Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2020

Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-12-2020
в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2020
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXVIІI / VOLUME 28, 2020

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 112
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113 – 216
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 217 – 328
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 329 – 444
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 445 – 548
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 549 – 668

DISCUSSION / ДИСКУСИОННО
419 – 430: Сливането на висшите училища в България като форма за консолидация [Merger of the Schools of Higher Education in Bulgaria as a Form of Consolidation] / Маргарита Бъчварова /Margarita Bachvarova

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Ирина Колева / Irina Koleva
451 – 452: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Христо Белоев / Hristo Beloev

EDUCATIONAL ASSESSMENT / ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
636 – 650: Оценяването по роден език в контекста на националните образователни стратегии [Evaluation in Bulgarian in the Context of National Educational Strategies] / Снежанка Георгиева / Snezhanka Georgieva
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
9 – 21: Анализ на участието на България в програма „Хоризонт 2020“ в пери­ода 2014 – 2018 г. [Analysis of the Participation of Bulgaria in “Horizon 2020” Program for the Period 2014 – 2018] / Светла Бонева /
Svetla Boneva
22 – 46: Накъде води този път? Констатации, основани на някои особености на системата на основното и средното образование в България [Where Does This Path Lead to? Findings Based on Certain Particularities of the System of Primary and Secondary Education in Bulgaria] / Милен Велушев /
Milen Velushev
161 – 171: Children’s University Activities as Implementation of the Third Mission of Higher Education Institution / Mariana Petrova, Lyubomira Popova, Dorota Dejniak
172 – 187: Възможности и предизвикателства пред финансирането на качествена наука в ЕС. Ролята на Европейския научноизследователски съвет и участието на България [Opportunities and Challenges for the Financing of Quality Science in the EU. The Role of the European Research Council and the Participation of Bulgaria] / Елена Благоева-Хазърбасанова / Elena Blagoeva-Hazarbassanova
223 – 236: Европейските фондове и финансиране на висшето образование в България [European Funds and Higher Education Funding in Bulgaria] / Иван Желев, Севдалина Христова / Ivan Zhelev, Sevdalina Hristova
237 – 248: European and National Measures in Support of Public-Private Partnerships in Higher Education / Krasimira Valcheva, Alexander Valkov
249 – 260: Contemporary Trends of Professional Training Specialists in the Economic Field at Higher Education Institutions of Poland and Ukraine / Alla Zagorodnya, Nadezhda Chernukha, Mariana Petrova
335 – 364: Образование за устойчиво развитие – социокултурни аспекти и педагогически измерения [Education for Sustainable Development – Socio-Cultural Aspects and Pedagogical Dimensions] / Даниела Димова / Daniela Dimova
365 – 378 The Strategy of Human Rights Study in Education / Balian Anush, Nataliya Seysebayeva, Natalia Efremova, Liliia Danylchenko

 

EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY / ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО
ОБЩЕСТВО
188 – 200: Информация, информатизация и образование – проблеми и перспективи [Information, Informatization and Education – Problems and Prospects] / Чавдар Милков / Chavdar Milkov
291 – 306: Знанието като фактор за дигиталната конкурентоспособност на България [Knowledge as a Factor of the Bulgarian Digital Competitiveness] / Мария Марикина / Maria Marikina
307 – 319: Дигитални умения на специалистите в морската индустрия. Тенденции в развитието [Digital Skills of the Marine Industry Specialists. Development Trends] / Йордан Сивков / Yordan Sivkov
481 – 500: Обучението в специалност „Корабоводене“ във Висшето военноморско училище „Никола Й. Вапцаров“ в условия на COVID-19 [Тhe Education in “Navigation” Specialty at Nikola Vaptsarov Naval Academy in the Terms of COVID-19] / Благовест Белев, Валери Стоянов / Blagovest Belev, Valeri Stoyanov
501 – 518: Дигитални комуникационни умения за професионална реализация на студентите [The Need of Digital Skills for Successful Professional Realization of Students] / Славянка Ангелова, Любомира Христова / Slavyanka Angelova, Lyubomira Hristova

HIGHER EDUCATION / ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ
453 – 467: Насърчаване на сътрудничеството между висшите училища и бизнеса [Promoting Cooperation between Higher Education Institutions and Business] /
Добринка Стоянова, Блага Маджурова, Гергана Димитрова, Стефан Райчев / Dobrinka Stoyanova, Blaga Madzhurova, Gergana Dimitrova, Stefan Raychev
468 – 480: Взаимовръзка между качеството на образователния продукт и публичния образ на висшето училище [Quality of Educational Product in Higher Schools and Building the Public Image] / Теофана Димитрова, Велин Станев, Илиана Илиева / Teofana Dimitrova, Velin Stanev, Iliana Ilieva
589 – 605: Higher Education as a Public Good / Yulia Nedelcheva, Miroslav Nedelchev
606 – 613: Стратегия „Хоризонт Европа“ 2021 – 2027 – нова възможност за развитие на научните изследвания [Horizon Europe 2021 – 2027 Strategy –
a New Opportunity for Research Activity] / Радка Иванова / Radka Ivanova
614 – 624: The Purpose of the Subject Physical Education and Sport in the System for Higher Education in Republic of Bulgaria / Petya Hristova

INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
69 – 77: Ethnic Upbringing as a Part of the Ethnic Culture / Sholpankulova Gulnar Kenesbekovna
78 – 93: Развитие и актуални модели на взаимодействието „образователни ин­ституции – семейство“ като мерки за преодоляване на рефлексивни фактори за дискриминация в образованието [Development and Current Models of Interaction „Educational Institutions – Family” as Measures to Take over Reflective Factors for Discrimination in Education] / Лало Каме­нов / Lalo Kamenov
94 – 103: Образователна политика при класическия подход на Жан Пиаже в бъл­гарското приобщаващо образование [Educational Policy in the Classical Jean Piaget’s Approach in Bulgarian Inclusive Education] / Милен Замфи­ров / Milen Zamfirov
201 – 208: Social Status of Disabled People in Russia / Elena G. Pankova, Tatiana V. Soloveva, Dinara A. Bistyaykina, Olga M. Lizina
261 – 272: Inclusive Education in Pre-University Education in Romania a Case Study: The Eduform Project / Roxana Stefanescu

IN MEMORIAM / В ПАМЕТ НА
104 – 105: За светлината, която излъчва… В памет на проф. д.п.н. Асемгул Мал­дажанова [About the Light She Shed… In Memory of Prof. Assemgul Maldazhanova] / Ирина Колева / Irina Koleva

INTERCULTURAL EDUCATION / ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
26 – 35: Post-Graduate Qualification of Teachers in Intercultural Educational Environment / Irina Koleva, Veselin Tepavicharov, Violeta Kotseva, Kremena Yordanova

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
47 – 68: Централно- и източноевропейската онлайн библиотека (CEEOL) като възможност за разпространение и за достъп до научни зна­ния в областта на социалните и хуманитарните науки от и за Централна и Източна Европа [Central and Eastern European Online Library (CEEOL) as Possibility of Dissemination and Access to Scientific Knowledge in the Field of Social and Humanitarian Sciences from and for Central and Eastern Europe] / Детелин Лучев / Detelin Luchev
119 – 135: Наукометричният подход като средство за обективиране на оценката в науката: развитие, възможности и съвременни тенденции [The Scientometric Approach as a Tool for Objectifying the Evaluation in Research: Development, Opportunities and Modern Trends] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
136 – 152: Обществени колекции с музеен профил в българските висши училища: създаване, управление, перспективи [Public Collections with Museum Profile in Bulgarian Higher Education Institutions: Creation, Management, Perspectives] / Вера Бонева / Vera Boneva
153 – 160: Миграция и миграционни процеси [Migration and Migration Processes] /
Веселина Иванова / Veselina Ivanova
273 – 281: Project-Based Learning and Teaching (Moscow Polytech Experience) / Marina Kurbakova
282 – 290: Холистичният подход в обучението на студенти по социална педагогика [The Holistic Approach in Teaching Social Pedagogy Students] / Цвета Делчева / Tzveta Delcheva
379 – 391: Практика, базирана на доказателства, и дистанционно обучение през XXI век – нови перспективи [Evidence-Based Practice and Distance Education in the 21st Century – New Perspectives] / Добринка Георгиева, Мая Чолакова /
Dobrinka Georgieva, Maya Tcholakova
392 – 418: Финансова грамотност и финансово поведение на българските студенти [Financial Literacy and Financial Behavior of Bulgarian Students] / Красимир Маринов / Krasimir Marinov
625 – 635: Нагласи и очаквания за ролята на вътрешните комуникации на фирмата [attitudes and expectations on the internal communications role] /николай кънчев / nikolay kanchev

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
154 – 177: Action Research in Higher Education Fostering Transition toward a Sustainable Economy: Trainings in Ecopreneurship at Three Bulgarian Universities / Anna Varbanova
519 – 531: За необходимостта от мултидисциплинарен подход при преподаването на медицинска етика [On the Necessity of a Multidisciplinary Approach to the Teaching of Medical Ethics] / Веселина Славова / Veselina Slavova
532 – 541: Professionally Important Qualities of the New-Type Teacher / Maria Teneva, Zlatka Zhelyazkova
555 – 571: „Инкубатор на интегрирани градски образователни мрежи“. За предизвикателствата и поуките на едно практическо изследване [„Incubator of Integrated City-based Educational Networks“. About the Challenges and Lessons Learned of an Action Research Project] / Силвия Николаева / Silvia Nikolaeva
572 – 587: Участие на гражданите във формиране, изпълнение и мониторинг на областни политики за образование [Participation of Citizens in the Formation, Implementation and Monitoring of Regional Education Policies] / Татяна Даскалова / Tatyana Daskalova

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
320 – 321: Помощни средства и технологии в приобщаващото образование [Assisting Devices and Technologies in Inclusive Education] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska
431 – 437: Отзив рецензия на обучителен пакет от помагала в системата на пред-
училищното и училищното образование [Annotation of Training Package of Textbooks in the System of Pre-School and School Education] / Ирина Колева /
Irina Koleva
651 – 656: Нов поглед към историята на висшето икономическо образование в България [A New Look at the History of Higher Education in Economics in Bulgaria] / Margarita Marinova / Маргарита Маринова

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2020, година XXVIII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2020, година XXVIII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2020, година XXVIII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2020, година XXVIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Живите класни стаи

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2020 г.

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2020 г.

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2020 г.

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"