Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.

Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2024
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.
A A
ГОДИНА LI / VOLUME 51, 2024
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНО ЕЗИКОЗНАНИЕ
9 – 20 Reflections on Working for the Council of Europe / Michael Byram
21 – 28 Синтактичният парадокс „едносъставно изречение“ [The Syntactic
Paradox “Single Sentenceˮ] / Марияна Георгиева / Mariana Georgieva
127 – 153 За арабското понятие „хурии“ (хур ʻин) и неговите репрезентации в българската възрожденска литература [On the Arabic Concept of Houries (ḥūr ʻīn) and its Representations in the Literature of the Bulgarian National Revival] / Галина Евстатиева / Galina Evstatieva
154 – 167 За емоционалните състояния и техните синтактични прояви
[On Emotional States and their Syntactic Representation] / Йовка Тишева, Марина Джонова / Yovka Tisheva, Marina Dzhonova
289 – 303 Необходимост от изучаване на речевата патология [Necessity of Studying Speech Pathology] / Юлияна Стоянова / Juliana Stoyanova
304 – 313 Възприемане и оценка на текст – реално интервю и интервю с изкуствен интелект [Perception and Evaluation of Text from an Interview with a Real Person and an Interview with an Artificial Intelligence] /
Деспина Василева / Despina Vasileva
314 – 325 Аспектуални особености на някои обстоятелствени изречения в превод на италиански (по корпус от произведения на Георги Господинов) [Aspectual Features of Some Circumstantial Clauses in Italian Translation (Based on a Corpus of Works by Georgi Gоspоdinov) /
Десислава Давидова / Dessislava Davidova
409 – 418 Динамика на езиковите процеси, книжовни норми и явления в про- цес на преустройство или кризи на общуването в българското общество [Dynamics of Language Processes, Literary Language Norms and Phenomena under Reconstruction or Crises of Communication in Bulgarian Society] / Владислав Миланов / Vladislav Milanov
419 – 436 За някои проблеми на използване на терминологията и нейното тълкуване в римскоправни текстове [About Some Problems of Terminology Usage and Its Interpretation in Roman Legal Texts] /
Малина Новкиришка- Стоянова / Malina Novkirishka-Stoyanova
437 – 453 A Note on the Language Components of Aphasia / Kostadin Chompalov, Dobrinka Georgieva
537 – 565 Analysis of the Morphological and Lexical Aspects of the Turkish Sections in the Work “The Second Journey of Bacho Kiro” / Abidin Karasu
566 – 585 За животните във фразеологията – буквално (върху материал от сръбската и хърватската фразеология) [Of Animals and Men (A Linguocultural Approach to Serbian and Croatian Phraseology) /
Мартин Стефанов / Martin Stefanov
586 – 595 Морфофонологични, фоносинтактични и лексикално-семантични аспекти на словното ударение в испанския език [Morphophonological, Phonosyntactic and Lexical-Semantic Aspects of Lexical Stress in Spanish] / Милена Маринкова / Milena Marinkova
681 – 688 Езиковите контакти и техните резултати [Language Contacts and Their Results] / Иля Златанов / Ilya Zlatanov
689 – 704 Превключване на езиковия код като феномен на междуезиковото взаимодействие:  върху примери от български и турски език [Language Code-Switching as a Phenomenon of Interlanguage Interaction: On Examples From Bulgarian and Turkish] / Исмаил Атасой, Гюлсюм Ерджан / Ismail Atasoy, Gulsum Ercan
705 – 713 Specifics of Pedagogical Speech in Distance Learning / Natalya Zhadko
LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
29 – 37 Developing Materials for Assessing Reading Literacy and Comprehension of Early Graders in Bulgaria and Italy / Vito Pirelli, Svetla Koeva
38 – 42 Ролята на дигиталните инструменти при преподаването на словашката фонетика в СУ „Св. Климент Охридски“ / [The Role of Digital Tools in Teaching of Slovak Phonetics at Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ] / Величко Панайотов / Velitchko Panaiotov
168 – 175 Techniques of Shortening in Maritime English / Galina V. Velikova
176 – 194 Изследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език [Exploring the Potential of Audiobooks to Build Key Competences in English Foreign Language Teaching and Learning] / Теодора Генова, Магдалена Гарванова / Teodora Genova, Magdalena Garvanova
326 – 335 Развиване на интегрирани комуникативни умения по английски език посредством видеопроекти [Developing Integrative Communicative Skills in the English Language through Video Project] / Хилда Терлемезян / Hilda Terlemezyan
336 – 341 Language Learning for Specific Purposes in Higher Education – Experiences and Trends / Dimitar Veselinov, Tsvetanka Dilkova
