Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 35, 31.08. - 06.09.2023

Без ограничение на домашните за ученици

МОН предлага Наредба за управление на качеството в системата

Елена Василева от Елена Василева
30-08-2023
в Брой 35, 31.08. - 06.09.2023
A A

„Няма да има намаляване на домашните за учениците. Като ми­нистър на образованието, най-малко искам да огранича преподавателска­та и методическата автономия на учителите.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред Би Ти Ви. Става дума за промените в Наредба 11 за оценяване резултатите от обучението на учениците, които МОН предло­жи в края на юли. Те предвиждаха регламентиране броя на задачите за писмено самостоятелно изпълнение, които могат да се възлагат извън учебния час – на „от една до три“. За учениците от I до IV клас такива задачи по български език и по мате­матика бе планирано да се поставят не повече от 3 пъти в седмицата, а по останалите предмети – не повече от веднъж. На учениците от V до XII клас подобни задачи се планираше да се поставят не повече от два пъти седмично, а сумарно по всички предмети – не повече от 5 пъти за седмица. Бе предвидено и задачи за самостоятелно писмено изпълнение да не се дават през ваканции.

Министър Цоков заяви, че в хода на общественото обсъждане на Наредбата са постъпили предло­жения от учителите, с които МОН ще се съобрази. По думите му, не става въпрос за домашните работи, а за определени индивидуални или екипни задачи, които учениците да изпълняват след учебен час. „Няма да ограничаваме броя на тези задачи. В Наредба 11 ще останат текстове, свързани с това, че във връзка с усвояване и затвърждаване на нови знания и усъвършенстване на практически умения, учителят ще може да задава писмени задачи – индивидуални или екипни, към цялата паралелка, свързани с целите на урока и учебната програма и съобразени с възрастовите особености на учениците“, коментира той.

Ще остане разпоредбата, според която за целите на проектно базира­ното обучение учителите ще могат да дават по-продължителни изсле­дователски индивидуални и екипни задачи, и най-важното – продуктите от тях да могат да бъдат оценявани от учителите, за да може всеки ученик да получи текуща оценка. По-късно от МОН уточниха, че освен че ще отпадне лимитирането на броя на задачите за самостоятелна работа, ще отпадне и текстът, който предвиж­даше забрана за даване на писмени домашни по време на ваканциите.

Сред предложените промени ос­тава тази за намаляването от 4 на 3 на броя на минималните изпитвания по предмети, които се изучават с по над 4 часа на седмица, например бъл­гарски език и математика. „По този начин не се ограничава автономията на учителите. Това са минималните текущи оценки, а максималните са в зависимост от стила на работа на преподавателите и особеностите на децата“, заяви проф. Цоков.

По повод предложените промени в учебните програми министърът зая­ви, че вероятно ще се даде по-дълъг срок за обсъждането им, за да се чуят всички гледни точки. „Няма да съм този министър, който да подпише програма по философия, която пре­махва понятието „спасение“, комен­тира той по повод една от промените в програмата по философия в X клас.

„В края на седмицата ще пред­ложим Наредба за управление на качеството в образованието. Четири- пет години нямаше такава. Нямаше индикатори, които да ни покажат кое е качествено образование, а това е важно – на базата на тези индикато­ри ще определим какъв е учебният прогрес в дадено училище, дори в училища с по-нисък успех, и доколко учителите са добавили в обучението и личностното развитие на ученици­те“, посочи още министър Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Обмислят смесено финансиране за висшето военно образование 1395 училища с работещи библиотеки Отборни отличия за естествоизпитателите 7 медала от Рио за атлетите ни

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

1395 училища с работещи библиотеки

Следваща статия

Отборни отличия за естествоизпитателите

Следваща статия
Отборни отличия за естествоизпитателите

Отборни отличия за естествоизпитателите

7 медала от Рио за атлетите ни

7 медала от Рио за атлетите ни

Дуалното набира скорост в Североизточна България

Дуалното набира скорост в Североизточна България

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"