Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Равнище на формираност на ключовата компетентност „общуване на роден език“ на учениците в начална училищна възраст според техните учители и родители в сравнителен план

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-12-2021
в Uncategorized
A A

Теодора Вълева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-6-98-mothtog/prim

Резюме. Статията представя сравнителен анализ на резултатите от направено анкетно изследване с учители и родители на ученици в началния етап на основната образователна степен. Целта е да се установи равнището на формираност на ключовата компетентност „Общуване на роден език“. Изводите, формирани на основата на получените данни, биха били полезни за оформянето на по-ясна представа за равнището на формираност на горепосочената компетентност у малките ученици. Предвид възрастовите и психофизиологическите особености на учениците в началния етап на основната образователна степен, както и въз основа на проведеното анкетно проучване, може да се твърди, че устното общуване е водещо и по-предпочитано от тях.
Най-големи затруднения подрастващите срещат при създаването на текстове (чужди или собствени) и е необходимо да се работи в тази посока, както и да се наблегне на усъвършенстването на тези умения от страна и на учители, и на родители, а взаимодействието и взаимопомощта между тези две страни е съществена и определяща, защото те са хората, намиращи се най-близо до малките ученици.
Ключови думи: сравнителен анализ; учители; родители; ключова компетентност „общуване на роден език“

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбразованието в дигитална среда – резултати, оценки, изводи Default ThumbnailИдеята за човека в политическата философия на модернизма Default ThumbnailПрилагане, адаптиране и важност на иновативния метод саундпейнтинг в предучилищна възраст Default ThumbnailИзползването на изкуствен интелект в преподаването на български като чужд

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Съвременната българска литература като средство за формиране на оценъчни способности у подрастващите за девиациите в поведението

Следваща статия

Ново учебно помагало по правопис за юристи

Следваща статия

Ново учебно помагало по правопис за юристи

Годишно съдържание на научното списание „Български език и литература“ 2021г.

Сведения за българската история през IX – XI в., Отразени в руския хронограф

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"