Мила Златева, Юрий Янакиев
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.05
Резюме. Изследването има за цел да проучи връзката между мултикултурната осъзнатост на учителите и демографските фактори и факторите на професионалната им среда. За целта е апробирана скала за измерване на педагогическа мултикултурна осъзнатост и нагласи спрямо етнически различните деца в образованието (Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS), Ponterotto, Baluch, Greig & Rivera). В проучването взимат участие 146 педагози от цялата страна. Статистическият анализ на данните показва добро ниво на вътрешна консистентност на скалата (Cronbach`s alfa = 0,77).
Хипотезите на изследването потвърждават, че мултикултурните нагласи се влияят от демографските фактори и факторите на професионалната среда.
Ключови думи: учителски нагласи; педагогическа мултикултурна осъзнатост; нагласи в образованието; Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS)