Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Тийнейджърите са онлайн всекидневно

Над 3 часа на ден в интернет прекарват всяко второ дете и над 80% от тийнейджърите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-02-2024
в Новини 2024
A A

Почти всички тийнейджъри – 97%, и 85% от децата са онлайн всекидневно. Над 3 часа на ден в интернет прекарват всяко второ дете и над 80% от тийнейджърите. Това показва проучване на един от мобилните оператори, проведено от агенция „Арбитраж“ в края на 2023 г. сред деца от 7 до 12 г. и тийнейджъри от 13 до 19 г. и техните родители.

Данните показват, че по-малко от половината родители на тийнейджъри (48%) осъществяват контрол върху съдържанието, което децата им потребяват онлайн. При родителите на по-малките деца този процент е 85%. Възрастните най-често следят историята на браузъра или използват приложение за родителски контрол. Над 1/3 от родителите на деца между 7 и 12 години се опитват да виждат в реално време какво съдържание потребяват те, и да реагират, ако видя риск или проблем. Други почти 30% пък знаят паролите им и влизат в профилите им в социалните медии, за да проверят дали всичко е наред.

Проучването показва още, че се разширяват заниманията на децата в дигиталното пространство. Освен за комуникация и забавление немалка част от подрастващите влизат в интернет за учене и усвояване на нови умения –

61% от тийнейджърите и 40% от децата споделят, че използват дигитални образователни платформи.

Децата имат по-слаби познания как да се предпазват от онлайн заплахите, а най-трудно за тийнейджърите е разпознаването на фалшиви новини, показват резултатите. 44% от тийнейджърите твърдят, че не знаят как да разграничат фалшиво от истинско съдържание в интернет, но голяма част от тях са уверени, че могат да се предпазват от вируси (82%), и създават различни пароли за всичките си акаунти (91%).

Малчуганите най-често срещат затруднения при защитата на профилите си и устройствата, които ползват – 67% от тях посочват, че не знаят как да създадат силна парола, а едва 37% са наясно кои уебсайтове са вредни за компютъра или лаптопа.

Сравнение с данните от проучване на мобилния оператор в края на 2022 г. показва, че

делът на децата, станали обект на онлайн тормоз, расте.

Ако преди 8% от анкетираните деца са споделяли, че са били тормозени в интернет, то сегашните резултати показват, че броят им почти се е удвоил и вече достига 15%. Почти 1/3 от анкетираните тийнейджъри посочват, че са били жертва на тормоз онлайн.

И при двете групи обидите и подигравките са най-често срещаните прояви на тормоз. На трето и четвърто място са ситуации, в които са били засрамени, и кражба на профил при децата, а при тийнейджърите – разпространяване на невярна информация и заплахи.

Близо 80% от децата и подрастващите изразяват готовност да надграждат уменията си за предпазване от онлайн заплахи. Децата очакват да получават нови знания, на първо място, от родителите си (68%), след това от училище (53%) и от онлайн уроци (18%). Докато тийнейджърите поставят на челната позиция училището (49%), а родителите (42%) са на второ място.

Your Image Description

Свързани статии:

Подкрепа за над 75 000 деца и родители осигурява нов проект на МОН Двойно повече деца от уязвими групи завършват училище Деца от 25 училища и детски градини представят ръчно изработени мартеници на базар в МОН Дeца от 26 училища и детски градини се включиха в първомартенски благотворителен базар в МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятдецаонлайнродителитийнейджъри

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

17,5 млн. лв. за задържане на уязвимите деца в училище

Следваща статия

България иска по-добър достъп до евросредства за научни изследвания и иновации

Следваща статия
България иска по-добър достъп до евросредства за научни изследвания и иновации

България иска по-добър достъп до евросредства за научни изследвания и иновации

Обновени са 577 класни стаи по хуманитарни науки

Обновени са 577 класни стаи по хуманитарни науки

510 лева за неприето в градина дете

510 лева за неприето в градина дете

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"