МЕТОДИКА И ОПИТ
The Curriculum
Phil Budgell
Education Leadership Consultancy (UK)
https://doi.org/10.53656/voc22-212curi
Abstract. It is proposed that respect for agency and choice for the pupils is a priority of education…
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
Социално педагогическо приложение на STEM подхода при ученици със специални образователни потребности в професионалното обучение
Д-р Калоян Дамянов
Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град
https://doi.org/10.53656/voc22-210soci
Резюме. Чрез използването на приобщаващо и ефективно STEAM образование на ученици със специални образователни потребности и с предоставяне на социално педагогическа подкрепа, се обогатяват техният учебен опит и възможности за заетост…
СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
Великденските празници – обща цел на европейските педагози в etwinning общност за споделяне и сътрудничество
Цветослава Илиева
ДГ „Щастливо детство“ – Плевен
https://doi.org/10.53656/voc22-27veli
Резюме. Авторът споделя опита си за работата на екипа при ДГ „Щастливо детство“ – Плевен, като равноправен участник в eTwinning общност на училищата в Европа и активни участници в проект с акцент традициите във Великденските празници…
ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
100-годишнината на Търговската гимназия „Княз Симеон Търновски“
Снежана Танева
Търговска гимназия „Княз Симеон Търновски“ – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/voc22-231turg
На 15 септември 1921 година в изпълнение на Заповед № 7180 на Министерството на търговията, промишлеността и труда, отваря врати Смесеното нисше училище за търговия и кооперативно дело, което е първото професионално учебно заведение в региона на Стара Загора…
УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
Днес представяме: ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
SТЕМ подход в обучението по математика във втори клас
Веселина Георгиева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-251stem
Резюме. Текстът представя поредица от STEM упражнения, реализирани с учениците от вторите класове на ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас…
PERMA модел за стимулиране на образователните постижения на децата и учениците от XXI в.
Севил Иванова, Михаил Ненов
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-252perm
Резюме. Изследването проследява процеса на създаване на първото новосъздадено българско държавно училище през XXI век…
Приложение на бинарния урок като форма на обучение в учебните часове по история и цивилизации
Даниела Христова
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-253bina
Резюме. Настоящото изследване се фокусира върху приложението на бинарния урок, разглеждан като нетрадиционна методическа идея в обучението по история…
Използване на статистически методи и икт за представяне на преобладаващ личностен тип в класа
Полина Димитрова
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-254izpo
Резюме. Статията представя урок, чиято основна цел е да се представят данни чрез таблици и диаграми с помощта на компютърната програма Excel…