Маргарита Таушанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/voc21.24digi
Резюме. В статията се акцентира върху дигиталните компетентности, дигиталната грамотност и дигиталните умения, които се развиват в процеса на обучение по технологии и предприемачество в VIII клас. Направен е преглед на общоприетите схващания за понятието дигитална компетентност, допирните точки и различията между термина и свързаните с него понятия – дигитални умения и дигитална грамотност. Обучението е ориентирано към увеличаване обема на самостоятелната работа. Чрез комбинация от теория и практически упражнения, базирани на интерактивни методи, учениците развиват личните си качества и интереси.
Ключови думи: дигитални компетентности; дигитална грамотност; дигитални умения; кариера
