Над 65 становища са пристигнали в МОН за проекта на образователен закон.
МТова стана ясно на заседанието на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество към МОН. Изразените мнения подсказват, че обществото очаква промените в нормативната уредба, които да я направят адекватна на потребностите на модерното образование, коментира заместник-министър Ваня Кастрева. Положително се оценяват наличието на структурна последователност, единна логика и вътрешната свързаност на текстовете в проекта, както и акцентът върху детето. Като плюс на проекта се окачествява и целта – от българското училище да излизат не само знаещи, но можещи и компетентни младежи. Да се възпитават нови поколения с отношение към образованието и към ученето през целия живот. В становищата се подкрепя предефинирането на видовете училища, въвеждането на дуалното обучение в професионалните гимназии, теорията и практиката в тези училища да станат втори задължителен държавен зрелостен изпит. Положително е и отношението към идеята да се въведе регистър на програмите за квалификация. Подкрепа получават и текстовете за по-тясна координация между местната и централната власт при решаване на проблеми на образованието.
Четете повече в бр. 4, 22 – 28 януари 2015 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg