Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение"

Чуждоезиково обучение, книжка 5, година XLII, 2015

от
19-10-2015
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение"
A A

 СЪДЪРЖАНИЕ / CONTENTS

APPLIED LINGUISTICS /
ПРИЛОЖНО ЕЗИКОЗНАНИЕ

Акционалност на диалогичното единство с начален подбудителен изказ
[Actionality of the Exchange with an Initiative Directive Speech Act]
/
Донка Мангачева / Donka Mangatcheva – 487

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY /
МЕТОДИКА

Теоретични основи на граматичен минимум по турски език
[Theoretical Foundations of a Grammatical Minimum of Turkish Language]
/
Милена Йорданова / Milena Yordanova – 498

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

LANGUAGE AND CULTURE /
ЕЗИК И КУЛТУРА

Поглед към света на женските литературни салони
[Women’s Literary Salons World at a Glance]
/
Цвета Тодорова / Tzveta Todorova – 505

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

La Représentation des Femmes Dans L’affiche Suisse (Vision Fantasmée, Idéale ou Virtuelle)
[The Women in the Swiss Posters]
/
Brigitte Grass – 525

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY /
ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

За названието мундрага
[On the Name Mundraga]
/
Емил Боев / Emil Boev – 535

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

EVENTS / ХРОНИКА

Лвовската българистика от ново време
[Lviv Bulgaristics of New Time] /
Олга Сорока / Olga Soroka – 548

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Международна научна конференция „Българистични четения“ – Сегед 2015
[International Scientific Conference of Bulgaristics Readings “ – Sеgеd 2015] /
Камен Михайлов / Kamen Mihaylov – 553

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

REVIEWS AND ANNOTATIONS /
РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

„Изследвания в обучението по съвременни езици“ от Tодор Шопов и Екатерина Софрониева – преглед на книгата
[“Research in Modern Education Languages” by Todor Shopov and Ekaterina Sofroniev – Book Review] /
Петър Тодоров / Peter Todorov – 556

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Сборник в чест на проф. Мария Китова
[Assembly in honor of Prof. Maria Kitova] /
Магдалена Караджункова / Magdalena Karadjounkova – 560

 

Старогръцкият език – вход към света на античната култура
[Ancient Greek − Entrance to the World of Ancient Culture] /
Анета Димитрова / Aneta Dimitrova – 565

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Научни постижения на перспективни филолози
[Scientific Achievements of Prospective Philologists] /
Андрея Крупев / Andreas Krupa – 569

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Саморегулираното учене – предизвикателство към академичната среда и показател за качество на образованието
[Self-regulated Learning – a Challenge to Academia and Benchmark for Quality of Education] /
Илиана Петкова / Iliyana Petkova – 572

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ

На наших глазах появляется культура текстинга
[We Face the Birth of the Texting Culture] /
Валерий Ефремов / Valeriy Efremov – 577

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Обучение грамотному русскому письму детей, для которых русский язык неродной
[Competent Written Russian Language Skills Educational Program for Children that are not Native Speakers]
/
Андрей Остапенко, Вячеслав Гузеев / Andrey Ostapenko, Viatcheslav Guseev – 582

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS /
В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ БУКИ“ ЧЕТЕТЕ – 593

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – 595

 

нагоре


 АКЦИОНАЛНОСТ НА ДИАЛОГИЧНОТО ЕДИНСТВОС НАЧАЛЕН ПОДБУДИТЕЛЕН ИЗКАЗ

 

Донка Мангачева

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

 

Резюме. Статията систематизира и обобщава резултатите на едно лингвопрагматично изследване върху акционалността на диалогичното единствос въвеждащ подбудителен акт (въз основа на португалски езиков корпус).Представеният модел за анализ обхваща съществените принципи и начини засловесно междуличностно взаимодействие като фактори за формулиране нарепликата за отговор, както и възможностите за нейната синтактична реализация. Насоките за многоаспектно описание на минималната диалогична единица може да намерят място в концептуалната основа на приложното (учебно)моделиране на диалога.

Keywords: linguistic-pragmatic study, communicative interaction, actionalityof the exchange, initiative directive speech act, verbal response, minimal dialogicunit

 

ACTIONALITY OF THE EXCHANGE WITH AN INITIATIVEDIRECTIVE SPEECH ACT

Abstract. The article systematizes and summarizes the results of a linguisticpragmaticstudy on the actionality of the exchange with an initiative directivespeech act (on the basis of a Portuguese language corpus). The attention in theoutlined analytical approach is focused on the main principles and ways of thecommunicative interaction as factors for production and formulation of the verbalresponse. The guidelines for a multifaceted description of the minimal dialogic unitmay be integrated in the conceptual basis of the application (educational) dialoguemodelling.

Dr. Donka Mangatcheva, Assoc. Prof.

Department of Spanish and Portuguese Studies

Faculty of Classical and Modern Philology

University of Sofia

15, Tsar Osvoboditel Blvd.

1504 Sofi a, Bulgaria


  ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИНА ГРАМАТИЧЕН МИНИМУМ ПО ТУРСКИ ЕЗИК

Милена Йорданова

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Настоящата статия предлага теоретичен модел на бинарен граматичен минимум. Диахронният бинарен граматичен минимум на съвременниятурски и османски език е изграден на постиженията на туркологията и лингводидактиката.

Keywords: diachronic binary textbook, grammatical minimum, Turkish language

 

THEORETICAL FOUNDATIONS OF A GRAMMATICALMINIMUM OF TURKISH LANGUAGE

Abstract. The present article offers a theoretical model of a binary grammaticalminimum. The diachronic binary minimum for modern Turkish language andOttoman language is built on the achievements of Turkology and Linguo-didactic.

Dr. Milena Yordanova, Assist. Prof.

Faculty of Classical and Modern Philology

University of Sofia

15, Tsar Osvoboditel Blvd.

Sofia, Bulgaria


 ПОГЛЕД КЪМ СВЕТА НА ЖЕНСКИТЕЛИТЕРАТУРНИ САЛОНИ

Цвета Тодорова

Софийски университет „Св. Климент Охридски“ 

WOMEN’S LITERARY SALONS WORLD AT A GLANCE

Dr. Tzveta Todorova, Assoc. Prof.

University of Sofia

15, Tsar Osvoboditel Blvd.

Sofia, Bulgaria

 

LA REPRÉSENTATION DES FEMMES DANSL’AFFICHE SUISSE (VISION FANTASMÉE,IDÉALE OU VIRTUELLE)

Brigitte Grass

Bibliothèque de Genève, Suisse

Резюме. В статията „Представянето на жените върху швейцарскитеафиши“ се показва развитието на различните виждания за представяне наженския образ в швейцарските афиши през ХХ век и как отразяването наженското тяло и идеята за женското начало предизвиква ожесточени дискусиисред представителите и на двата пола.

Keywords: swiss posters, women, feminism, sexism


 

 THE WOMEN IN THE SWISS POSTERS

Abstract. Posters are age-old means of communication, as they are used for announcingall kinds of events of everyday life. At the beginning of the 20th century,relatively high levels of public morality acted as a safeguard against some sociallyunacceptable posters. In the second part of the century, there were essentially feministmovements that opposed so-called sexist posters. However, no effective legislationforbids the use of the naked female body in posters as long as it is not considered«contrary to public order». This notion is obviously very subjective as its limits dependon each person’s age, sensibility, education, etc. Two paradoxes illustrate thediffi culty of making a judgment about “good moral” in posters: “sexist” publicity isdisapproved by a majority of French and Swiss people, but in reality they allow for a10 to 40 percent increase in sales of the underlying products; posters which are forbiddenor censured rapidly become desirable to collect.

Mrs. Brigitte Grass

Responsible for the collection of posters

Library of Geneva

Geneva, Switzerland


  ЗА НАЗВАНИЕТО МУНДРАГА

Емил Боев

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Един от важните проблеми на изследванията върху прабългарите,или първобългарите, са тези за техния произход, родствената им връзка с другиетнокултурни общности, както и езиковото родство с тях. Липсата на достатъчнописмени паметници затруднява езиковите изследвания. Въпреки това наличнитеоткъслечни данни са достатъчно убедителни, за да се наложи изводът, че езикътна прабългарите принадлежи към алтайската етнолингвистична общност и специално към нейната хунобългарска група. Тя именно прониква първа от СевернаАзия в Европа, пренасяйки на запад нови културни и езикови елементи.

Keywords: protobulgares, altai ethnolinguistic group, Mundraga


 ОБУЧЕНИЕ ГРАМОТНОМУ РУССКОМУ ПИСЬМУ ДЕТЕЙ, ДЛЯ КОТОРЫХ РУССКИЙ ЯЗЫК НЕРОДНОЙ

1Андрей Остапенко, 2Вячеслав Гузеев

1Кубанский государственный университет – Краснодар, Россия

2Академия повышения квалификации работников образования – Москва, Россия

Резюме. В статье на основе знания последовательности формирования речевых навыков ребёнка предложена общая концепция обучения грамотному русскому письму детей-инофонов, в которой выделены частные пути формирования этого навыка у детей, для которых русский язык неродной. Концепция адаптирована к детям с родным болгарским языком.

Keywords: competent written Russian skills, speaking skills, children education,

language experience. 

 

EDUCATIONAL PROGRAM FOR CHILDREN THAT ARE NOT NATIVE SPEAKERS

Abstract. Based on the knowledge of sequential development of speaking skills among children, the article offers a general approach to training non native Russian speaking children competent written Russian skills. This approach is adapted for native Bulgarian speaking children.

Prof. Andrey Ostapenko

Kubansky State University

Krasnodar, Russia

 

Prof. Viatcheslav Guseev

Academy of professional competence for teachers

Moscow, Russia

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 4, година XXXIX, 2012 Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 6, година XXXIX, 2012 Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 3, година XXXX, 2013 Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 4, година XLI, 2014

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Професионално образование, година XVII, книжка 5, 2015

Следваща статия

сп. „История“, книжка 5, година XXIII, 2015

Следваща статия

сп. "История", книжка 5, година XXIII, 2015

Вдигат на крака спортни салони с данък „вредни храни“

Вдигат на крака спортни салони с данък „вредни храни“

200 милиона – за 4 центъра за върхови постижения

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"