / Petya Hristova
518 – 524 Онлайн обучението по „Физическо възпитание и спорт“ в училищата [Online Teaching of Physical Education in School] / Филип Шабански / Philip Shabanski
525 – 530 Проучване мнението на студентите относно онлайн заниманията по фитнес гимнастически дисциплини при епидемиологични условия [Study on Students‘ Opinion about Online Fitness Classes in Epidemiological Conditions] / Николета Бочева / Nikoleta Bocheva
531 – 537 Програми и методики за обучение по тенис на маса при
7 – 12-годишни деца в България [Table Tennis U12 Programs and Methodologies in Bulgaria] / Венелина Цветкова / Venelina Tsvetkova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 1/2020, година XXII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 3/2020, година XXII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 4/2020, година XXII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Природните науки в образованието“, 2020 г.

Следваща статия

Ново попълнение за стадото на зубрите

Следваща статия
Ново попълнение  за стадото на зубрите

Ново попълнение за стадото на зубрите

Пингвини феи  се любуват  на светлините

Пингвини феи се любуват на светлините

Трио космически танцьори

Трио космически танцьори

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"