342 – 353 Усвояването на славянски език като чужд като условие за успешна интеграция на бежанците (за ситуацията на украинските медици в Чехия) [The Acquisition of Slavic as a Foreign Language as a Condition for Successful Integration of Refugees (On the Situation of Ukrainian Medics in the Czech Republic)] / Елена Крейчова, Надежда Сталянова, Тереза Бояновска / Elena Krejcova, Nadezhda Stalyanova, Tereza Bojanovska
455 – 466 Вербална и невербална комуникация между треньор и обучаеми по време на занятия по плуване с деца със СОП [Verbal and
Non-Verbal Communication between Coach and Trainees during Swimming Lessons] / Биляна Рангелова, Красимира Дешева, Петър Тодоров / Biliyana Rangelova, Krasimira Desheva, Petar Todorov
467 – 479 Педагогическо приложение на дигиталните технологии в обучението по чужд език: предимства и предизвикателства [Pedagogical Application of Digital Technologies in Foreign Language Education: Advantages and Challenges] / Ирена Димова, Пламен Цветков, Михал Павлов / Irena Dimova, Plamen Tsvetkov, Mihail Pavlov
480 – 490 Дебатът като форма на убеждаваща комуникация в университетското обучение по английски език [Debate as a Form of Persuasive Communication in University English Language Teaching] / Мария Нейкова / Mariya Neykova
596 – 603 Положителна учебна среда за обучение по дигитална и медийна грамотност [A Positive Learning Environment for Digital and Media Literacy Education] / Данаил Данов / Danail Danov
604 – 611 Интегриране на музика в езиковото обучение [Integration of Music in Language Teaching] / Анна Георгиева / Anna Georgieva
612 – 626 Специализиран икономически немски език в текстов вид Годишен доклад (Geschäftsbericht) [Economic German in Textform Annual Report (Geschäftsbericht)] / Силвия Василева / Silviya Vasileva
714 – 725 The Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition / Maria Mladenova
726 – 743 Учебно пособие по четене на текстове по козметика (върху материал от руски език) [Textbook on Reading Cosmetology and Cosmetics Texts (On Material From Russian)] / Ирена Петрова / Irena Petrova
LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
43 – 53 Романите на Салман Рушди в перспективите на постмодернизма през третото хилядолетие [Salman Rushdie’s Novels in the Perspectives of Postmodernism in the Third Millennium] / Иван Иванов / Ivan Ivanov
54 – 67 Безпокойство на готическото робство: романът „Еликсирите на дяво- ла“ [The Anxiety of Gothic Kinship: Generic and Aesthetic Heterogeneity in E. T. A. Hoffmann’s Novel “The Devil’s Elixirsˮ] / Огнян Ковачев / Ognyan Kovachev
68 – 74 Объркани във времето (Някои наблюдения върху най-новите български романи) [Confused in Time (Some Observations on the Latest Bulgarian Novels)] / Магдалена Костова-Панайотова / Magdalena Kostova- Panayotova
195 – 205 Китайска митология и трансмедиен сторителинг [Chinese Mythology and Transmedia Storytelling] / Елица Миланова / Elitsa Milanova
206 – 221 Между Омир и ChatGPT [Between Homer and ChatGPT (Is Artificial Intelligence an Unprecedented Phenomenon to Speech)] / Николай
Ценков / Nikolay Tsenkov
354 – 266 Дискурсът за етичното веганство като модел за изграждане на идентич- ност [The Discourse on Ethical Veganism as a Model for Identity Construction] / Силвия Петрова / Silvia Petrova
367 –377 Манипулативна употреба на метафори в икономически медийни статии [Manipualtive Use of Metaphors in Economic Media Articles] / Владимир Досев / Vladimir Dosev
491 – 498 О «переносном» употреблении местоимения «я» [On The “Figurative” Use of the Pronoun “I”] / Золян Тигранович / ZolyanTigranovich
499 – 509 Лингвокултурологични аспекти на превода на шеги и анекдоти (върху примери от три английски и американски комедийни сериала) [Linguocultural Aspects оf the Translation оf Jokes and Anecdotes (Based оn Examples from Three English and American Comedy Series)] /
Неда-Мария Панайотова / Neda-Maria Panayotova
627 – 642 Стратегии за прогнозиране в печатните медии в рамките на дискурсно-историческия подход: анализ на новините за фемицид [Predication Strategies in Printed Media within the Framework of Discourse-Historical Approach: An Analysis on the News of Feminicides /
Гюлсюм Сонгюл Ерджан, Нур Бану Елбюлкен, Исмаил Оркун Атасой /
Gulsum Songül Ercan, Nur Banu Elbulken, Ismail Orkun Atasoy
744 – 757 К вопросу о переводе поэтических текстов в романе Евгения Водолазкина „Чагин“ [On the Question of Translation of Poetic Texts in Evgeny Vodolazkin‘s Novel ‘Chagin’] / Антония Пенчева / Antonia Pencheva
758 – 768 Компютърните игри с митологично съдържание – бягство от реалността или нов образователен хоризонт [Computer Games Based on Mythology – a Way to Escape Reality or New Horizonts for Teaching] / Елица Миланова / Elitsa Milanova
LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY / 
ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ
75 – 89 Реперториум на средновековни южнославянски ръкописи и кописти в научноизследователски контекст [Repertoire of Medieval South Slavic Manuscripts and Scribes in Research Context] / Детелин Лучев, Максим Гойнов, Десислава Панева-Маринова, Радослав Павлов, Константин Рангочев / Detelin Luchev, Maksim Goynov, Desislava Paneva-Marinova, Radoslav Pavlov, Konstantin Rangochev
222 – 229 Проф. Иван Шишманов – между славянския и западния литературен канон [Prof. Ivan Shishmanov – Between Slavic and Western Literary Canon] / Людмил Димитров / Lyudmil Dimitrov
378 – 395 Ancient Translations and Reviews of the Holy Scriptures in the Greek Language. Contribution to the History of Biblical Translations / Ivana Peshic
643 – 658 Сравнение на референтни езикови рамки за различни по типология езици в изпитните системи по италиански и китайски като втори език [Comparison of Language Reference Frameworks for Different Language Types in the Test Systems of Italian and Chinese as a Second Language] / Антония Цанкова, Радея Гешева / Antonia Tsankova, Radeya Gesheva
769 – 779 Пространствените измерения на изменението на климата и глобалното езиково разнообразие [The Spatial Dimensions of Climate Change and Global Linguistic Diversity] / Климент Найденов, Методи Иванов, Антонина Атанасова, Димитър Атанасов, Александър Пейчев / Kliment Naydenov, Metodi Ivanov, Antonina Atanasova, Dimitar Atanacov, Alexander Peichev
780 – 793 Подходи за промяна в качеството на училищното образование [Approaches to Change the Quality of School Education. NSLLL 2014 – 2020 / Светлана Александрова / Svetlana Alexandrova
IN MEMORIAM
516 – 519 Памяти Юрия Дерениковича Апресяна (1930 – 2024) / Димитър
Веселинов, Надя Делева / Dimitar Vesselinov, Nadia Deleva
659 – 662 В памет на Александър Иванов [In Memoriam: Alexander Ivanov] / Надежда Делева, Димитър Веселинов / Nadezhda Deleva, Dimitar Vesselinov
794 – 795 Сирма Данова (12.11.1984 – 22.10.2023) [Sirma Danova
(12.11.1984 – 22.10.2023)] / Владимир Сабоурин / Vladimir Sabourin
REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
104 – 108 Чуждоезиковото обучение – към езика и културата чрез литература [Foreign Language Education – towards Language and Culture through Literature] / Недда Бояджиева / Nedda Boyadzhieva
109 – 112 Кръговрат на изкуствата [The Cycle of the Arts] / Ирена Кръстева / Irena Kristeva]
230 – 232 Новаторство в съвременния мултикултурализъм [Innovations in Contemporary Multiculturalism] / Димитър Веселинов / Dimitar Veselinov
389 – 395 Романите на Димитър Димов – прочити в контекст [Dimitar Dimov’s Novels – Reading in Context] / Надежда Стоянова / Nadezhda Stoyanovа
510 – 515 За един принос към историята на обучението по немски език в края на XIX – началото на ХХ в. [On a Contribution to the History of Teaching German as a Foreign Language at the End of the 19th and the Beginning of the 20th Century] / Весела Белчева / Vesela Belcheva
520 – 522 New Approach to Socio-Phonetic Studies оf American Spontaneous Speech Prosody in Gender-Age Paradigm / Viktoriia Olinchuk
663 – 667 Нов учебник по руски език за българските духовни училища
[New Russian Language Textbook for Bulgarian Religious Schools] / Диана Боримечкова / Diana Borimechkova
796 – 800 Силата на постистината [The Power of Post-Truth] / Владимир Градев / Vladimir Gradev
801 –  803 Родноезиковото и чуждоезиковото обучение – единна образователна система [First Language Education and Foreign Language Education – Undivided Educational System/ Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
EVENTS / ХРОНИКА
90 – 99 Проф. д-р Богдан Мирчев на 80 години [The 80th Anniversary of
Prof. Dr. Bogdan Mirchev] / Ренета Килева-Стаменова, Ева Пацовска-Иванова / Reneta Kileva-Stamenova, Eva Patsovska-Ivanova
100 – 103 Международна научна конференция „Българистични езиковедски четения“, посветена на 100-годишнината от рождението на проф. Мирослав Янакиев [International Scientific Conference “Bulgarian Linguistic Readingsˮ Dedicated to the 100th Anniversary of the Birth of Prof. Myroslav Yanakiev] / Йовка Тишева / Yovka Tisheva
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Родноезиковото и чуждоезиковото обучение – единна образователна система

Следваща статия

An Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with the Assistance of Chatgpt

Следваща статия

An Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with the Assistance of Chatgpt

An Integrative Approach to Organizing the Formation of Students’ Cognitive Independence in Conditions of Intensification of Learning Activities

Иновативен модел на проектно базирано обучение на гимназиални учители: добра практика от УниБИТ

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"