Магдалена Каменарова
Национална финансово-стопанска гимназия – София
Резюме. Статията разглежда възможността за повишаване на интереса към учебната дисциплина „Статистика“ посредством въвеждането на ИКТ. Споделен е опитът от прилагането на статистическата програма SPSS в обучението на учениците. Това се реализира в часовете на групи по интереси формирани по програмите УСПЕХ и Твоят час за периода 2013 – 2018 г. За установяване на резултатите е проведено диагностично проучване. Измерена е промяната в тяхното отношение към предмета „Статистика“ чрез резултатите от реализирано анкетно изучаване и са представени обобщени данни.
Установени са нива на промяна, показващи засилен интерес, и данните, които са получени, позволяват да се счита, че резултатът няма случаен характер.
Ключови думи: статистика; софтуер; професионално образование по информатика; SPSS
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия