Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-04-2024
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.
A A

Art as a Basic Factor in the Formation of Key Competences in Adolescents

Prof. Plamen Legkostup, DSc.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.01

Abstract. This article reflects the author’s views on the significance of art, in its integral entirety, as a basic factor in the formation of key competences in children and students…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Pedagogical Facilitation of Cognitive Development in Early Childhood

Prof. Dr. Petya Konakchieva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.02

Abstract. The paper gives backed-with-arguments reasons for systematic and purposeful facilitation of children’s cognitive development through adequate didactic tools guaranteeing the quality of future interactive learning…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Attitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education

Prof. Nataša Branković, DSc., Prof. Gordana Kozoderović, DSc.,
Prof. Biljana Jeremić, DSc., Prof. Danijela Petrović, DSc.,
Prof. Bojan Lazić, DSc.
University of Novi Sad (Serbia)
Slavica Karanović
Kindergarten ,,Boško Buha“ – Beograd (Serbia)

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.03

Abstract. This study was based on the experiences and attitudes of the preschool teachers in the application of digital technologies when teaching environmental contents. 180 preschool teachers from preschool institutions in the Republic of Serbia, with different work experience and different digital skills, participated in the research…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Дигитални технологии в подкрепа на ученето

Доц. д-р Стоянка Георгиева-Лазарова,
доц. д-р Лъчезар Лазаров
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.04

Резюме. В съвременния дигитален свят непрекъснато нараства разнообразието от технологии и инструменти, които позволяват на преподавателите лесно да проектират и създават свои собствени учебни материали: от уеб страници, уикита и блогове до снимки и видеоклипове…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Research of the Problems of Professional Support for Teachers in the Implementation of Inclusive Education

Dr. Lubov Pryadko, Assoc. Prof.
Sumy Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education (Ukraine)
Prof. Dr. Svitlana Myronova
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.05

Abstract. Professional support for teachers plays a crucial role in the implementation of inclusive education. In the study, the concept of “professional support for teachers” refers to the existence of close social ties between the administration (school principal and his deputies), colleagues, parents of children with SEN, and teachers of postgraduate pedagogical education institutions, who are the main resource for professional support…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Social Interest and Stress Tolerance

Prof. Zhaneta Stoykova, DSc.
Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.06

Abstract. The article examines the role of social interest and stress tolerance in the successful performance of future educators and analyzes the significance of these qualities in their role as professional requirements…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Preparation of Future Teachers for Organising a Health-Preserving Inclusive Space in Educational Institutions

Prof. Nadiya Skotna, DSc.
Dr. Tetiana Nadimyanova, Assoc. Prof.
Dr. Anna Fedorovych, Assoc. Prof.
Dr. Myroslava Sosiak, Assoc. Prof.
Dr. Oksana Yatsiv, Assoc. Prof.
Ivan Franko State Pedagogical University of Drohobych (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.07

Abstract. The purpose of the research consists in analysing the current state of training future teachers for the organisation of a health-preserving inclusive space…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Лекотата при формиране на двигателни умения като индикатор за степента на развитие на координационните способности на децата от предучилищна възраст

Гл. ас. д-р Росица Щерева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.08

Резюме. Статията представя експериментално изследване на възможността да се приеме лекотата при формирането на двигателни умения на децата от 6 – 7-годишна възраст като индикатор за степента на развитие на координационните им способности, следствие от игровия им двигателен опит…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Педагогическата компетенция в българското висше образование в средата на ХХ век

Д-р Марияна Илиева
Софийски университет “Св. Климент Охридски”

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.09

Резюме. След края на Втората световна война България става част от Източния блок. Под силното влияние на СССР в страната е наложен комунистически режим и политическите, социалните и образователните структури на страната са коренно променени от наложената идеологията…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Prevention of Articulation Disorders in Preschool-Age Children

Yoanna Tsaneva, Assist. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.10

Abstract. Articulation disorders have been a most common disorder in recent years. They are the reason for the delayed mental, communicative, and emotional-behavioural development of preschool-age children…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Prevention of Articulation Disorders in Preschool-Age Children

Следваща статия

Vision of Digital Competences of Primary School Students and Teachers in Bulgaria in Educational Documentation of the Subject “Computer Modelling”

Следваща статия

Vision of Digital Competences of Primary School Students and Teachers in Bulgaria in Educational Documentation of the Subject “Computer Modelling”

Analysis of the Digital Competencies of Physics Teachers in Bulgaria According to the Digcompedu Framework

Дигиталната компетентност и обучението по природни науки в българското средно училище: анализ на нормативни документи

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"