Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Моделът STRONG – възможност за използване и развиване потенциала на талантливите ученици от професионалните гимназии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-05-2025
в Uncategorized
A A

Илиян Василев

Софийски университет „Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2025-4.07

Резюме. Предложеният модел е насочен към група ученици, за които се говори само когато постигнат поредните успехи и страната ни има основания да се гордее с техните постижения, а именно – талантливите ученици. В статията се описват същността и технологията на реализиране на модела STRONG. Даден е конкретен пример за неговата съдържателна реализация чрез примера на пет професионални гимназии в София, които обучават по професионално направление 523 „Електроника, автоматика, комуникационна и компютърна техника“ от действащия Списък на професиите за професионално образование и обучение за 2023 г. Предимствата на предложения модел са, че чрез модифицирани форми и преструктуриране на учебната програма, чрез модулно обучение в селектирани групи се предоставя  възможност за използване и развиване на потенциала и възможностите на талантливите ученици. Технологично моделът се реализира в два етапа: STRONG-α, STRONG-β и включва дуалната система на обучение, която в настоящата образователна практика е приоритетна. Важен положителен ефект от приложението на модела STRONG е по-ранното завършване на професионалното средно образование и уверено включване на младия човек в образователния процес във висшето училище чрез съкращаване срока на обучение в него. Това ще доведе до времева редукция в годините на обучение в ОКС „Бакалавър“ и възможност за по-интензивно захранване на индустрията с инженерни специалисти.

Ключови думи: професионално образование; талантливи ученици; модулно обучение

 

Откривателството не е търсене на нови пейзажи, а поглед с други очи.

Марсел Пруст

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа връзката между средното и висшето образование по специалност „Съдебна администрация“ в Република България Default ThumbnailДиагностика на формираната професионална компетентност на бъдещи инженери по енергетика Default ThumbnailДвата модела практика в професионалното обучение: теоретична или реална и практическа, SWOT анализ Default Thumbnail„Песента на Желанието (Кама)“: Ако срещнеш Кама, не го убивай
Етикети: модулно обучениеПрофесионално образованиеталантливи ученици

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Изследване и анализ на нагласите на студентите при използване на генеративен инструмент на изкуствен интелект

Следваща статия

Изследване на прилагането на закалителни процедури в детската градина, насочени към формиране на здравна култура при децата

Следваща статия

Изследване на прилагането на закалителни процедури в детската градина, насочени към формиране на здравна култура при децата

Eфективност на академичната подготовка на студентите от педагогическите специалности

Transformation of Social and Educational Relations in the Context of Digitalization

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"