Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

УСВОЯВАНЕ НА СИТУАТИВНИТЕ ИЗРАЗИ В ТУРСКИЯ ЕЗИК В КОНТЕКСТА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ТУРСКИ КАТО ЧУЖД ЕЗИК: МЕЖДУ ПРАГМАТИКАТА И КУЛТУРНАТА КОМПЕТЕНТНОСТ

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-07-2025
в Uncategorized
A A

Харун Бекир

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for2025-03-04

Резюме. Настоящото изследване разглежда ролята на ситуативните изрази в процеса на усвояване на турския език като чужд с акцент върху прагматичната и междукултурната компетентност на обучаемите. Целта е да се анализират възприятията, стратегиите и трудностите при употребата на тези културно и социално маркирани езикови единици, както и тяхното представяне в учебните материали. Чрез смесена методология – анкетиране, тест за разпознаване и употреба, дискурс анализ и анализ на шест водещи учебника – се установява, че макар обучаемите да разпознават някои често използвани изрази, те срещат затруднения в адекватната им употреба поради липса на културен контекст, интонационни насоки и социална ориентация. Резултатите показват, че ситуативните изрази често се преподават изолирано от автентичните ситуации, в които реално функционират, което ограничава развитието на прагматичната компетентност. Изследването подчертава необходимостта от по-систематично и контекстуализирано въвеждане на тези изрази чрез ролеви игри, културни сценарии и междукултурни сравнения като неотменна част от обучението по турски език.

Ключови думи: лингводидактология; ситуативни изрази; турски като чужд език; прагматична компетентност; междукултурна комуникация; културна осъзнатост; учебни материали; дискурс анализ

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИзследване поведението на конични купчини от гранули и прах Default ThumbnailСтратегически документи за развитието на спорта в България Default ThumbnailThe EU’s Policy towards Modernizing the Legislative Framework on Anti-corruption: Anti-corruption Reforms in Bulgaria Default ThumbnailЗадачи за формиране на понятия с диаграми на Вен с пет множества

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Определяне размера на обезщетение за безработица

Следваща статия

Литература без критици, четене за удоволствие, преподаване встрани от канона

Следваща статия

Литература без критици, четене за удоволствие, преподаване встрани от канона

ЗА НЯКОИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА НА ФИЛМОВИЯ ПРЕВОД

Рефлексия и интеркултурно образование (върху примера на обучението на студенти от Република Казахстан)

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 4s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2024, година XXXIII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2024, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 3s/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2023, година XXXII
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"