Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-05-2025
в Uncategorized
A A

Pervin Bezirci

Istanbul University

https://doi.org/10.53656/for2025-02-06

Abstract. In an era of uncertain information explosion and accessible media, libraries worldwide have rapidly embraced the digitization of their resources to develop a survival mechanism and support education by increasing relevance. To meet the ever-changing needs of researchers and remain relevant in the 21st century, academic libraries have had to take on new roles. As cultural memory institutions, libraries have had to improve their infrastructure in line with the developments in information technologies to provide information resources following the needs and expectations of researchers, to support education, and to ensure that their collections can be used by future generations. This has led to the need to transfer existing printed resources to readable formats and/or media through communication technologies. In this framework, the study discusses the contribution of digitization projects, which have increased in academic libraries in parallel with digital transformation processes, to education. The Istanbul University “Istanbul Cultural Heritage Digital Library (DijitalKütüpİST)” project is briefly described as an example of information access services in new-generation libraries. In conclusion, this paper highlights the contributions that university libraries make to scientific research and education through digitalization and enhanced information access, by analyzing the researcher profiles and quantitative data from the DijitalKütüpİST Project, which digitally connects cultural heritage works of historical significance with researchers.

Keywords: digitization; rare works; digital transformation; university libraries; ıstanbul university library; linguodidactology

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailState and Barriers to the Digitalization of Small and Medium-Sized Enterprises in Bulgaria Default ThumbnailTo Be or Not to Be… Educated Digitally? The Conclusions from the Transformation of Еducational Process during COVID-19 – the Point of View of the University Professors Default ThumbnailInnovations in Small and Medium Enterprises – State and Challenges Default ThumbnailThe Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
Етикети: digital transformationdigitizationıstanbul university libraryLinguodidactologyrare worksuniversity libraries

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България

Следваща статия

Постистината като езиков и културен феномен

Следваща статия

Постистината като езиков и културен феномен

Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)

STEM център по математика и информатика и изцяло обновен физкултурен салон вече ще подпомагат обучението и спорта на учениците в ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в село Скравена

STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"