Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Challenges Of Teaching English To The Marine Electrical Engineering Students

в Uncategorized

Milena Dževerdanović-Pejović, Tatijana Dlabač
University of Montenegro (Montenegro)

https://doi.org/10.53656/ped21-6s.08cha

Abstract. Teaching requirements for Maritime English teachers have been adapting to changes in social and work setting. The changing nature of the learning environment and the growing demand for the ETO (Electro-Technical Officer) at the seafaring market called for the need to adapt the English language learning plans to the language requirements of the amended STCW (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers) code. Likewise, the students’ needs related to language competencies are also changing. The goal of this paper is to present the possibilities of teaching the English language to ETO students according to the requirements laid down by the IMO (International Maritime Organization), IMO Model Course 3.17, IMO Model Course 7.08 and the specificities of the ETO ranking. The choice of the language exercises presented in this paper rests on the blended teaching practices carried out at the Faculty of Maritime Studies Kotor with the Marine Electrical Engineering students. The article starts with theoretical insight about teaching the English language in the recent literature. In addition, the need for integration and cooperation between language and specific-subject teachers, the so-called “twinning” is also highlighted in the paper. Conclusions reached in this paper might motivate technical-related or specialized English practitioners to collaborate with their colleagues teaching professional subjects.
Keywords: Electro-technical officer; blended learning; twinning; marine electrical engineering

Отвори пълния текст

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Impact Of Engine Room Simulator As A Tool For Training And Assessing Bsmare Students' Performance In Engine Watchkeeping

Следваща статия

On Education And Training In Maritime Communications And The Gmdss During The Covid-19

Следваща статия

On Education And Training In Maritime Communications And The Gmdss During The Covid-19

Study Of Malaria Cases Among Seafarers In Croatia And The Causes Of Ineffective Chemoprophylaxis Among Them

Air Pollutant Emission Measurement

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2021, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2020 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2020, година XXIX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2020, година XXIX
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2020, година XXIX
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2020, година XXIX
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2019 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2019, година XXVIII
  • Изграждане на толерантност и умения за общуване чрез техниките на фототерапия
  • Американският неореализъм и съзнанието
  • Kant’s System of Judgments
  • Colonialism, Ethnicity and the Quest for Community Development in Africa
  • Постиндустриален капитализъм, колективна идеология и обществото на алтернативната истина
  • Paradigms of Cinema Communication – Constellations in the Field of Cinema Art
  • Академичната автономия в контекста на съвременната университетска идея – философски и правни аспекти
  • Psychoanalytic Education and its Place in the Modern System of Education and Training
  • Древноиндийският философ Бхартрихари за първи път на български език
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG