Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2022 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2022, година LXIV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-12-2022
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2022 г.
A A

2022: ГОДИНАТА НА Е. Т. А. ХОФМАН

“Unheimlich Fantastisch – E.T.A. Hoffmann 2022”: The Hoffmann’s Year at Staatsbibliothek zu Berlin

Benjamin Schlodder
Berlin State Library

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-6bS

Abstract. This article introduces the E.T.A. Hoffmann Archive at the Berlin State Library as well as the E.T.A. Hoffmann Online Portal, which could be established as the main platform to start all E.T.A. Hoffmann research…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Freud and Jentsch read Hoffmann’s Uncanny Automata

Assoc. Prof. Dr. Kamelia Spassova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-7KS

Abstract. The following paper examines the elaboration of the concept of uncanny between literature and psychoanalysis. In shaping the concept, both Ernst Jentsch in “On the Psychology of the Uncanny” (1906) and Sigmund Freud in “The Uncanny” (1919) carefully read Hoffmann’s fantastic stories of automata. While Freud develops his theory of the uncanny (concerning the automatism of unconscious repetition) by reading “The Sandman”, Jentsch dwells on “Automata” in his approach on intellectual uncertainty.

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Серапионова следа в последния разказ на Хофман „Ъгловият прозорец на братовчеда“

Гл. ас. д-р Елица Дубарова-Петкова
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас (България)

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-8ED

Резюме. Последният разказ на Хофман – „Ъгловият прозорец на братовчеда“, създава предизвикателство от литературнотеоретичен характер, доколкото ни изправя пред въпроса възможно ли е Хофман – романтикът, създателят на едни от най-ярките фантастични и диаболистични фабули, в заника на творческия си път да е изменил на дълбоката си романтическа същност и да е преминал в руслото на реалистичния художествен метод…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Алхимични символи и мотиви в новелата на Е. Т. А. Хофман „Златната делва“

Д-р Таня Бедаваджиева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-9tA

Резюме. Настоящите наблюдения са един опит в изследването на новелата „Златната делва“ от Е. Т. А. Хофман…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


Литературознание

Приложение на литературоведското понятие „хронотоп“ в социологическия анализ

Доц. д-р Катя Михайлова
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-1KM

Резюме. Статията представя интердисциплинарен теоретичен опит за пренос на литературоведското понятие хронотоп в методологическата координата на социологическия анализ…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


Езикознание

Как учениците употребяват съюзите нито – нито, ту – ту и хем – хем? (Национална анкета)

Гл. ас. д-р Магдалена Абаджиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-2MA

Резюме. Настоящата статия представя резултатите от проведено през месец юни 2022 г. езиковедско проучване за начина, по който учениците употребяват съюзите нито – нито, ту – ту и хем – хем…

виж повече

 


Български език и литература в началното училище

Символът като средство за реализация на интердисциплинарен подход в обучението по музика и български език и литература в начален образователен етап

Доц. д-р Пенка Марчева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Педагогически колеж – Плевен

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-3MP

Резюме. Възможностите на символа като средство за реализация на интердисциплинарен подход в обучението по музика и литература в начален образователен етап е темата, която се разглежда в тази публикация…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Приложение на проектно базираното обучение в уроците по литература (I – IV клас)

Гл. ас. Златина Димитрова
Бургаски свободен университет

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-4Z

Резюме. Децата на XXI век общуват глобално и разполагат с неограничен достъп до информационни ресурси…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


Рецензии и информация

Реториката в съвременното българско образование (Учебни помагала в помощ на изучаването на ораторското изкуство в училищата и в университетите)

Доц. д-р Владислав Миланов
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-10M

Резюме. Настоящият текст представя две съвременни издания, посветени на преподаването на реториката в българските средни и висши учебни заведения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

A Study of the Public Inscriptions in Veliko Tarnovo as Products of Different Types of Literacies

Assoc. Prof. Dr. Yarmila Daskalova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

https://doi.org/10.53656/bel2022-6-11YD

Abstract. The book explores the linguistic cityscape of Veliko Turnovo focusing on the multimodal aspects of the signs that make the landscape…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2022, година LXIV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4/2022, година LXIV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 5s/2022, година LXIV Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. Български език и литература, 2022 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

A Study of the Public Inscriptions in Veliko Tarnovo as Products of Different Types of Literacies

Следваща статия

Българите в ГУЛАГ: случаите на политическите емигранти Недю Саков и Петър Маринов

Следваща статия

Българите в ГУЛАГ: случаите на политическите емигранти Недю Саков и Петър Маринов

Publius Iuventius Celsus: един забележителен римски юрист като управител на провинция Тракия

Противостоенето на институциите в светлината на оръжейните скандали при управлението на Филип Димитров (1991 – 1992 г.)

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"