Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 26, 2023

Ученето е по-интересно с практика

Възпитаници на 140. СУ „Иван Богоров“ – София, получават нови знания в Национално издателство „Аз-буки“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-06-2023
в Брой 26, 2023
A A
Учениците от 140. СУ „Иван Богоров“ – София, усвояват на практика занаята на вестникаря

Възпитаниците на 140. СУ „Иван Богоров“ проведоха производствена практика на реални работни места в Националното издателство за наука и образование „Аз-буки“ и партньорите му. „Да видиш, да ти покажат и да попиташ. Няма нищо по-полезно от усвояването на нови знания в реални условия“, споделят учениците от Х клас, професия „Графичен дизайн“.

Идеята на практиката е младите хора да се докоснат до работните предизвикателства, пред които служителите на Издателството се изправят всеки ден. Целта е подпомагането им в избора на бъдеща професия. Учениците получиха задача да подготвят собствен продукт по определени теми – текстове и графики за печатното и онлайн изданията на НИОН „Аз-буки“. Запознаха се от първо лице с работата на служителите, посетиха една от най-големите печатници в страната и проведоха беседа с практическа насоченост в Политехническия музей в София.

Практиката е част от договорените дейности, разписани в меморандум между ръководствата на НИОН „Аз-буки“ и 140. СУ „Иван Богоров“. Представяме текстове и графики на учениците, подготвени по време на практиката, с визията им за бъдещето на образованието.

 

Компютърните игри развиват допълнителни умения

Стефан Митев, Валери Василев и Валентин Манолов

Илюстрация Иванка Георгиева

Дълго време компютърните игри са били средство за забавление и развлечение. Но с развитието на информационните технологии се оказва, че те могат да имат и значителни ползи за образованието.
В днешно време компютърните игри се използват активно като образователно средство и носят многобройни предимства за ученето и развитието на учениците.
Игрите създават интересна и забавна среда, която привлича вниманието на учениците и ги мотивира да учат. Те предлагат разнообразни предизвикателства, които стимулират учениците да разрешават проблеми, да проявяват творчество и да развиват стратегическо мислене.
Голяма част от игрите изискват стратегическо мислене и бързо вземане на решения в дадена ситуация. Това предизвиква учениците да развиват бързи реакции и умения и да научат как да се справят с рискови ситуации и препятствия. Освен това компютърните игри могат да спомогнат за обучението чрез развиване на социални умения и сътрудничество.

 

 

Ученикът днес и утре

Камелия Любенова

Илюстрация Анджелина Стойчева

Когато говорим за бъдещето, е важно да излезем извън зоната си на комфорт на най-често срещаните сценарии за съдбите ни. Много от по-развитите държави вече използват все повече технологии на учене във есекидневния живот. Но все още е трудно да се каже как точно технологията ще еволюира в полза на образованието.
С всяка изминала година ставаме все по-зависими от технологията. Сега един човек може да излезе навън само с телефона си и няма да му липсва нищо. Следвайки тази логика, образованието също ще зависи все повече от интернет и технологиите. В бъдеще няма да има нужда да закупуваме физически учебници, нито тетрадки. Всичко ще бъде онлайн – най-вероятно срещу заплащане. Ще си водим бележки в дигитална форма – чрез писане на клавиатура или с използването на графични таблети. Ще се разчита повече на индивидуалното обучение на учениците, отколкото на груповото. Вероятно и тестовете и начинът на изпитване ще се променят драстично. Социалният контакт, за съжаление, ще бъде заличен в полза на дигиталните средства за работа.

 

 

Оцеляването в дигиталната ера

Ивана Николова

Живеем в свят, в който всичко се развива бързо. България все не може да настигне развитите държави. Трябва да се инвестира в образование, развитие на технологиите, научноизследователска дейност и подобряването на качеството на живот на всички граждани.
Системата, по която се учим, е направена с цел хората да се научат да следват заповеди, да бъдат точни и послушни. Повечето ученици се чувстват затворени и стресирани в средата, в която прекарват голяма част от ежедневието си. Качеството на образованието спада заедно с интереса на учениците. Нужни са нови и иновативни начини за образование.

 

 

Бъдещето може да е по-забавно и интерактивно

Симона Спасова, Алекс Семерджиян, Петър Лютаков и Мадлена Василева

През XXI век информационните технологии имат съществено присъствие навсякъде около нас и въвеждат значителни промени в образователната система.
Игрите създават интересна и забавна среда, която привлича вниманието на учениците и ги мотивира да учат. Те предлагат разнообразни предизвикателства, които стимулират учениците да разрешават проблеми, да проявяват творчество и да развиват стратегическо мислене.
Чрез компютърните игри уроците ще стават по-интересни, ще заинтригуват децата повече, за да добият знания и умения. Идеята на образователните игри е да бъдат забавни, с пъстри цветове, герои, които да помагат със задачите, и награди след всяка задача.
Вместо да слушат или четат информация, децата могат да се включат в интерактивни преживявания във виртуални светове. Това ще ги стимулира да мислят логически, да взимат решения и да изпълняват задачи, като по този начин развиват креативност.
Също така се научават по-лесно да работят в екип, да споделят информация и да развиват комуникативните си способности. Така умело ще работят заедно в групи и с помощта на учителите си. Компютърните игри могат да бъдат на различни теми – история, наука и чужди езици.

Your Image Description

Свързани статии:

На върха в спортната акробатика Софийският университет напред в престижна класация Да поставиш уважението към другия на първо място Подводни камъни при цитиране

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Клуб "Училище"

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Русенският университет с признание за мобилност

Следваща статия

Градина за пример

Следваща статия
Градина за пример

Градина за пример

Приобщаваща среда за най-малките във Варна

Приобщаваща среда за най-малките във Варна

Посоката е вярна

Посоката е вярна

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"