Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 47, 2020

Цифровите технологии са акцент в образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-11-2020
в Брой 47, 2020
A A

Европейската комисия публикува своя годишен Обзор на образованието и обучението за 2020 г., който анализира развитието му в ЕС и в държавите членки. Тази година в Доклада се пос-
тавя специален акцент върху преподаването и ученето в ерата на цифровите технологии. Пандемията онагледи значението на цифровите решения за преподаването и ученето и открои съществуващите слабости.
„Радвам се, че цифровото образование е водещата тема на тазгодишния Обзор на образованието и обучението. Мислим, че е необходимо коренно да променим цифровото образование, и сме решени да повишим цифровата грамотност в Европа. Съвсем наскоро ЕК предложи пакет от инициативи, включително новия План за действие в областта на цифровото образование за периода 2021 – 2027 г.,
който ще засили приноса на образованието и обучението за възстановяването на ЕС от коронавирусната криза и ще спомогне за изграждането на зелена и цифрова Европа.“ Това каза българският еврокомисар Мария Габриел при представянето на новия Обзор.
Въпреки инвестициите на държавите членки в цифрова инфраструктура за образование и обучение през последните години продължават да съществуват големи различия както между отделните държави, така и вътре в тях. Противно на общоприетото мнение, че днешните млади хора са „цифрово поколение“, резултатите от проучванията показват, че над 15% от учениците имат незадоволителни цифрови умения. Освен това данните от ОИСР показват, че учителите в прогимназиалното образование в държавите от ЕС рядко получават обучение за използването на информационните и комуникационните технологии (ИКТ) с цел преподаване, както и че учителите съобщават за силна необходимост от професионално развитие при използването на ИКТ умения за преподаване.
В своята годишна оценка на начина, по който образователните системи в ЕС се справят с основните предизвикателства в областта на образованието, ЕК отчита намаляване на преждевременното напускане на училище (10,2%) и увеличаване на участието във всички сектори на образованието – от ранното детство до висшето образование. Целта относно образованието в ранна детска възраст е постигната (94,8%), но трайно предизвикателство са все още недостатъчните цифрови умения сред младите хора. Около 20% от 15-годишните не притежават достатъчно ниво на компетентност по четене, математика и точни науки, за да участват пълноценно в обществото. Налице са също така големи различия в развитието на цифровата инфраструктура и цифровото оборудване на училищата, особено по отношение на селските и отдалечените райони.
Като се има предвид въздействието на социално-икономическия произход върху резултатите на учениците по отношение на основните и цифровите умения, от решаващо значение е да се предприемат допълнителни мерки с цел отстраняване на недостатъците в образованието и обучението и да се намали цифровото разделение сред учениците.
Държавите членки признават, че подходящите инвестиции в образованието допринасят за икономическия растеж и социалното приобщаване и според най-новите данни от Обзора са запазили публичните разходи за образование на равнище от близо 10 % от общите публични разходи.
Образованието остава на челно място в политическата програма на ЕС. Мария Габриел отбеляза, че актуализираният План за действие в областта на цифровото образование ще подкрепи усилията на държавите членки чрез работа в два стратегически приоритета. Първият е изграждане на високоефективна цифрова образователна екосистема, което изисква подходяща инфраструктура, свързаност, цифрово оборудване и циф-
рова готовност. Вторият е да се подобрят цифровите компетентности и умения на всички граждани, независимо от тяхната възраст.
Още данни от Обзора
четете в следващ брой
на „Аз-буки“

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЕвропа изпревари САЩ по иновации Всички с равен достъп до бъдеща ваксина Гимназия от Търново с награда „Коменски“ „Реките на София“ с приз „Европа Ностра“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Европейска нощ на учените 2020

Следваща статия

Премиера на „Реквием“ на Леонкавало у нас

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Премиера на „Реквием“ на Леонкавало у нас

В ход е дигиталното обучение

Над 5,7 млн. лв. за бонуси на директори

В ход е дигиталното обучение

Още 113 училища с изследователски кабинети

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"