Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2021 г.

Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-12-2021
в Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2021 г.
A A

Годишно съдържание
сп. Професионално образование,
том XXIII (2021 г.)

Annual Contents
Vocational Education Journal.
Vol. 23, (Year 2021)

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 112
Number 2 / Книжка 2: 113 – 224
Number 3 / Книжка 3: 225 – 328
Number 4 / Книжка 4: 329 – 428
Number 5 / Книжка 5: 429 – 528
Number 6 / Книжка 6: 529 – 636

7 – 8 EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
9 – 30 Alternative Approaches to Vocational Education and Training / Phil Budgell
30 – 41 Модел на педагогическа технология за формиране на обществени и граждански компетенции [Model of Pedagogical Technology for Formation of Public and Civic Competencies] / Радостина Божкова / Radostina Bojkova
119 – 120 Evaluation of Practice-integrated Dual Study Models in Bulgaria and Romania and Implications for Cross-border European Cooperation between Universities and Business / Evgenia Mahler
129 – 133 Педагогическо умение за достъпно преподаване в професионална гимназия [Pedagogical Skill for Affordable Teaching in Vocational High School] / Снежина Цветанова / Snezhina Tsvetanova
134 – 143 Урок за отраслова професионална подготовка по сградостроителство. Покривни линии [Lesson on Industrial Professional Training on Building Roof Construction] / Елена Бекова / Elena Bekova
144 – 149 Развитие на дигитална грамотност в обучението по технологии и предприемачество в VIII клас [Development of Digital Literacy in Studying Technology and Entrepreneurship in 8th Grade] / Маргарита Таушанова / Margarita Taushanova
231 – 238 Методът Монтесори – „Иновация в действие“ [The Montessori Method – „Innovation in Action“] / Любимка Габрова / Lyubimka Gabrova
239 – 243 Иновационни методи за повишаване мотивацията на учениците [Innovative Methods for Increasing Students’ Motivation] / Янна
Маданска / Yanna Madanska
335 – 343 Развитие на професионалното образование и обучение до 2025 г. в контекста на Eвропейската програма за уменията [Development of Vocational Education and Training to 2025 in the Context of the European Skills Agenda] / Емилияна Димитрова / Emiliyana Dimitrova
344 – 358 Създаване на животоподдържаща система за астронавти на мисия до Марс [Creating a Life-Support System for Astronauts on a Mission to Mars] / Христина Костадинова / Hristina Kostadinova
435 – 443 Интердисциплинарният урок в условията на дистанционно обучение [The Interdisciplinary Lesson in Distance Learning] / Евгения Пайташка, Янушка Узунова / Evgenia Paytashka, Yanushka Uzunova
444 – 449 Заедно – физическа култура и спорт, информационни технологии, български език и литература [Together – Physical Culture and Sports, Information Technologies, Bulgarian Language and Literature] / Нели Минкова, Кузман Данев, Здравка Георгиева / Neli Minkova, Kuzman Danew, Zdravka Georgieva
535 – 544 Европейски съд по правата на човека и българската правораздавателна система [European Court of Human Rights and the Bulgarian Judicial System] / Александър Кирков, Ана Андонова / Aleksandur Kirkov, Ana Andonova

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
182 – 190 Стремим се да ориентираме работата си към бъдещето [We Aim to Orient our Work towards the Future] / Минка Господинова / Minka Gospodinova
282 – 286 Ролята на преподавателите в променящия се свят на образованието и обучението [The Role of Teachers in the Changing World of Education and Training] / Силвия Тонева / Silvia Toneva

