Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 22, 30.05-05.06.2024 г.

Учителите са мотивирани да развиват умения

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-06-2024
в Брой 22, 30.05-05.06.2024 г.
A A
Изследването показва, че 44% от българските учители се чувстват уверени да подбират интересни и ангажиращи ресурси за преподаването си. Снимка – Олег Попов

Учителите са мотивирани да развиват своите умения на XXI век и да са полезни за учениците си в динамично променящия се свят, но имат нужда от подкрепа и ресурси, за да го направят успешно, показват резултатите от изследването на образователния сайт prepodavame.bg.

Близо половината от педагогическите специалисти се чувстват експерти да подбират интересни и ангажиращи ресурси за преподаването си. Масово преподавателите у нас познават и използват технологии в класната стая, но голяма част от тях не са уверени в това си умение.

Това са основните изводи от проучване на учителските умения на XXI век, в което са се включили близо 2000 учители.

Те са се самооценили по въпроси, свързани със седем основни умения, които са ключови за работата на съвременния преподавател.

Изследването включва седем показателя:

овластяване на учениците, премахване на бариери, избиране на ресурси, преподаване чрез правене, осмисляне на наученото, непрекъснато усъвършенстване на учителя и използване на технологии в час.

Най-ниско ниво на умение показват учителите в областта на овластяването на учениците. Едва 2% от българските учители уверено дават избори на учениците си в класната стая и възможност да управляват собственото си учене.

От друга страна, близо половината от учителите (44%) се чувстват уверени да подбират интересни и ангажиращи ресурси за преподаването си. Резултатите дават поглед и върху важната за образователната сфера и обществото тема – технологиите в класната стая.

Разпределението между нива „начинаещ“ (8%), „опитен“ (48%), „напреднал“ (26%) и „експерт“ (18%) за умението „преподава чрез технологии“ показва, че масово учителите в България познават и използват технологии в класната стая, но голяма част от тях не се чувстват уверени в това.

В ерата на бързото развитие на изкуствения интелект е ключово преподавателите да развият дигиталните си умения.

Изследването показва още, че мнозинството от учителите не са опитвали да съберат структурирана обратна връзка от учениците за работата си. Повече от половината преподаватели споделят и че не успяват да отделят време в часовете си за това учениците им да рефлектират над силните и слабите си страни или върху резултатите от изпитване.

Според резултатите от анкетата по-голямата част от преподавателите включват в преподаването си ресурси, които помагат на учениците да направят връзка между преподадения материал и реалния живот.

Your Image Description

Свързани статии:

Учителски практики за пример Пчеличката Биззи спасява Земята 40 ученици от Дупница по пътя на Ботевата чета Педагозите искат промени в приобщаващото образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: prepodavame.bgДенятдигитални уменияресурсиучители

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Просветният министър отличи Средно училище „Иван Вазов“ в Поморие

Следваща статия

Българското изкуство през очите на европейския зрител

Следваща статия
Българското изкуство през очите на европейския зрител

Българското изкуство през очите на европейския зрител

Министър Галин Цоков пред над 500 училищни директори: Заедно можем отново да направим българската образователна система сред най-добрите в Европа

Министър Галин Цоков пред над 500 училищни директори: Заедно можем отново да направим българската образователна система сред най-добрите в Европа

Отличиха най-добрите в националния конкурс „Бог е любов“

Отличиха най-добрите в националния конкурс „Бог е любов“

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"