Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Пропедевтика на понятието „самостойно хранене при растенията“ в детската градина и в обучението по родинознание в I и II клас

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-04-2023
в Uncategorized
A A

Доц. д-р Ваня Петрова
Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.08

Резюме. Статията разглежда необходимостта и възможностите за по-целенасочено предварително запознаване на учениците в детската градина и в I и II клас със значението на светлината за растенията с цел подпомагане разбирането и осмислянето на самостойното хранене при растенията в обучението по човекът и природата в III клас. За преодоляване на съществуващите дефицити и за създаване на познавателни предпоставки за разкриване в III клас на концепцията за самостойно хранене при растенията се предлага още в детската градина и в обучението по родинознание в I и II клас да се повиши делът на методическите акценти върху значението на светлината за развитие на растенията. Анализът на образователните изисквания в детската градина и за обучението по родинознание (I и II клас) показва, че съществува известно подценяване на ролята на светлината и когато впоследствие детето се изправя пред изцяло новата концепция за самостойно хранене, му липсва свързващо познавателно звено, което да създаде известна познавателна приемственост при разкриване на самостойното хранене при растенията. В изследването се установява степента на познаване на светлината като необходимо условие за живота на растенията и се предлагат варианти за постепенно натрупване на повече познавателен опит относно ролята на светлината за развитие на растенията. Този опит се разглежда като предпоставка за осъществяване на ефективна приемственост в обучението по човекът и природата в коментирания сегмент.
Ключови думи: обучение по човекът и природата в начален етап; самостойно хранене при растенията; роля на светлината за развитие на растенията

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailContribution To The Reduction Of The Ship’s Switchboard By Applying Sensor Technology Default ThumbnailCоциално-педагогически виждания на студентите от специалност „Социални дейности“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ Default ThumbnailArtificial Intelligence and Its Protection as an Invention Default ThumbnailУчителски институт в Бургас – дългогодишна ползотворна традиция

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проучване мнението на студентите от специалност „Социална педагогика“ за доброволческа работа

Следваща статия

Съвременни подходи за изследване на неравенството като социално- педагогически проблем

Следваща статия

Съвременни подходи за изследване на неравенството като социално- педагогически проблем

Мотивацията като ключов фактор в обучението на студенти по български жестов език

Приложение на метода контент-анализ на учебно съдържание в подготовката на студенти от педагогически специалности в условията на дистанционно обучение

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"