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
42 – 54 Обучение в метакогнитивна перспектива по строителство и архитектура на гимназиален етап в българското професионално образование [Training in Metacognitive Perspective in Construction and Architecture at High School Stage in Bulgarian Vocational Education] / Виолетка Цолова / Violetka Tzolova
150 – 166 Предпочитан начин на управление и комуникационни характеристики на роботите асистенти в зависимост от индивидуалните нужди на потребителите [Preferences for Control and Communication of the Robots-Assistants Depending on the Individual Needs of the Users] /
Маргарита Бакрачева, Найден Шиваров / Margarita Bakracheva, Nayden Chivarov
244 – 253 Съвременни интеркултурни образователни програми за етнографски и исторически музей [Contemporary Intercultural Educational Programs for Ethnographic and Historical Museum] / Елена Витанова /
Elena Vitanova
254 – 265 „Хората сигурно са полудели“ – за липсата на качествено време, прекарано между съвременните родители и техните деца [“The Humans Must Be Crazy” – on the Lack of Quality Time between Modern Parents and their Children] / Светослава Съева /
Svetoslava Saeva
359 – 369 Българска адаптация на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността [Bulgarian Adaptation of Identity Distress Scale] / Ева Папазова, Маргарита Бакрачева / Eva Papazova, Margarita Bakracheva
370 – 382 Изследване на магнитните полета на жилищни сгради и влиянието им върху здравето на хората [Study of the Magnetic Fields of Residential Buildings and their Impact on Human Health] / Радка Костадинова / Radka Kostadinova
450 – 461 Учебно съдържание по химия и опазване на околната среда – нови изисквания и възможност за професионална реализация [Learning Content in Chemistry and Environmental Protection – New Requirements and Possibilities for Professional Realization] / Симона Ангелова / Simona Angelova
462 – 474 Институционален подход за анализ на историята на законодателството на земеделските земи в България в периода 1989 – 2020 г. [An Institutional Approach to the Analysis of the History of Agricultural Land Legislation in Bulgaria in the Period 1989 – 2020] / Диана Кирова /
Diana Kirova

545 – 549 Пулсометрични критерии за класификация на тренировъчните натоварвания [Pulsometric Criteria of for the Classifications of Training Overload] / Мая Чипева / Maya Chipeva

STEPS TO SUCCESS / СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
167 – 171 Напред към следващата мисия [Forward to the next mission] / Милена
Маринова-Димитрова / Milena Marinova-Dimitrova
172 – 181 Образователни и културни политики в периода от 2012 до 2020 г. спрямо внедряването на интеркултурни образователни програми за етно-
графски и исторически музей [Educational and Cultural Policies in the Period from 2012 to 2020 Regarding the Implementation of Intercultural Educational Programs for Ethnographic and Historical Museum] / Елена Витанова / Elena Vitanova
266 – 281 Приложение на европейската инициатива за обучение по медийна грамотност в България [Implementation of the European Media Literacy Training Initiative in Bulgaria] / Данаил Данов, Мадлен Данова / Danail Danov, Madlen Danova
383 – 389 Следующий урок – идём в „Театр“! [Next Lesson – Let’s Go to the Theater!] / Розалина Димитрова / Rozalina Dimitrova
390 – 398 Интеграцията в учебния процес [Integration in the Learning Process] /
Нели Борчева / Neli Borcheva
475 – 483 Проучване въздействието на методика на кинезитерапия при лица с наднормено тегло и затлъстяване върху статичната силова издръжливост на коремната мускулатура [Studing the Kinesitherapy Methodology’s Impact on the Static Strength of Abdominal Musculature in Overweight and Obese People] / Гергана Деспотова / Gergana Despotova
484 – 492 Проучване нагласите на учителите от начален етап относно здравното образование на учениците [Investigation of Teachers Competencies from the Initial Stage Regarding the Health Education of Students] / Ивайло Прокопов, Мирена Легурска, Весела Мирчева / Ivaylo Prokopov, Mirena Legurska, Vessela Mircheva
493 – 499 Компетентности и познания в областта на планинските спортове, които трябва да придобият студентите, завършващи специалност „Физическо възпитание и спорт“ [Competencies and Knowledge in the Field of Mountain Sports, which Must be Acquired by Students Graduating in Physical Education and Sports] / Антон Хиджов / Anton Hidzhov
500 – 506 Подобряване функциите на дихателната система на студенти, занимаващи се с плуване по време на своето следване [Improving the Functions of the Respiratory System of Students Engaged in Swimming during their Studies] / Биляна Рангелова / Bilyana Rangelova
550 – 562 Организационни и съдържателни аспекти на интеркултурни образователни програми за етнографски и исторически музей – през погледа на учителите [Contemporary Intercultural Educational Programs for Ethnographic and Historical Museum] / Мира Маркова, Елена Витанова / Mira Markova, Elena Vitanova

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
55 – 74 Същност и класификация на електронните образователни ресурси и приложението на презентациите в учебните часове по „География и икономика“ и „Туризъм“ (гимназиален етап) [Essence and Classification of Electronic Educational Resources and the Application of Presentations in the Classes on “Geography and Economics” and “Tourism” (High School Stage)] / Йордан Адолфов / Yordan Adolfov
75 – 84 Винен туризъм в Северен централен регион (Русенски район) [Wine Tourism in the North Central Region (Ruse District)] / Иван Бонев / Ivan Bonev
85 – 93 Пътят на хляба от древни времена до наши дни. Използване на консерванти при производството на хляб и хлебни изделия [The Way of Bread from Ancient Times to the Present Day. Use of Preservatives in the Production of Bread and Bakery Products] / Венцислав Харалампиев / Ventsislav Haralampiev
94 – 105 Био- и екопродукти [Bio and Eco Products] / Християна Янкова / Hristiyana Yankova
191 – 198 Формиране, функциониране и развитие на историческите понятия в учебния процес по история [Formation, Functioning and Development of Historical Concepts in the Teaching Process of History] / Павлина Иванова /
Pavlina Ivanova
199 – 206 „Обърната класна стая“ – урок по география и икономика с иновативни елементи [“Inverted Classroom” – Lesson in Geography and Economics with Innovative Elements] / Ивелина Колева / Ivelina Koleva
207 – 216 Програмираното обучение за активизиране на познавателната активност на учениците при изучаване на електротехническо чертане в X клас [The Programmed Training for Activating the Cognitive Activity of the Students in the Study of Electrotechnical Drawing in 10th Grade] / Дияна Николова / Diyana Nikolova
287 – 296 Използване на проектния метод в часовете по литература [Using the Project-Oriented Method in Literature Class] / Грета Владимирова / Greta Vladimirova
297 – 309 Приложение на информационните и комуникационните технологии в обучението по математика в гимназиален етап [Application of Information and Communication Technologies in the Teaching of Mathematics at the High School Stage] / Ивайло Асенов / Ivaylo Asenov
310 – 319 Здравно образование за пълноценен живот [Health Education for a Fulfilling Life] / Анелия Ангелова / Aneliya Angelowa
399 – 406 Нови методи на преподаване по природни науки – „Разбиране по дизайн – разработване на урока отзад напред“ [New Methods of Teaching Natural Sciences – „Design Understanding – Developing the Lesson Backwards“] / Ирена Кочева / Irena Kocheva
407 – 415 Олимпийските ценности в спортните дейности и обучение по ФВС от разстояние в електронна среда [The Olympic Values in Sports Activities and Distance Learning in Sports at School] / Мария Братова / Maria Bratova
416 – 420 Мотивация чрез създаване на чувство за принадлежност [Motivation by Creating a Sense of Belonging] / Бистра Григорова / Bistra Grigorova
507 – 516 Система за стимулиране и усъвършенстване уменията на учениците за творческо мислене [A System for Stimulating and Developing Students’ Creative Thinking Skills] / Даринка Стоянова / Darinka Stoyanova
517 – 521 Гимназистите – предизвикателство към учителя по български език [The High School Students – a Challenge to the Bulgarian Language Teacher] / Диана Димитрова-Йорданова / Diana Dimitrova-Yordanova
563 – 568 Към нови измерения на екологичното образование в СУ „П. Кр. Яворов“ – първото екоучилище във Варна и региона [Towards new Dimensions of Environmental Education at “P. Kr. Yavorov” Secondary School – the First Eco-school in Varna and the Region] / Маргарита Маринова, Бисера Желязкова / Margarita Marinova, Bisera Zhelyazkova
569 – 574 Свобода и отговорност на учителя и учениците при работа в малки групи [Teacher and Student Freedom and Responsibility when Working in Small Groups] / Розалина Димитрова / Rozalina Dimitrova
575 – 580 Контрол и самоконтрол в часовете по физическо възпитание и спорт [Control and Self-control in Physical Education and Sports Classes] / Снежана Йоргова / Snezhana Yorgova
581 – 597 Мониторинг на туристическите ресурси в Русе и неговите околности [Monitoring of Tourist Resources in Ruse and its Surroundings] /
Йордан Адолфов / Yordan Adolfov
598 – 603 Художествените представи в произведенията на Елин Пелин
[The Artistic Performances in the Works of Elin Pelin] / Биляна Николова / Bilyana Nikolova
604 – 616 Тенденции в туризма през последните години [Trends in Tourism in Recent Years] / Иван Бонев / Ivan Bonev
617 – 620 Иновативни методи на обучение в условията на електронна среда [Innovative Teaching Methods in the Electronic Environment] / Християна Симеонова / Hristiyana Simeonova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Иновативни методи на обучение в условията на електронна среда

Следваща статия

Най-красивата музика е за Коледа

Следваща статия
Най-красивата музика е за Коледа

Най-красивата музика е за Коледа

Необичайни новогодишни традиции

Необичайни новогодишни традиции

Моят празник в образи

Моят празник в образи

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"