Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Философия
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Impact Of Engine Room Simulator As A Tool For Training And Assessing Bsmare Students’ Performance In Engine Watchkeeping

в Uncategorized

Charles Mangga, Paul Tibo-oc, Ronnie Montaño
John B. Lacson Colleges Foundation (Philippines)

https://doi.org/10.53656/ped21-6s.07eng

Abstract. Ship engine room simulator is a tool used by maritime academies that offer the Marine Engineering Program. According to the Standards of Training Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW), to provide physical realism in training and assessment, simulators are employed. Assessment programs have the intent of providing results that educators will utilize to improve their teaching strategies and improve learner performance (Klinger et al. 2008). This study aimed to (1) Determine the level of competencies of the Bachelor of Science in Marine Engineering cadets in Engine Watchkeeping with Resource Management before and after their exposure to the training on the use of the simulator as a tool for learning, and (2) To find out if there is a significant difference in the level of competencies of the cadets in Engine Watchkeeping before and after the training on the use of the simulator as a tool for learning. Mean and Wilcoxon tests were utilized to analyze the data. It was found that a significant difference in the level of competencies of the cadets in Engine Watchkeeping before and after the training, which implies that the Engine Room Simulator is a tool for learning and assessing the competencies of students in Engine Watchkeeping is effective. The study recommends that instructors should maximize the use of the available simulators in teaching the course. Students shall have a hands-on experience as supplementary to the theories that they learn.
Keywords: simulators; engine watchkeeping; marine engineering; assessment

Отвори пълния текст

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

Следваща статия

The Challenges Of Teaching English To The Marine Electrical Engineering Students

Следваща статия

The Challenges Of Teaching English To The Marine Electrical Engineering Students

On Education And Training In Maritime Communications And The Gmdss During The Covid-19

Study Of Malaria Cases Among Seafarers In Croatia And The Causes Of Ineffective Chemoprophylaxis Among Them

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2022, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2021, година XXX
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2021, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2020 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2020, година XXIX
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2020, година XXIX
  • Сп. „Философия“, книжка 2/2020, година XXIX
  • Сп. „Философия“, книжка 1/2020, година XXIX
  • Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2019 г.
  • Сп. „Философия“, книжка 4/2019, година XXVIII
  • Изграждане на толерантност и умения за общуване чрез техниките на фототерапия
  • Американският неореализъм и съзнанието
  • Kant’s System of Judgments
  • Colonialism, Ethnicity and the Quest for Community Development in Africa
  • Постиндустриален капитализъм, колективна идеология и обществото на алтернативната истина
  • Paradigms of Cinema Communication – Constellations in the Field of Cinema Art
  • Академичната автономия в контекста на съвременната университетска идея – философски и правни аспекти
  • Psychoanalytic Education and its Place in the Modern System of Education and Training
  • Древноиндийският философ Бхартрихари за първи път на български език
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG